11 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb al jaren een te trage schildklier en mijn dosis is door de zwangerschap veranderd. Eerst slikte ik 0,100mg, tijdens de zwangerschap is dat 0,125mg geworden en dat is na de bevalling zo gebleven. Geef nog wel borstvoeding. Ben helemaal stabiel en nergens last van. Neem elke ochtend zodra ik wakker word mijn pilletjes en dan voor ik beneden aan het ontbijt ben is het half uurtje om en kan/mag ik eten. Ik ervaar het als niet iets vervelends, alleen ieder half jaar bloedprikken even.
Voor jou wellicht een positief iets om te lezen dat het niet iets ernstigs is en prima te behappen :)
2 jaar geleden
Reactie op El707
Ik heb al jaren een te trage schildklier en mijn dosis is door de zwangersc ...
Fijn, bedankt voor je reactie! Vooral dat de klachten goed te behandelen zijn met klein pilletje:)
Kreeg jij toentertijd meteen medicijnen of werd er eerst gewacht of het zou stabiliseren?
2 jaar geleden
Reactie op Kim-1987
Ik heb voor de zwangerschap ook al vaak schildklierklachten gehad, maar des ...
Herkenbaar ja, ongeveer. In Italië had ik einde van de zwangerschap wel afwijkende waardes, maar in Nederland weer niet. Kreeg jij meteen medicatie of na aantal keer testen? Via het huisarts of een internist?
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Herkenbaar ja, ongeveer. In Italië had ik einde van de zwangerschap wel afw ...
Huisarts heeft medicatie voorgeschreven. Voor de zwangerschap meerdemalen bloed laten prikken. Na de zwangerschap 1 keer, en toen meteen medicatie gekregen. Moet over 3 weken weer bloed prikken, en dan terug naar de huisarts.
En om op je andere vraag terug te komen. Ik merk wel iets verbetering, maar vol me nog niet helemaal top. Dus ben benieuwd hoe de waardes over 3 weken zijn.
2 jaar geleden
Sinds 2 weken ben ik er ook achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Vorige week begonnen met medicatie. Vandaag bloed laten prikken of het door een ontsteking aan de schildklier komt na de bevalling of dat het iets blijvends is. 4 jaar geleden heeft iemand tegen me gezegd dat ik een dikke nek had en m’n schildklier moest laten onderzoeken maar ik had niet hele duidelijke klachten dus nooit iets mee gedaan. Totdat het nu weer werd gezegd door iemand anders en ik er toch mee aan de slag ben gegaan. Heb er ook nog bloedarmoede bij. En een dochtertje die vreselijk slecht slaapt. Dus niet gek dat m’n energie echt -100 is🙈. Ben allang blij dat het met medicijnen waarschijnlijk na een week of 6 al stukken beter zal gaan! Daar hoop ik op.
2 jaar geleden
Hoi, hier ook een trage schildklier! (subklinische hypothyreoïdie) dat betekent dat m'n waardes heel schommelen en soms weg is en soms weer komt. Tijdens mn zwangerschap erachter gekomen dat ik een trage schildklier had (TSH 12) en heel de zwangerschap medicatie geslikt. Na m'n zwangerschap bleef hij onder de 2 en mocht ik stoppen met medicatie. Nu 8 maanden later weer laten prikken en nu een TSH van 6. Hij is dus weer slecht. nu weer aan de medicatie. Ik merk het vooral aan m'n cyclus (eindeloos lang), vaak koud hebben en sommige dagen koos energie loos terwijl ik goed slaap
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Fijn, bedankt voor je reactie! Vooral dat de klachten goed te behandelen z ...
Het begon al heel wat jaren geleden. Huisarts dacht voor de tweede keer Pfeiffer. We waren al niet tevreden dus aangekaart bij onze nieuwe huisarts en toen kwam de trage schildklier uit het bloedonderzoek. Gelijk medicatie gaan slikken en paar keer veranderd van dosis. Volgens mij hadden we de juiste na een half jaartje. En sindsdien stabiel tot mijn zwangerschap en ben nog steeds stabiel op die iets hogere dosis door de zwangerschap :)