16 Reacties

één jaar geleden

Waarom neem je je zoontje niet mee uit eten als ik vragen mag? De onze vind het hartstikke leuk. Lekker een kindermenu voor hem, zoeken meestal ook een restaurant met een speelhoek voor kids of nemen de tablet mee zodat hij wat kan kijken wanneer hij het een beetje beu is.

één jaar geleden

Ik snap dat je er voor altijd voor je zoontje wil zijn en je niet comfortabel voelt bij het idee van oppassen. Maar op een gegeven moment zal je hem toch af en toe een beetje los moeten kunnen laten? De eerste keer dat ik mijn moeder liet oppassen heb ik haar doodgegooid met berichtjes en aanwijzingen, achteraf was het helemaal niet nodig om me zo druk te maken. Je hoeft niet van het ergste uit te gaan. Je kan ook afspreken dat als het niet gaat, jullie gewoon naar huis gaan. Ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken. Ook al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Als je eenmaal de eerste keer hebt gehad zal je er rustiger onder zijn de volgende keren. Het is ook goed voor je zoontje om te wennen aan het feit dat mama er niet altijd kan zijn. Anders zal het straks eer hij naar school gaat al helemaal lastig zijn.

één jaar geleden

Oef ik zou hier een beetje de kriebels van krijgen als ik zo was. Ik zou echt proberen je kind los te laten. Het is maar 1 avondje. Dat moet wel kunnen toch? Dat hij nu 4 dagen doorslaapt wil niet zeggen dat dit voor altijd is. Ookal past er iemand anders op. Daarnaast is familie voor mij heel belangrijk. Mijn kids hebben allemaal een goede band met de opa’s en oma’s. Nemen onze basisregels over qua opvoeding. Dus ik zou je schoonmoeder echt meer de kans geven om te banden met je kindje. Zou niet eerlijk zijn als je zoontje wel een band opbouwt met jou ouders en niet je schoonouders.

één jaar geleden

Jouw man is net zo goed vader en heeft net zo goed iets te vertellen over zijn kind... wat ik niet begrijp is dat jij blijkbaar dingen in je eentje beslist en je vent daar inprincipe mee akkoord moer gaan. Ik herken het gevoel van bij je kind willen zijn.. maat je moet wel rekening houden met de vader. Op deze manier wordt je man ook niet gelukkiger lijkt me

één jaar geleden

En trouwens misschien is het privé maar is er een specifieke reden dat je schoonmoeder zich bewezen heeft als geen goede oppas? Of is het een persoonlijk iets? Ik vind het best hard om zo te lezen dat zij eigenlijk niks mag doen voor haar kleinkind. Als het echt zo erg is dat ze niet eens een luier mag verschonen, waarom laten jullie haar dan wel oppassen? Want anders lijkt het gewoon iets persoonlijks.

één jaar geleden

Ik bedoel dit niet vervelend maar probeer je eigen bericht eens vanuit het perspectief van je schoonmoeder te zien. Ik vind dat nogal hard. Hoe mooi is het als zij ook een band kan opbouwen met je kindje? Is het volledig terecht dat je haar niet toelaat, heb je daar redenen voor, of zitten alleen jouw eigen gevoelens en onzekerheden in de weg? Dit keer is het uit eten, maar er zullen in de toekomst meer en meer situaties komen dat je haar los moet laten aan iemand anders. Misschien kan je dat toch geleidelijk aan eens proberen, misschien valt het je alles mee :)

één jaar geleden

Niet aanvallend bedoeld, maar in je eerste zin lees ik al dat alleen je partner mag oppassen. Als ik dat zie vraag ik me af of het gebrek aan vertrouwen aan je schoonmoeder ligt of dat het iets is waar je zelf aan kunt werken. Wanneer je schoonmoeder jouw zoon nog nooit heeft heeft verschoond oid kan ik me voorstellen dat je het lastig vind om de gehele verantwoordelijkheid bij haar neer te leggen wanneer jullie uit eten zijn en er dus niet bij zijn. Is het een idee dat je eerst probeert om je schoonmoeder wat meer vrijheid te geven in de omgang met je zoon wanneer je er zelf bij bent? Bijvoorbeeld wanneer jullie daar op visite zijn haar de luier laten verschonen of laten helpen met wat eten? Op die manier krijgen jullie hopelijk allebei wat vertrouwen. Daarnaast snap ik wel dat jouw partner een keer alleen met jou op pad wil. Jullie zijn naast ouders natuurlijk ook nog partners van elkaar. Ik zou hem wel wat tegemoet komen in zijn wens, kan je relatie alleen maar goed doen denk ik.

één jaar geleden

Ik herken dit wel. Onze dochter is 16 maanden en wij zijn nog niet weggeweest dat iemand op haar gepast heeft. Maar wij hebben ook niet echt de behoefte om 's avonds op stap te gaan zonder haar. Dan liever uiteten met haar. Vind ze ook heel erg leuk. En ik vertrouw m'n schoonmoeder ook echt niet. Er is teveel gebeurd en dat vertrouwen moet eerst nog hersteld worden, als dat überhaupt ooit lukt. Maar zo te horen zijn wij een uitzondering. 😅

één jaar geleden

Klinkt als dat je je schoonmoeder niet mag? Is er iets gebeurd waardoor je haar niet toe wilt laten? Als je een goede reden hebt om haar niet te vertrouwen, moet je dat bespreken met je partner. Ik snap je wel helemaal! Ik heb precies het zelfde. Als wij wat leuks gaan doen, doen we dat met z'n 3e. Maar m'n schoonouders vinden het dan nodig om uitjes cadeau te doen, wat dan alleen voor ons 2e is. Ik laat me niet forceren in iets wat ik niet wil. Mijn ouders hebben het ook steeds over dat ze willen dat onze zoon bij hun blijft slapen. Dat wil ik al helemaal niet. Ik heb het er maar moeilijk mee en kan nu nog redenen bedenken om dingen uit te stellen. Op een gegeven moment zal je wel een beetje moeten gaan loslaten. Maar laat je niet forceren als je er nog niet klaar voor bent. Op z'n minst moet je schoonmoeder wel eerst weten hoe ze de verzorging moet doen, voordat jullie hem bij haar achterlaten.

één jaar geleden

Ik krijg hier ook een beetje de kriebels van. Zo leer je je kind alleen maar bij jullie te zijn en kan je later nooit een keer op stap zonder kind. Wij hebben onze kinderen al vrij snel bij opa en oma laten slapen en mijn kinderen zijn super makkelijk hierdoor! Ik denk dat je jezelf hier alleen maar mee hebt als je zo beschermend opvoedt en later ook je kind, omdat hij niks gewend is. Juist heerlijk om even samen erop uit te zijn zonder even papa en mama te zijn! Het is maar voor een avond en het is heel belangrijk voor je relatie om dit te blijven doen. Anders raak je elkaar kwijt. Ik vind het juist heel mooi om te zien hoe sterk de band is tussen opa’s en oma’s, omdat ze regelmatig oppassen. En wat kan er nou gebeuren als je schoonmoeder eens in de zoveel maanden een avondje oppast?? Jij blijft zijn moeder dus jij zal altijd het belangrijkste zijn voor je kind. Veel succes met je beslissing!

één jaar geleden

Reactie op Tassie83

Waarom neem je je zoontje niet mee uit eten als ik vragen mag? De onze vind ...
Omdat haar man juist alleen met haar uiteten wilt zonder kind.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik ben precies zo. Ik ben 24/7 met mn dochter en kan haar ook totaal niet loslaten. Als je je daar nog niet klaar voor voelt zou ik gewoon niet doen. Je zou tijdens de middagdutje kunnen gaan bijvoorbeeld. Zodra ze wakker wordt kan ze gewoon opgepakt worden en naar de woonkamer toe.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Klinkt als dat je je schoonmoeder niet mag? Is er iets gebeurd waardoor je ...
Misschien moet ik er ook bij vertellen dat onze zoon twee dagen in de week naar de opvang gaat. Daarnaast hebben we één vaste oppasdag. Ik werk dan op kantoor. Het oppassen is altijd bij ons thuis en m'n vriend werk dan thuis om eventueel te kunnen helpen als dat nodig is. Op die manier heeft onze zoon wel tijd die hij niet met mama en papa doorbrengt.

één jaar geleden

Oei, ik vind dit vrij heftig klinken. Je zult je kindje echt een keer los moeten laten. Dat is uiteindelijk beter voor jullie allebei. Het is ook maar een avondje. Is er een serieus probleem met je schoonmoeder (gevaarlijke situatie) of zit het meer in jouw gevoel? Dat is wel een essentieel verschil namelijk. Het lijkt me voor jullie relatie ook wel zo gezond om af en toe iets met zijn tweetjes te doen en ik snap dat je vriend dat graag wil. Als jij het ervaart als ''moeten" vind ik dat wel een beetje zorgelijk. Heb je er al eens met iemand over gesproken?

één jaar geleden

Nee ik herken dit gelukkig totaal niet! Je ontneemt oma niet alleen haar kleinkind maar jullie zoon ook haar oma. Maar ik weet niet wat er allemaal “gebeurd” is waarom je er allemaal zo over denk. Maar ik denk echt dat je hem een beetje los moet laten. Je bent niet alleen mama maar ook nog vrouw/vriendin van je partner! Hoe leuk is dat dat hij samen met jou wilt uit eten? En ik vind dat hij het goed recht heeft te zeggen dat zijn moeder mag oppassen, het is ook z’n kind. Maar nog nooit een luier verschoond, nog nooit een flesje gegeven 😪. Wellicht heb je hier een goede reden voor maar vind het wel wat heftig klinken. Ik geniet zelf namelijk zo erg van de liefde tussen m’n dochter en haar oma’s 🥰! Stel je voor als je later zelf oma bent en je je kleinkind eigenlijk nooit mag aanraken.

één jaar geleden

Heel eerlijk gezegd vind ik dit best heftig. Ik ben ook altijd met onze 2 kindjes ( ik werk niet ) Dus ben ook altijd met hun. Ik heb helemaal niks met mn schoonmoeder, en vind het een vreselijk mens. Ik ga verder niet over details praten. Maar ze is lief voor haar klein kinderen, en hoe ik over haar denk is mijn zaak. Ik zou haar ook niet op mijn kinderen laten passen, igg niet tot ze wat ouder zijn( mijn partner wilt dit ook niet ) Maar ze mag altijd op bezoek komen, en toen ze klein waren ook gewoon de fles geven etc. Mn eigen moeder past wel af en toe op. Ze woont ook een stuk dichterbij en kan fysiek meer. ( schoonmoeder kan niet bukken bijna niet tillen etc vanwege een operatie vroeger ) Ik kan ook moeilijk de kinderen loslaten en doe het liefst alles zelf. Maar soms moet je wel even! Is ook goed voor je kinderen, en ook voor je relatie.