29 Reacties
2 jaar geleden
Ooo heel herkenbaar! Mijn schoonmoeder is ook beetje hetzelfde. Wanneer we bij haar zijn, dan mag ik mijn zoontje niet meer met een vinger aanraken 🥲🤣. Mijn vriend zegt altijd ; laat haar maar gewoon, dit is hoe ze is.
Maar word er soms wel kriebelig van hoor, vooral omdat ons zoontje heel graag momenten heeft dat hij in rust alleen wilt spelen, maar dat word dan niet toegelaten.
Gelukkig heeft m'n vriend het ook door, en geeft het nu vaker aan bij z'n moeder dat ze hem ook soms even met rust moet laten, en als hij overstuur is en 1 van ons er is dat wij hem dan troosten tenzij wij hem aan haar overgeven.
Nog niet perse veel vooruitgang gemaakt, maar het begin is er 🤣🥲.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar hoor 🙂 mijn schoonouders laten onze dochter geen seconde met rust als ze er zijn, moet alles doen wat zij willen. Ze behandelen haar echt als een soort pop. Zit bij mij ook extreem in mijn irritatie 😅 bij onze dochter ook en die laat dat ook duidelijk merken/horen dus dat helpt wel.
Vind zeker dat je niet overdrijft! Je gevoelens zijn gewoon valide en hoef je niet weg te cijferen.
En sommige opmerkingen die je noemt vind ik niet oke, zoals ‘het is hier veel leuker’. Dat ondermijnt je gezag als ouder. Ik zou daar wel wat van zeggen. Het is ook gewoon niet aardig en ook onnodig. Je kindje kan van meerdere mensen houden en meerdere plekken fijn vinden, daarvoor hoef je een ander niet minder te maken. Zulke opmerkingen vind ik nogal een zwaktebod 🙃
2 jaar geleden
Oh wat ben ik blij dat je dit schrijft!!!
Vergeet je ook nog het onderdeel 100 foto’s maken? 🙈
Hier irriteer ik me vooral aan dat als wij vragen opa en oma (schoonouders) om op te passen dat m’n schoonzusje (zus van m’n vriend) er ook aaaaltijd is. Die al lang uit huis is.
En dan niet even maar de hele dag en 100 foto’s maken. 10 appjes.
Heel veel aandacht nodig wat jij ook zegt.
Als wij er ook zijn kind wordt hele tijd doorgegeven ik word overgeslagen.
Met kerst ben ik zo kwaad geweest.
Er werden 100 foto’s gemaakt en er was er geen 1 van mij met m’n zoontje. Kon ook niet want heb hem zelf niet eens vast gehad.
Hij was op een gegeven moment ontroostbaar maar oma kon hem wel troosten. M’n nek haren gingen overeind staan. Had er achteraf zo’n slecht gevoel over laat dat niet meer gebeuren. Neem hem gewoon terug. Als ze iemand willen knuffelen nemen ze maar een cavia.
In het begin gewoon net zo lang voor de maxicosi gaan staan tot wij zeggen hij mag er wel uit hoor en hem vervolgens niet meer terug krijgen.
Allemaal heeeeeel herkenbaar!
Tot zover mijn irritatie zones.
2 jaar geleden
Meiden bedankt voor deze reacties!!! Het is dus echt een ding bij meerderen. Nouja het maakt het niet anders maar herkenning is dan al even heerlijk
Hè. En mijn man gaat binnenkort ff wat zeggen van die “grapjes”, want hij vind dat ook echt annoying. Dus grenzen aangeven lukt ons opzich best goed. En je wil je kind ook niet in een glazen doosje zetten, althans ik niet. Hij zal ik z’n leven 1003029933 soorten mensen leren kennen. Maar o mannnnn wat zit ik soms met de tenen krom in de schoenen.
2 jaar geleden
Reactie op r190879
Verschrikkelijk irritant hè! 😵💫😵💫😵💫😵💫 die foto’s idd . Nou dat ...
Nee op dat moment niet. M’n vriend was er toevallig niet bij die was de hond uitlaten.
En ik ‘durfde’ dat toen niet zo goed. Maar voelde me zo slecht dat ik niet was opgekomen voor ons zoontje, dat is me daarna niet weer gebeurt.
En ik snap heus dat ze trots zijn hoor maar dat kan ook op een andere manier.
Dat zijn mijn ouders ook maar die zijn minder op de voorgrond en idd wat relaxter.
Vindt het ook fijn als niet alles om ons kind draait. Dat is bij hun wel. Kind op schoot 100 foto’s. Continu dingen erover zeggen. Nouja dat dus. Moet ook even m’n ei kwijt 😆
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Nee op dat moment niet. M’n vriend was er toevallig niet bij die was de hon ...
Pffff meid ik snap je. Precies wat jij zegt, je kan ook gewoon wat relaxter doen denk ik dan. Hij kan ook gewoon in huis zijn zonder dat zij er als een soort paparazzi achter aan lopen. Mijn moeder die gaat ook gewoon ff wat doen in huis en hij kruipt dan vanzelf achter haar aan, want mega nieuwsgierig natuurlijk, ipv dat getrut met hem constant op schoot trekken.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Mijn schoonmoeder gaat ook altijd extreem druk doen en aandacht proberen te trekken van onze dochter. Hadden ook heel drama gemaakt over dat ze niet in het ziekenhuis langs mochten komen. Dit hadden we van tevoren gezegd (ik had geplande keizersnede) ivm bezoekregeling covid. Kwamen ze thuis op kraambezoek, ze negeerden mij en m'n schoonpa wilde onze dochter niet vasthouden want hij was boos (bleek dus achteraf).
En ook idd dat het draait om dat zij opa en oma zijn, dat is het belangrijkste. Mijn vriend vindt ze ook irritant dus gelukkig zitten we wel in hetzelfde team, maarja we gaan er niet graag heen. 😅 Oja ook dat ze tegen mij zei: je moet vaker naar mij toe komen. Hell nooooo...
2 jaar geleden
oh meeen dit is echt mijn moeder zo ongeveer
alles voor t kleinkind, soort megafocus
ik denk dat het als partner moeilijker is om mee om te gaan dan wanneer t je eigen ouders zijn..
hallo je dochter (zoon) heeft nu een nieuwe rol in t leven waar hij/zij super aan moet wennen jij (ouders) hebben dat al gehad.. ook leuk hoor grootouders worden maar beetje aandacht voor de transformatie (met alles wat er bij komt kijken) van je eigen kind is wel gepast
2 jaar geleden
Mijn man en ik hadden de afspraak dat we hem met drukke gelegenheden bij onszelf houden en eerst laten wennen. We gingen Sinterklaas vieren bij m'n schoonouders. Ik kwam binnen met m'n zoontje, m'n schoonmoeder pakt hem uit mijn handen en zegt:'zo, nu heb ik hem lekker!' ik durfde niks te zeggen doordat ik bij mijn ex echt een rel heb gehad met schoonfamilie, omdat ik geregeld voor mezelf op moest komen. Nu loopt mijn man altijd met ons zoontje naar binnen.
Zijn nichtje (dochter van zijn zus) is 14 en die trekt ons zoontje echt bij iedereen uit de handen, ook bij opa en oma. Haar ouders zeggen er niks van, maar als ik haar zie aankomen dan zeg ik al standaard:'laat hem maar even rustig zitten.' Of 'hij is even met ... aan het spelen'
Zo zijn er nog wel tal van voorbeelden 😅.