23 Reacties

één jaar geleden

Ik zelf doe er wel aan mee. Maar heb weleens gehoord dat ouder gewoon eerlijk zijn over sinterklaas. Dus dat hij niet echt is maar het wel een traditie is en sinterklaas was voor die kinderen dan nog steeds "magisch" ook al was hij dan niet echt.

één jaar geleden

Ik vind het ergens toch zielig om er niks aan te doen. Heel de klas heeft het erover, iedereen gespannen enz. En dan zou mijn kindje niks krijgen of er niks van meekrijgen

één jaar geleden

Ja hoor, vieren hier gewoon Sinterklaas en ZWARTE piet, zoals al jaren! Geen gezeur. Ooit vertel ik haar over het “grote mensen geheim”. Zo is het met mij ook altijd gedaan en ben er niet slechter van geworden.

één jaar geleden

Hier word het dit jaar ook groots gevierd!!met alles erop en eraan..maar ook omdat ik zelf helemaal geweldig vind!!

één jaar geleden

Ik heb bij mijn oudste 2 wel sinterklaas gevierd. De oudste was 2 jaar toen we begonnen . Toen hij 6 jaar was heb ik het verteld. Toen mijn jongste 6 was heb ik het ook verteld en vanaf Toen deden we sinterklaas en kerst in 1. Bij deze zoon doen we dit jaar niks. Volgend jaar zien we dan wel. Maar idd op school word nog wel echt sinterklaas gevierd. En je ziet het overal terug (winkels tv kinderdagverblijf) Je kan bv ook alleen de schoen zetten he.. en volgend jaar weer bekijken. Nu krijgen ze het toch niet mee .

één jaar geleden

Ik heb persoonlijk echt niks met sinterklaas vind de hele vibe bij kerst veel leuker, kerstochtend kadootjes uitpakken en kan je hele dag mee spelen en lekker met familie eten en mooie versiering enz. Maar goed wij zullen wel iets aan sinterklaas doen omdat het anders uiteindelijk zo lastig met school enz maar kerst zal t grootste zijn hier.

één jaar geleden

Reactie op Car1990

Ik vind het ergens toch zielig om er niks aan te doen. Heel de klas heeft h ...
Ja ik neig dus meer om wel mee te gaan in de cadeautjes en alles eromheen, maar die cadeautjes, die krijg je gewoon omdat mama je lief vindt🤣

één jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

Ik zelf doe er wel aan mee. Maar heb weleens gehoord dat ouder gewoon eerli ...
Ja die ouders zoek ik een beetje. Ik vindt het prima om er wel wat mee te doen, want je ontkomt er niet aan. Maar inderdaad wel gewoon eerlijk erover te zijn. Sinterklaas is een sprookje, en je krijgt van mama een cadeautje en de pepernoten die we pakken eten we lekker zelf op, net zoals de wortel voor het paard 🤣

één jaar geleden

We leven al in zo een harde gekke wereld, sint en kerst en al dat soort verzinsels maken het magische voor kinderen toch ♡ Mooi juist

één jaar geleden

Prachtig Sinterklaas en (zwarte)Pieten. Kerst vieren we ook maar dan wel om juist aan de geboorte van Jezus te denken.

één jaar geleden

Mijn ouders hebben het heel jong tegen me verteld, ik denk dat ik 3 was zoiets? Zij vonden het niet oké om tegen me te liegen, omdat kinderen er vroeger ook echt bang mee werden gemaakt. Wij vierden het wel en ik kreeg ook cadeaus in mijn schoen, maar ik wist dat mijn ouders dat deden. Ik zelf ga het haar ook jong vertellen. geen zin om een verhaal op te hangen dat er snachts een man binnenkomt om een cadeautje in je schoen te leggen. En geloof mij, Sinterklaas was voor alsnog ontzettend magisch! Puur omdat het een ontzettend leuke feestdag en veel gezelligheid eromheen, op school en met de intocht etc :)

één jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Mijn ouders hebben het heel jong tegen me verteld, ik denk dat ik 3 was zoi ...
Gelukkig iemand met dezelfde gedachtengang haha. Ik had het er gister met mijn eigen moeder over, dat wordt nog wel een dingetje. Die vindt dat ik dan een traditie van haar afpak om met haar kleindochter te vieren. Dus misschien gaat het de kant op dat sinterklaas dan maar alleen voor oma's is😑

één jaar geleden

Reactie op baby2309

Ja die ouders zoek ik een beetje. Ik vindt het prima om er wel wat mee te d ...
Je zou eenbeetjehippie op kunnen zoeken op instagram, zij deelde afgelopen week hoe zij eerlijk is tegen haar kinderen over sinterklaas, maar hoe het ook nog steeds een magisch feest blijft voor ze. In haar highlights staat de info nog.

één jaar geleden

Wij gaan het wel vieren. Hier doen we dan ook geen cadeautjes met kerst. Maar ik zal tegen haar nooit zeggen dat als ze stout is dat ze dan geen cadeautjes krijgt. Sinterklaas komt gewoon:)

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Wij gaan het wel vieren. Hier doen we dan ook geen cadeautjes met kerst. Ma ...
Dat vind ik ook echt vreselijk. Wij vieren ook gewoon gezellig Sinterklaas alleen in zal het nooit gebruiken als in de zin van; “kijk uit Sinterklaas ziet het, dan krijg je geen cadeautjes” of nog erger “je gaat mee naar Spanje als je niet luistert”. Nee Sinterklaas is gewoon voor de leuk! Ook vieren wij kerst. Hebben een bedrag voor Sinterklaas en een bedrag voor kerst 🎁! Vinden het beide mega leuk!

één jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

Ik zelf doe er wel aan mee. Maar heb weleens gehoord dat ouder gewoon eerli ...
Zodra mijn zoontje oud genoeg is om het te snappen, willen wij het ook op die manier aan hem uitleggen. Dat er vroeger een man was die heel aardig was/veel deelde en dingen aan anderen gaf (tegen die tijd zal ik het precieze verhaal even opzoeken). En dat mensen zich verkleden om dit na te doen. Als ze jong zijn dan geloven ze ook echt nog dat iemand iemand anders is zodra hij/zij verkleed is, dus het zal vast nog magisch zijn.

één jaar geleden

Mijn dochter van bijna 3 is helemaal vol van Sinterklaas. Ze heeft het vorig jaar gezien op tv en heeft het er het hele jaar over gehad... Ligt denk ik dus ook een beetje aan je kindje. Heb zelf alleen maar leuke herinneringen aan Sinterklaas, zie het daarom ook niet als in de maling nemen maar ruimte voor fantasie. Het is natuurlijk een commercieel feest (geworden), maar het idee vind ik leuk. Het kan als ze groter zijn ook meer gaan over gedichten en surprises bijvoorbeeld. Maar goed, dat ben ik. Wij doen geen cadeaus met kerst trouwens, dat scheelt wellicht. Als Sinterklaas voor jullie niks is mogen jullie dat als gezin zelf weten toch :)

één jaar geleden

Wij vieren het klein met mijn schoonfamilie. Onze dochter heeft een ouder nichtje die geloofd in Sinterklaas. We vieren het met z’n allen met twee cadeautjes voor de meisjes en een cadeautje voor de volwassenen. Verder doen wij er niets. Onze dochter is nog te klein om het te snappen. Daarnaast vinden wij kerst veel leuker en gezelliger. Wanneer ze later naar de basisschool gaat dan zien we wel hoe we het dan gaan doen.

één jaar geleden

Ik herken je twijfels, ik heb ook moeite met het liegen. Ik vier zelf al ruim 20 jaar geen sinterklaas, in mijn familie werd het alleen gevierd toen wij klein waren en mijn ouders vonden het liegen niet prettig (zijn hier beide niet mee opgegroeid). Kerst wordt wel groot gevierd en ook als kind kan ik me herinneren dat ik kerst leuker vond. Misschien omdat ik toch merkte dat mijn ouders geen fan van sinterklaas waren. Mijn man heeft er ook niks mee, dus wij wachten in ieder geval totdat ze naar school gaat. Dit heeft mijn zus ook zo gedaan en dat werkte daar prima. Het lijkt mij trouwens lastig om helemaal niet mee te gaan in de leugen want kan je kind dat dan wel geheim houden in de klas?

één jaar geleden

Je zou eenbeetjehippie op kunnen zoeken op instagram, zij deelde afgelopen ...
Wauw, dankjewel! Hier heb ik echt heel veel aan, ook om aan mijn omgeving te laten zien. Thanks!