27 Reacties

één jaar geleden

18 maanden slaapt op de dag 1.5 a 2.5u en snachts tussen de 11 en 12uurtjes. Ze ging met 14.5e maand over naar 1 slaapje. Je kan proberen haar in de ochtend nog max 15min te laten slapen ter overbrugging

één jaar geleden

Ja klopt! Hebben we geprobeerd. Het punt is dat ze dan het middagslaapje helemaal weigert.

één jaar geleden

Reactie op Mara92

Ja klopt! Hebben we geprobeerd. Het punt is dat ze dan het middagslaapje he ...
Je zit ook middenin de 18maanden slaapregressie ben ik bang🙈 mijn dochter heeft haar middagslaap ook een paar keer helemaal geweigerd. Ze kunnen best veel hebben hoor op deze leeftijd. Wat je nog kan proberen is om haar rond half 1/1u op bed te leggen. Als ze dan een uurtje a 1.5u slaapt dan is het minder lang naar de nacht toe

één jaar geleden

Zoon van 18maanden. Ging rond 15maanden over naar 1 slaapje. Nu slaapt hij 2-2.5u in de middag. Gaat slapen tussen 12u15-12u30. We maken hem wel ten laatste na 2,5u wakker omdat het anders te laat wordt s avonds. En we de nachtuurtjes primeren omdat hij in de week ook vroeg (6u) op moet door ons werk.

één jaar geleden

Mijn dochter van nu 18 maanden ging met 13 maanden al naar 1 slaap. Kreeg haar met 2 slaapjes, smiddags niet meer in slaap en dat eas fan wel herl lang en redde ze het avondeten niet eens. In het begin was 1 slaap echt kort, werd vanzelf langer. Nu slaapt ze 1,5 a 2 uurtjes smiddags (rond 12.30).

één jaar geleden

Dochter van bijna 19 maanden ging met 14 maanden over naar 1 slaapje . Slaapt ‘s nachts klokje rond en overdag meestal 1,5 a 2 uur. Vandaag maar 1 uur. Maar gemiddeld is 13 uur totaal per etmaal met deze leeftijd dus dat haalt ze dan. Niks aan de hand verder. Maar elk kindje is natuurlijk anders!

één jaar geleden

Hier met 13 maanden naar 1 slaapje. Slaapt standaard 1 uur en 15 min. Ongeveer van 1 tot 2:15. Ze slaapt ik de nacht wel wat langer dan gemiddeld.

één jaar geleden

Onze zoon ging met 15 maanden over naar 1 slaapje, soms met drukke dagen of veel ontwikkeling nog een powernap 's ochtends. Hij gaat om 12.30u naar bed en slaapt dan 1,5 tot 2 uur. Om 18.30u ligt hij weer op bed en slaapt dan klokje rond.

één jaar geleden

Het probleem is een beetje dat ze ook al rond 06.00 wakker is elke dag. Dus van 06 tot 12 lijkt nog te lang. Zojuist erg humeurig dus ik dacht moe. Geprobeerd op bed te leggen voor 15 min. Maar dat weigert ze echt. Helemaal overstuur en dat vind ik het dus niet waard.. we moeten vanmiddag op verjaardag dus ik probeer maar om 11.45 op bed te doen. En dan hopelijk slaapt ze in elk geval tot 13.00. Die slaapjes vind ik het aller lastigste hoor. Ben blij als we daarvan af zijn!

één jaar geleden

Wij zijn ook net over op 1 slaapje (ruim 18 maanden) hij heeft het nog wel vaak moeilijk in de ochtend dus dan ga ik vaak wandelen oid. Slaapt dan van half 1 tot 3 vaak. (Soms ook tot half 3 of tot half 4) en dan van 19:30 tot 06:45. Overgang was bij ons best makkelijk maar met name omdat hij gewoon lang tikt als hij moe is. Dus gewoon gerekt en erna slaapt hij wel echt even goed.

één jaar geleden

Reactie op Mara92

Het probleem is een beetje dat ze ook al rond 06.00 wakker is elke dag. Dus ...
Ja 2uur is hier ook heel lang. Uiteindelijk maar geprobeerd om haar om half 1 op bed te leggen dan is het beter vol te houden vanaf 2 uur. Werd langzaam wel iets langer maar 2uur is wel lang voor haar doen. Dus ik zou gewoon juist proberen half 1 te halen. Half 12 broodje eten daarna hebben ze vaak wel weer een beetje energie en dan tussen 12 en half 1 naar bed. Dat werkt hier het beste Ik ga vaak tussen 10 en 11 even de deur uit omdat ze dan alweer een beetje inkakt. Dit werkt wel goed. En als ik dan thuis kom broodje eten etc.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja 2uur is hier ook heel lang. Uiteindelijk maar geprobeerd om haar om half ...
Ze is 18 maand en doet al 1 slaapje vanaf 1 jaar. Dus ja het word wel iets langer maar 2uur is wel de max.

één jaar geleden

Hier 20 maanden en altijd al moeite met het middagslaapje. Vaak kort geweest, dan gewoon vroeg naar bed (voor half 7) Nu tussen 1 en 2 uur. Maar meestal 1.5 en regelmatig korter dus. Maar lijken er verder geen last van te hebben.. rond 12.20/12.30 naar bed trouwens. En dan savonds rond half 7 er weer in, minimaal klokje rond.

één jaar geleden

18 maand. Hier nog 2 slaapjes, omdat de dag veel te lang is voor 1 slaapje. Wordt de laatste 2 weken weer elke ochtend om 5.00 uur huilend wakker.. dus om 9 uur slapen en rond 13.00 uur. Afhankelijk van het middagslaapje gaat hij 4 uur later naar bed voor de nacht. Vind het ook heel lastig waar we momenteel goed aan doen…

één jaar geleden

19 maanden en 1 slaapje smiddags tussen 12.00 en 15.00. Meestal slaapt hij 1,5 tot 2 uur. Vervolgens om 18.45 naar bed en slaapt hij tot 07.00. We zitten al ruim een half jaar op 1 slaapje overdag. Hij slaapt nu sinds een maand of twee snachts door

één jaar geleden

Morgen 19 maanden. Zoontje slaapt thuis tussen 12:15u en 14:30u. Bij de opvang tussen 12:45u en 14:30u

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Hier met 13 maanden naar 1 slaapje. Slaapt standaard 1 uur en 15 min. Ongev ...
Hier ook met 13 maanden naar 1 slaapje. Ging heel makkelijk. Slaapt 1,5 uur ‘s middags tussen 12.30 - 14.00 en gaat rond 19.30/20.00 uur weer naar bed. Slaapt nog niet door, maar wel tot 07.30/08.00 uur!

één jaar geleden

18 maanden en 1 slaap per dag van 1 uur

één jaar geleden

18 maanden, slaapt overdag 1x meestal 1 tot 2 uurtjes

één jaar geleden

Het was hier in het begin van de overgang van één naar twee slaapjes ook even zoeken en uitproberen. Ik vind 1-1,5 uur niet zo gek. Je zou haar eventueel 's avonds iets eerder naar bed kunnen brengen als ze het niet redt. Onze dochter slaapt op de opvang soms maar 20-30 minuten. Ze wil dan blijkbaar niks missen. Zolang ze er vrolijk onder is en het vol kan houden laat ik het los. Je kunt ze moeilijk dwingen. Hier is het rond 7 uur opstaan, dutje rond 13 uur (thuis 1-2 uur) en om 19.30 naar boven (20 uur slapen). Maar goed, dat zegt niets over jouw dochter, misschien heeft zij weer behoefte aan een ander ritme.