6 Reacties

één jaar geleden

Heel simpel. Savonds eerst tandenpoetsen, daarna pyama aan, beetje gek doen en knuffelen, samen gordijn dicht doen, hij doet zijn eigen deur dicht, samen de lamp uit. Dan kruipt hij tegen mij aan, zing ik een slaapliedje, leg ik hem in bed. Dan moet ik meteen zijn knuffel geven anders wordt hij onrustig 😆 en dan loop ik zijn kamer uit. We zijn er max 10 minuten mee bezig. Met het dutje hetzelfde alleen dan zonder tanden poetsen. 😊

één jaar geleden

Beneden het speelgoed opruimen, borstvoeding, daarna naar boven. Dan benoem ik al dat ze naar bed gaat en gaat slapen. Boven uitkleden (kleren zelf in de wasmand doen) schone luier, slaapzak, tanden poetsen. Boekje kiezen en lezen en daarna slapen. Hoe lang het duurt is wisselend, zeker een half uur.

één jaar geleden

Ik geef hem z’n knuffeldoekje, speen, doe muziekje aan en leg hem in bed en slaapt altijd vrijwel meteen :). Simpel maar effectief.

één jaar geleden

Hier is onze zoon 13,5m. Onze routine start eigenlijk al een beetje beneden. Hij krijgt nog een flesje voor het slapengaan en dan doen we dit samen ik de zetel of wij zitten bij hem. Vaak rollebolt hij dan tussendoor nog wat in de zetel. Eens zijn flesje op is doen we slaapzakje aan, poetsen we de tandjes en lezen we op de kamer nog een boekje van bumba. Als het boekje uit is duwt hij het zelf weg en wilt hij in bed. Hij kent het zodanig goed. We geven een nachtzoen, zeggen slaaplekker en love you en gaan de deur uit.

één jaar geleden

Iedere avond in bad, spelen met het badspeelgoed en vaak zingen we een liedje. Daarna afdrogen en insmeren, pyjama aan en dan bij ons op bed een boekje lezen, en zij drinkt ondertussen een flesje. Dan tanden poetsen en naar bed. Tut en knuffel en een slaapmuziekje en ze slaapt altijd direct. Alles bij elkaar 30min bezig. Iedere avond weer genieten van dit gezinsmomentje.