6 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij doe je alles goed hoor en ben je gezegend met een goede slaper 😊

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Volgens mij doe je alles goed hoor en ben je gezegend met een goede slaper ...
Helaas nu dus even niet. En wil verder ook niet klagen hoor. Want ben me heel bewust van alle fijne nachten. Alleen net ben ik weer 1,5 uur in de weer geweest om haar in slaap te krijgen. En het is gedrag dat ik niet herken. Dus ben zo nieuwsgierig. Vanmiddag heeft ze 2 uur en een kwartier geslapen. Misschien moet ik haar wel eerder wakker gaan maken? Of even doorbijten

2 jaar geleden

Babies van 10 maanden hebben maar iets van 2,5 tot 3 uur slaap op een dag nodig. Zolang ze meer slapen en het savonds/snachts ook goed gaat, helemaal top zou ik zeggen. Ga je problemen krijgen met de avond/nacht slaap moet je kijken of slaap verminderen helpt. Aan de middagdut van 1-3 is niets mis. Want deze zullen ze tot een jaar of 2,5-3 houden. De ochtend dut is wel vrij lang. Misschien kan je haar wat later naar bed brengen in de ochtend, maar niet langer laten slapen?

2 jaar geleden

Hoe laat leggen jullie haar in bed in de avond? Misschien is dat wel te vroeg.

2 jaar geleden

Hoihoi, Mijn dochter slaapt ongeveer hetzelfde op de dag als jouw dochter. Alleen na haar middagdut is ze wel 3.5 a 4u wakker eer voordat ik haar naar bed breng. Haar bedtijd is dus afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt smiddags. Overigens zit ze hier wel in sprong 7 en slaapt daardoor ook wat minder goed. Wellicht heeft jouw dochter hier momenteel ook last van? Ze kan ook erg druk zijn met een bepaalde ontwikkeling: leren kruipen/lopen of bijv praten dat zorgt er ook voor dat ze onrustiger slapen. Ik ben zelf niet voor het wakker maken, een baby weet heel goed wat hij/zij nodig heeft!

2 jaar geleden

Bij ons gaat het ook ongeveer zo. Rond 6.00-6.30 wakker 8.30-9.15 klein slaapje 13.00-14.00 1,5 uur slaap Rond 19.30 in bed Maar kan ook helemaal anders zijn soms. Ik ga mee in wat hij nodig heeft.