38 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is van 4 september, dus 7.5 maand ongeveer en slaapt ook een stuk minder overdag. Soms slaat hij zelfs een heel slaapje over, en in de nacht moet ik er minstens 5 x uit om z'n speen er in te doen en hem goed te leggen. Dit is sinds 2 weken zo en dacht dat het lag aan z'n verkoudheid, maar nu dat over is is het nog steeds hetzelfde 🤣🥲.
Hij heeft nu het tijgeren ontdekt en probeert echt te kruipen, merk dat hij grote sprongen maakt in z'n ontwikkeling dus denk ook dat het daar aan ligt!
2 jaar geleden
Hier beginnen de slaapjes overdag ook te veranderen. Van drie naar twee. Het is even zoeken naar een (soort van) ritme.
2 jaar geleden
Rond de 7 maanden hebben ze ook een slaapregressie!
Hou op met me! Krijgen we geen pauzes meer ?🥲😜🤣
2 jaar geleden
Ik reageerde laatst nog in een ander topic dat het heel goed ging en dat hij 2 dutjes van 2 uur deed netjes verdeeld over de dag. Dat deed hij een weekje en nu denkt hij grapje. Hij is pas 6 maanden, maar hij maakt er echt een rommeltje van. Wil maar 2 dutjes wat dan te lang duurt om te overbruggen naar de avondslaap. Dan wordt hij een aantal keer wakker en 5.30 is zijn nieuwe tijd om wakker te worden. Of het een slaapregressie is geen idee, maar het is helemaal in de war
2 jaar geleden
Reactie op Pippa_
Yep hier ook! Ook zijn de slaapjes vaak wat korter dan voorheen
Ooh hier nu ook 2 slaapjes maar die zijn juist langer geworden! Ochtend 1 tot 1.5 uur en smiddags 2.5 tot 3.5 uur (!!). Echt al 2 weken zo weet niet wat me overkomt. Ze slaapt nu vaak tot half 3/half 4 en heeft dan geen 3e slaapje meer nodig want ze gaat tussen 18.00 en 18.30u naar bed
2 jaar geleden
Hier beginnen de slaapjes overdag ook te veranderen. Van drie naar twee. He ...
Dit hebben wij ook sinds vandaag. Mijn zoontje gooit ineens heel zijn schema om.
We zijn van 4 naar 3 flessen gegaan en van 3 naar 2 slaapjes en 1 korte powernap van 15 min
2 jaar geleden
https://www.numsy.nl/slaapregressie-7-maanden/amp/
Hier ook last van 😢😢
2 jaar geleden
@romy van dijk dat vraag ik mij ook af?, Mijn dochter is sinda 2 dagen niet te genieten. Ze doet slaapjes van 20 25 min. Indd vaak wakker snachts. Ik was zo verdrietog vandaag want krwwg het idee dat ik iets niet goed doe. Ze is al een maand of 2 a 3 steeds vroeg wakker. En nu dit erbij. Vroeg mij indd af of het ook eerder dan 8 maanden kan. Mijn dochter is 7 maand 1 week oud
2 jaar geleden
Hier ook hoor pff.. ze is niet te genieten en maar het 3e slaapje weigeren pff vandaag 30min bezig om 5min te slapen!! Vanmorgen wel 45min en vanmiddag 2.5uur maar dan wordt ze om 15.00u/15.30u wakker maar das gewoon nog een te lange periode tot 18.00u/18.30u pff gevolg een nog humeurigere dochter 😳. Vannacht was t ook al flink raak. Om 4u wakker en niet meer in slaap te krijgen dat gebeurt echt nooit. Zijn alweer nachten waarin we heen en weer lopen voor een speen 😴
2 jaar geleden
Flint is nu weken 29 en best snel humeurig. Al vind ik het nog wel meevallen, gekozen de dikke rode streep en waarschuwingen voor de 3 H's.
Ik merk vooral dat hij weer meer moeite heeft met inslapen. Dus terug naar wandelen of inbakeren en wiegen om te helpen slapen, maar daarna sliep hij vanmiddag wel 1,5 uur. Even voor 17u weer gillen en zeuren, dus in de wandelwagen en beetje wiebelen, geslapen tot 18.30. Nu wakker, maar dat is niet erg 🤷
Inmiddels is het hier: Wordtie humeurig en gaat hij gillen? Dan lekker naar bed. Kennelijk heeft hij meer slaap nodig.
Kei schattig, als ik nu naar boven roep dat ik er aan kom, houdt hij op met huilen en krijg ik een mega grote glimlach zodra ik in beeld kom 💕
2 jaar geleden
Ineens de laatste twee nachten heel gek hier ook. Normaal wordt ze 1-2 keer wakker voor voeding s nachts. Nou dinsdagnacht was ze om 5:30 klaarwakker, wilde niet meer slapen en vannacht tussen 3:30-5:00 wilde ze niet slapen. Ik ben nu al een beetje op.. ☺️
2 jaar geleden
Hier vannacht ben ik r 4 keer uitgeweest waarvan tussendoor drie uur wakker…. Mij vandaag niet bellen 😴🤣