38 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat ons zoontje ook in slaapregressie zit. Afgelopen nacht ook 7x eruit geweest en vroeg in de ochtend heb ik hem in bed genomen bij ons want ik kon de trap niet meer zien 🤭. Hij sliep toen nog even een uurtje als een roosje. Hij was nu alweer moe, dus ik heb hem weer in bed gelegd, maar nu zie ik op de camera dat hij in z’n slaapzak naar z’n buik is gerold en naar boven aan het rupsen is. Ik heb ik ook al een keer overdwars aangetroffen en horizontaal. Sowieso rupst hij dus naar boven, ook op z’n rug, tot hij met z’n hoofdje bij het einde is aangekomen en dan hoor je hem bonken. Ook dan moet ik dus naar boven…. Pfffff…..😅

2 jaar geleden

Ik denk dat ons zoontje ook in slaapregressie zit. Afgelopen nacht ook 7x e ...
Heeeel herkenbaar 😂😂

2 jaar geleden

Hier gister avond werd ze huilend wakker, Dat heeft ze nooit alleen als ze in een sprong of slaapregressie zit. Getroost daarna moest ze weer huilen. Daarna heeft ze geslapen tot 05:55 werd wel weer zoals de afgelopen maanden rond 04:00 wakker. Spookt dan een beetje. Maar gelukkig in slaap gevallen. Ben vannacht denk 2 of 3 keer daar geweest voor speen. Gister was ze weer heel humeurig en zomaar huilen. Zo ken ik haar echt niet. Gister ook weer slaapjes van 20 25 min. heb haar gister om 16:10 op bed gelegd werd wakker om 16:49 toen hield ze het vol tot 18:30 viel in slaap.om 18:45 Maar een wonder boven wonder. Net heeft ze gewoon 1 uur en 20 min geslapen. Zo fijn voor haar. Warm eten en fruithapjes gaan niet echt. Dus geef weer 4 flessen. Broodje probeer ik niet eens. Gister heeft ze wel paar stukjes banaan gehad. Ben benieuwd hoe deze dag gaat?. Want ze kan zo omslaan van vlolijk na chaggie🙈🤭 Hopelijk is ze snel weer de oude!!

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Hier vannacht ben ik r 4 keer uitgeweest waarvan tussendoor drie uur wakker ...
Ooh nooo 3 uur wakker poehhh

2 jaar geleden

Willen jullie kindjes ook ineens weer een nachtvoeding? Wij geven er aan toe en geven het haar gewoon, maar hoop wel dat dit relatief snel weer voorbij gaat?! Je wordt door de slaapcoaches natuurlijk meteen weer bang gemaakt met verkeerde slaapassociaties etc…

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Willen jullie kindjes ook ineens weer een nachtvoeding? Wij geven er aan to ...
Ons zoontje had de fles als slaap associatie bij de vorige regressie en dat is ook voorbij gegaan!

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Ik geloof niet dat in slaap voeden een verkeerde associatie is.. als t werkt is t toch prima? Mijn zoontje valt altijd in slaap aan mn borst. Niet teveel letten op wat slaapcoaches zeggen maar luister naar je eigen gevoel❤️

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Ja, en onze slaapcoach zegtd at het geen probleem is. Zelfs tijdelijk een dreamfeed kan ook. Probeer het dan alleen elke dag op een net iets ander tijdstip

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Ja zodat ze daar geld mee kunnen verdienen. Want als jij denkt dat je niet in slaap mag voeden dan heb je sneller de hulp van een coach nodig en kunnen zij dan weer fijn geld aan verdienen. Het is echt zo’n zieke industrie. Als in slaap voeden voor jou en je kindje werkt, vooral blijven doen! Ik voed mijn zoontje van 7 maanden ook in slaap en dat is echt zo ideaal. Naar bed gaan is hier eigenlijk nooit een gedoe en vanaf het moment dat ik hem ga voeden slaapt hij vaak binnen 10 a 20 min en dan leg ik hem in bed. Ik vind het ook een heerlijk momentje nog even voordat hij gaat slapen.

2 jaar geleden

Nou, ons zoontje wordt 3 mei 7 maanden (of al 1,5 week 7 maanden..vanaf uitgerekende datum gezien) Sinds vanmorgen ineens compleet uit het niets niet willen slapen, totaal niet willen slapen. Extreem veel moeite moeten doen om hem maar te laten slapen. Normaal slaapt uit gemakkelijk uit zichzelf na iets minder dan 5 minuten ongeveer. Ik voelde meteen, dit is een slaapregressie 🙈. Omdat ochtend slaapje altijd zonder problemen gaat. Nu waren we bijna 45min bezig. 🙈 Toen maar eruit gehaald. Heel veel huilen, enorm moe. Mar z'n rust totaal niet kunnen vinden. Arme man 😞 als ik dan bij hem ben in z'n kamertje, gaat hij ook heel wild spartelen met z'n beentjes en extreem blij kijken 🙈

2 jaar geleden

Hier is hij nu elke nacht om de twee uur wakker. Ik heb t niet meer. Ik ben echt helemaal gesloopt gewoon! Hij sliep voorheen 12 uur achter elkaar.daar is niks meer van terug te vinden. En dan te bedenken dat toen hij net geboren was, dat heel normaal was. Nu lijk ik het wel niet meer te trekken🤣

2 jaar geleden

Hoi mama, vanaf 4 maanden begon ook onze slaapregressie dachten we.. Het slaappatroon veranderd van een baby van 3 maanden naar 4 maanden. Wij hebben drie maanden afgezien, en toen was de maat vol. Een slaapregressie kan nooit drie maanden lang duren. Onze zoon sliep overdag 3x een half uur en in de nachten heel vaak wakker! Ik lees dit hier ook vaak terug. Wij hebben een slaapcoach ingehuurd, waarschijnlijk zijn jullie baby's oververmoeid waardoor ze heel slecht slapen. Hier wat slaaptips, miss helpt het jullie, hou jullie er wel heel strikt aan, want anders lukt het niet. In de ochtend vanaf wakker worden wakkertijd 2 uur, binnen de 2 uur weer terug in bed. Dan slapen. Als hij/zij minder dan 45 min slaapt, moet je zorgen dat hij/zij binnen 75 min weer op bed ligt. Dus bij 65 min naar kamertje, slaapzak o.i.d. aan en bij 75 min slapen. Slapen ze langer dan 45 min dan wakkertijd van 90 min aanhouden, dus bij 80 min naar boven slaapzak aan in bed en slapen. Dit heeft ons enorm geholpen. Wanneer dit overdag goed gaat zul je dit in de nachten ook gaan merken.. Het is even pittig en je gevoel zegt miss dat hij veel te vaak op bed moet, maar het heeft ons heel veel geholpen.. De boeken van Stephenie Molenaar zijn hier ook heel interessant bij. Wanneer dit namelijk al langer aan de orde is kan je ook nog te maken hebben met onruststokers (maar daarvoor zou je de boeken moeten lezen) hopelijk helpt het jullie!

2 jaar geleden

hoe gaat het nu? ( ik zit er nu middenin en ben benieuwd)

2 jaar geleden

Hier onze dochter die savonds moeizaam in slaap komt. Dan slaapt ze eindelijk en dan wakker van 9 /10 uur savonds tot een uur of 1/2 /3 dat is ook super vermoeiend , weet niet wat we daar nog aan kunnen veranderen. Ze gaat om half zeven a zeven uur naar bed.

2 jaar geleden

Het is nu weer achteruit aan t gaan. Hij sliep 13 uur snachts en 5 overdag. Nu uurtje overdag en snachts om de 4 uur wakker :/

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Het is nu weer achteruit aan t gaan. Hij sliep 13 uur snachts en 5 overdag. ...
Slaapt hij op de dag nog zoveel? Kan zijn dat hij teveel slaapt op de dag en daardoor te weinig "slaapdruk" heeft. Maar kan ook honger zijn omdat hij is gaan kruipen?

2 jaar geleden

Hier vorige week vrijdag 8 maanden (gecorrigeerd is hij al ruim 8,5 maand). Maar slapen, en juist s'avonds en s'nachts is niet zijn favoriet. Overdag slaapt hij heel goed en zonder problemen. Geen idee of het nu slaapregressie is, of nog staartje van sprong 6 of gewoon last van verkoudheid 😂🙈

2 jaar geleden

Slaapt hij op de dag nog zoveel? Kan zijn dat hij teveel slaapt op de dag e ...
Jaa nogsteeds zoveel! Is zoveel gaan slapen sinds hij kruipt dus zal wel vermoeidheid zijn 🙈 hij slaapt gelukkig alweer door en overdag slaapt hij er 3,5 ipv 5. Denk dat hij zijn ritme weer aan t omgooien is