10 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde! volgens mij niks geks, sommige kindjes hebben het nodig. En ik zou zeker gewoon doen wat werkt. Ik denk echt dat het een fase is. Hier lukt het 's nachts wel zonder een half uur te wachten om onze dochter van 8 maanden weg te leggen als ze in slaap is gevallen aan de borst. Momenteel wel pittige slaapregressie waarbij ze niet wil slapen als ik haar naar bed breng... Heeft ook last van tandjes en wil heel graag stappen en kruipen. Overdag vaak nog dutjes op mij, want als ik haar wegleg dan gaat ze huilen of wordt wakker en wil niet meer slapen. Ook best wel beperkend....
2 jaar geleden
Zo herkenbaar alleen heeft ryenn nooit doorgeslapen. Hij zit midden in z'n regressie en ben met slaapcaoch bezig. Wij gebruiken de put down pick up en deels de put down put down methode. Overdag voed ik tussen de slaapjes door.
En her is indd een fase, we moeten er even doorheen. Als ik smacht de borst aanbied is die met 4 min weer vertrokken. Dus echt veel drinken is dat niet.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar mijn dochter wordt snachts ook huilend wakker. Ik heb altijd gewoon de borst en later de fles gegeven. Hoe de dag loopt qua eten zie ik dan wel weer... echter nu huilt ze snachts na de voeding zodra ik haar in bed leg. Ik heb zo'n zazu knuffel met projector en vroeger toen ze een stuk jonger was stond die standaard aan bij het in slaap vallen dus die heb ik vannacht aangezet en ik blijf altijd bij haar met mn hand op der buik tot ze rustig ligt of slaapt dus zo heb ik 45min gestaan 😬 toen is ze in slaap gevallen tot 7u vanmorgen. Tis echt doorbikkelen vooral doen waar jij je goed bij voelt. Zal niet veranderen wat je "normaal" zou doen tenzij het nodig is zoals idd ontroostbaar. Zou het niet standaard doen met in slaap vallen als je hem net op bed leg voor de nacht in de avond. Denk dat het dan allemaal wel meevalt. Na elke slaapregressie is hier de nachtvoeding gewoon weer komen vervallen en valt ze weer rustig in slaap en slaapt ze ook gewoon weer goed.
2 jaar geleden
Ze hoeven niet in slaap ‘te leren’ vallen. Dat komt vanzelf als ze daar in hun ontwikkeling klaar voor zijn. Alleen dat vertellen de slaap coaches je natuurlijk niet want dan zouden ze zelf geen werk meer hebben (heel pijnlijk maar waar!). Volg dus alsjeblieft je intuïtie en voed je zoontje in slaap als hij dat nodig heeft 🙏! Ik voed mijn zoontje altijd in slaap s nachts en slaap het grootste gedeelte van de nacht samen. Dan hoef ik er namelijk de hele nacht niet uit (alleen maar af en toe hem van kant wisselen voordat 1 lege tiet en 1 ontploffende tiet heb 😂). Zo krijgt iedereen veruit de meeste slaap en loop je ook niet het risico met je zoontje in slaap te vallen s nachts op de stoel.
Ik kan je twijfel en de discussie in je hoofd goed voorstellen. Er zijn helaas heel veel mensen die niet willen dat je je moederlijke intuïtie volgt 🥺 . En dan is het heel lastig om daarin je eigen keuzes te maken.
Je kindje gaat echt zelfstandig in slaap vallen als hij daar klaar voor is!! Geef hem tot die tijd vooral jouw hulp bij het in slaap vallen ❤️.
Hier is het inmiddels zo ver dat ik zelf s nachts ook beter slaap als ik de nabijheid van mijn zoontje heb 😂.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde hoor! En ik heb er vanmiddag ook over gesproken op cb. Onze conclusie: zolang ik dit trek (lees: vanwege vermoeidheid + werk) en me er goed bij voel, gewoon blijven doen. Het is veel moeilijker om inderdaad niet te voeden in de nacht en proberen te sussen terwijl het geen garantie geeft dat ze doorslaapt, terwijl ze misschien over een paar maanden wel doorslapen uit zichzelf! Dus volg je gevoel mama 💕
2 jaar geleden
Mijn zoontje kan ook prima zelf in slaap vallen, maar wat valt hij graag aan de borst in slaap. Dit doet hij om z’n prikkels te verwerken, tot rust te komen en even lekker te knuffelen/inhalen. Merk nu ook dat hij last heeft van ontlasting en vast voedsel. Nu is hij ‘s avonds en ‘s nachts ook ontroostbaar. Ik laat hem ook niet huilen en voed hem dan ook. Daarna leg ik hem weg en zie ik wel wanneer hij weer komt. Ze zijn maar even zo klein en hebben je nog zo nodig. Hij is zo blij en tevreden als hij dan nog even bij me mag liggen drinken.
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Ze hoeven niet in slaap ‘te leren’ vallen. Dat komt vanzelf als ze daar in ...
Ik ben het eens met wat Mickyml zegt… en ik kan je misschien meteen troosten. Het heeft hier enige tijd geduurd en soms nachten dat ik ieder uur eruit moest maar ineens slaapt hij nu een paar nachten door.. tussen 22:00 en 06:00 uur of 23:00 en 07:00 uur. Dus ik kom meer aan m’n slaap toe.
Ik heb hem steeds gevoed maar kan begrijpen dat het extreem pittig is. Vond ik ook!! Voor mij hielp het om hem bij mij te leggen en zo te voeden. Hij slaapt soms dus een deel van de nacht bij mij. Zeker als ik te moe ben om hem terug te brengen. Eerste paar keer best even spannend maar wij kunnen prima slapen met hem naast ons. Wel echt lichter hoor dus is niet om te blijven doen maar bij gebrek aan beter en behoefte aan slaap hielp ons dit enorm ☺️.
Succes.. en echt volg je moedergevoel, jij weet het echt het beste ♥️
2 jaar geleden
Herkenbaar en ik hink tussen jouw gedachten en die van MickeyML. Alleen die van mij laat zich wat sneller wegleggen.
Dochter ligt in een ledikant naast ons bed en ik voed haar 's nachts liggend, dat is het minst belastend. Sommige periodes komt ze om de twee uur en dan val ik ook wel eens met haar aan de borst in slaap (ik zorg er wel voor dat we veilig liggen). Soms meldt ze zich maar één keer per nacht en dan knijp ik in mijn handjes. Het wordt met de jaren vanzelf beter denk ik dan maar.
2 jaar geleden
Hier lukte het wegleggen eerst ook niet. Nu zorg ik dat ik een laken om hem heen sla tijdens het voeden zodat ik hem geborgen weg kan leggen. Tijdens het wegleggen komt er lichte spanning op de doek waardoor het lijkt dat ik hem nog tegen mij aan heb. Ben blijft op zijn zij liggen, mocht je een draaiertje hebben gewoon het laken voorzichtig openslaan na het wegleggen. Sinds ik dit doe, eindigd Ben niet meer bij ons in bed.