7 Reacties

één jaar geleden

Dekbed mag pas vanaf 2 jaar omdat ze zelf de warmte nog niet goed kunnen bepalen

één jaar geleden

Als ze zo bewegelijk is zou ik voorlopig bij een slaapzak blijven. Onze zoon is een steen als hij slaapt. Je legt hem neer hij gaat liggen zoals hij wil slapen en veranderd pas als hij wakker wordt. Hij slaapt al vanaf 4 maanden onder een lakentje met dekentje omdat hij een slaapzakje niet fijn vond. Hij slaapt sindsdien ook veel in ons bed tussenin en trapt bij warmte het dekbed van hem af. Tot frustratie van mama die het een stuk sneller koud heeft 😅. Maar zoals ik al zei bij een bewegelijke slaper zo lang mogelijk de slaapzak behouden. Daar kan ze niet ondergeraken.

één jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Als ze zo bewegelijk is zou ik voorlopig bij een slaapzak blijven. Onze z ...
Hahaha ja dat is natuurlijk een ander verhaal, heeft zijn voor en nadelen hè 🤣 Maar inderdaad best dan nog even in de slaapzak 😅

één jaar geleden

Dit ligt echt aan je kleintje. Maud wil altijd een slaapzak aan in bed. Laatst waren we die vergeten mee te nemen toen we ergens in de avond bleven en we zijn serieus op en neer naar huis gegaan omdat ze alles afbrak omdat zij juist daar gebrogenheid in heeft. Slaapzakje aan is slapen met of zonder dekentje. Alleen dekentje is hier nog een nogo. Vriendin van mij haar zoontje is nu bijna 4 en slaapt ook nog graag met een slaapzak ondanks dat ie al vanaf 2.5 in een peuterbed slaapt.

één jaar geleden

In het begin, tot een maand of 5, sliep hij onder een laken en dekentje. Maar toen kroop hij omhoog of omlaag in de wieg, dus een slaapzak. Sindsdien gaat hij het hele bed door. Tot die tijd gaat hij met of zonder slaapzak in bed.

één jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt al sinds een maand of 6 met een dekentje. Slaapzak slaapt ze gewoon super onrustig door en met een dekentje gaat het veel beter!

één jaar geleden

Mijn oudste, bijna 4, slaapt nu onder een dekbed maar had gewild dat we de slaapzak wat langer er in hadden gehouden. Moet 's nachts soms zo vaak voor hem er uit om die deken weer recht te leggen over hem heen hahaha. De jongste, 15,5mnd, gaat haar hele ledikant door met dr slaapzak en dat laten we mooi zo hihi. Met de oudste hebben we in de overstap fase een poos beide gedaan. Een dunne slaapzak met dekbed er over. Dan was hij niet direct koud zonder deken en kon hij wennen. Misschien is dat een idee.