28 Reacties

2 jaar geleden

Ik had eerst precies dezelfde tijden voor de 2 slaapjes, maar van het een op andere moment ging de 2e niet meer. Dus ik heb nu het slaapje van 11.00/ 11.30 tot 13.00/13.30 (af en toe tot 14.00). Mijn zoontje is van 4-09 1 slaapje is volgens mij prima rond deze leeftijd, zou zelf nog even kijken wat jij een fijne tijd vind, dat je een beetje kan stimuleren om rond die tijd het slaapje te laten doen!

2 jaar geleden

Dit is een beetje de leeftijd waarop, door de ontwikkeling, ze ineens minder slaap nodig lijken te hebben. Het kan best zijn dan nu 1 slaapje voldoende lijkt en dat straks weer 2 slaapjes nodig zijn tot een jaar of 1,5.

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt sochtends max 1 uur van 09.00-10-00 en dan van 13.00 - 15.00 en dan om 19.00 naar bed. Misschien moet je beginnen met de ochtend max een uurtje laten slapen... wij hebben dit ritme dmv een slaapcoach

2 jaar geleden

Ik maak mijn dochter s ochtend met 30/45 min wakker. Zodat ze een wat langer middag slaap je doet. Meestal gaat ze dan 09.00 tot 09.30 en 13.00 tot 14.30/15.00

2 jaar geleden

Je ochtend slaapje is veelte lang 😀! 45 minuten is prima s ochtends. Succes!

2 jaar geleden

Ik denk ook dat de ochtenddut te lang is. Onze dochter slaapt van 9:30-10:00 en van 13-15 uur en gaat om 19:00 naar bed. Ze is 10 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op nummer7

Ik denk ook dat de ochtenddut te lang is. Onze dochter slaapt van 9:30-10:0 ...
Oke 09.30 tot 10.00 lijkt me lastig wakker maken aangezien volgens mij een circlus 45 min is Dus dan ben ik bang dat ze huilend en/of schreeuwend wakker word maar korter is dan misschien wel een idee. Dankje!

2 jaar geleden

Ik had eerst precies dezelfde tijden voor de 2 slaapjes, maar van het een o ...
Oke en van half 2 tot 19.00 dat gaat goed?

2 jaar geleden

Reactie op Nadiamommy

Onze dochter slaapt sochtends max 1 uur van 09.00-10-00 en dan van 13.00 - ...
Oke ik ben altijd bang met wakker maken dat ze midden uit haar slaap word gehaald en dus alleen maar hangerig en of zeurderig is. Maar het is wel een idee om even te proberen

2 jaar geleden

Hier is er geen knoop aan vast te houden. Soms slaapt ze 2x 1 uurtje. Soms slaapt ze in de ochtend 2,5 uur en daarna niet meer. Soms slaapt ze 1,5 uur in de ochtend en 30 minuten in de middag.. verschilt per dag dus.. Ik ben geen voorstander van wakker maken dus ik kijk gewoon per dag hoe het gaat.

2 jaar geleden

Zeker even proberen om de ochtendslaap in te korten. Hier slaapt hij van 9u30 tot max 10u15. Dan zetten wij de deur van de kamer open en de witte ruis uit. Hij wordt dan rustig wakker. Nadien terug in bed rond 13u-13u15 (wij tellen 3u wakkertijd bij). Slaapt dan meestal tot 15u. En om 19u terug in bed..

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke en van half 2 tot 19.00 dat gaat goed?
Jaaa! Hij lijkt ook pas rond half 7 echt moe te worden, dus 7 uur is echt top bedtijd.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke ik ben altijd bang met wakker maken dat ze midden uit haar slaap word g ...
Ja snap ik... heb het in het begin alleen gedaan om haar in een beter ritme te krijgen... nu word ze vanzelf vrolijk wakker.

2 jaar geleden

Jaaa! Hij lijkt ook pas rond half 7 echt moe te worden, dus 7 uur is echt t ...
Oke ja hier dus de 2e x vanaf 12.00 tot 19.00 zonder ook maar oververmoeid te lijken ze slaapt ook wel meteen dat dan wel. Maar misschien is dat dan een idee. Als het lukt om haar sochtends later in bed te leggen. Dank voor je reactie inidergeval !

2 jaar geleden

Ik had dit ook.. heb nu haar wakkertijd sochtends verlengd naar 2.5 a 3 uur en max 1.5u slapen en na haar ochtenddutje 3.5 a 4 uur wakker en dan weer 3.5 a 4 uur wakker. Dit werkt hier goed. Ze slaapt alleen wel wat later hierdoor, rond 19.30u, ipv 19u. Maar nu kan ze wel gezellig met ons mee eten om 18u 😊

2 jaar geleden

Ik had dit ook.. heb nu haar wakkertijd sochtends verlengd naar 2.5 a 3 uur ...
Oke maar dan zit je qua tijden toch een beetje als wat ik nu al heb of heb ik dat mis?

2 jaar geleden

Wauw! Onze zoon (01-10) slaapt vaak nog 3 slaapjes soms 2 en soms 4 op een dag 😅. Maar ik moet niet denken dat ik hem voor 21.00/21.30 zijn bed in kan schuiven voor de nacht. Hij zit nu op smorgens 2 uur , na ochtenddutje 2/3 uur, na middagdutje 4/5 uur wakker tijd. Slaapt snachts gemiddeld 10 uurtjes. Wordt tussen 07.30 en 08.00 uur smorgens rustig en vrolijk wakker en meteen aan en klaar om met papa te douchen (in de badkuip te plassen) 🤣.

2 jaar geleden

De ochtend dut is best lang 🙈 Hier om 7 uur vaak wakker en we kunnen t meestal net rekken tot 8.30😪 dan slaapt ze tussen n half uur en n uur, uitzonderlijk 1.5 uur. Dan gaat ze vaak tussen 12.30 en 13uur naar bed en slaapt dan max tot 14uur. Ligt er aan hoe laat ze dan wakker wordt of er nog een power nap nodig is rond 16. En dan tussen 18 en 19 naar bed🙈

2 jaar geleden

Sochtends max 30 min laten slapen. Dus tot 10!

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke 09.30 tot 10.00 lijkt me lastig wakker maken aangezien volgens mij een ...
Als je dit vol blijft houden zul je merken dat ze na een week oid uit zichzelf na een halfuur wakker zal worden