7 Reacties

2 jaar geleden

Wat bedoel je met da thij overdag dingen mist?

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft op dit moment hetzelfde. Wil alleen maar bij mij zijn, drinken, zuigen aan de borst (heeft ook geen speen) en knuffelen. Ik moet hem ineens wel 3x opnieuw aanleggen, want elke keer als ik hem wegleg begint hij na een tijdje te stinnen en ontroostbaar te huilen. Hij slaapt sws niet tussen ons in, daar voelen we ons beide niet prettig bij. Maar ‘s avonds na een paar keer wegleggen en weer huilen ben je er snel klaar mee. Bij ons ligt het aan het vaste voedsel, hij moet dan gewoon zn ontlasting kwijt en dat lukt niet. Zo zielig, hij ligt dan buik op buik hard te persen. Een tijdje terug was er iemand die zei houd je kindje s avonds bij je en leg hem extra vaak aan. Dit doe ik nu ook en dan na 2-3 uurtjes leg ik hem in zijn bed en slaapt hij tot één uur of 4-5. Voorheen sliep hij van 20 tot 06 uur. Nu met moeite van 22 tot 04 uur. Maar het extra aanleggen en knuffelen helpt ‘s avonds bij ons.

2 jaar geleden

Wat bedoel je met da thij overdag dingen mist?
Bijvoorbeeld huid op huid. Ik heb het idee dat ik hem te weinig bij me draag. Maar weet zelf ook niet goed hoe daar verandering in te krijgen. Ikzelf heb ADHD en mijn dagen vliegen daardoor letterlijk voorbij. Eind van de dag ben ik weer blij dat hij een fruit en/of groente/maaltijd hapje en minimaal 3x melk binnen gekregen heeft. Ik heb mij voor vandaag voorgenomen hem zoveel mogelijk in de draagdoek te doen, naast het spelen en eten. En nog meer op zijn wakkertijden te letten. Maar nu slaapt hij en moet ik eigenlijk weg voor een afspraak 😪. Had zijn slaapje in de auto gepland maar helaas meneer besloot anders.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Mijn zoontje heeft op dit moment hetzelfde. Wil alleen maar bij mij zijn, d ...
Ik voed hem nu rond 19.30 in zijn kamertje en leg hem daarna neer. Als hij in slaap valt laat ik hem liggen (hij komt rond 22.30 weer). Als hij gaat huilen pak ik zijn kleine fleecedekentje en gaat hij mee naar beneden lekker tegen mij aan onder zijn dekentje. Vaak valt hij daar dan in paar min in slaap en blijven wij op tot 22.30 om hem nog maals aan te leggen en daarna weg te leggen dan slaapt hij weer tot 1 🥰. Ik bied ondanks borstvoeding ook water bij de hapjes aan om de stoelgang op gang te houden. Want mijn melk is net room als ik het afkolf. Eerst was mijn melk lichter in gewicht dan ML, 60 gram was 70 ML nu net anders om 70 gram is 60 ML.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ik voed hem nu rond 19.30 in zijn kamertje en leg hem daarna neer. Als hij ...
Wij bieden ook water aan bij het brood en de groente en fruit, maar dat drinkt hij nog niet super. Heb het idee dat mijn melk doordat hij meer vast voedsel krijgt iets wateriger wordt, maar geen idee of dit klopt. Ik heb het idee dat mijn zoontje in een fase zit, dat hij idd nog veel bij me wil zijn ‘s avonds omdat ik af en toe wel vaak weg ben. Maar wat je ‘s avonds doet lijkt me prima. Wij knuffelen en spelen altijd nog even voor het slapen gaan. Soms nog een badje of douche. Maar hij vindt het allemaal prima en gezellig. Hij kan soms moeilijk afscheid nemen van de dag.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Wij bieden ook water aan bij het brood en de groente en fruit, maar dat dri ...
Ben die vindt water heerlijk, hij drinkt het het liefste uit een "grote mensen" beker of flesje. Dus in mijn auto liggen flesjes water met sportdop voor onderweg

2 jaar geleden

Mogelijk hebben wij een oplossing gevonden 🥰. Matrasje naast ons bed blijkt precies te passen, als hij dan ligt te mopperen kan ik eerst een hand op hem neerleggen voordat hij zichzelf wakker huilt 😍. Helaas heeft de kleine man last van ik vermoed groeipijntjes. Hij lijkt letterlijk cm te groeien sinds een paar dagen. Onze fit20 trainer ziet hem eens per week en zei het gisteren meteen. Een andere vriendin die hem precies een maand geleden zag zei het gisteren ook al. Beide lichtelijk geschrokken van hoeveel hij al gegroeid was 🤐. Sinds een paar daagjes zijn we ook van de mega vele nachtvoedingen af 🥰🥰🥰. Hij wil nu nog max 1 a 2x een klein slokje ipv halve borst. Zo trots op ons kleine blije ei.