Ik ben aan het kijken wat verstandige opties zijn om voor je kind te sparen. Nu ben ik heel benieuwd waar andere ouders voor gekozen hebben, en waarom :).
Leuk topic! Wij hebben een beleg rekening geopend. Hopelijk levert dat wat ...
Ah top! Ja, hier had ik dus ook over gelezen :). Maar was even benieuwd of mensen dit aandurven, want het loont op langer termijn zeker! Ik had gezien dat ASN dit ook doet…
Wij hebben een spaar rekening bij de ing voor onze kleine man. Elke maand wordt er automatisch een geld bedrag opgezet. En het is pas voor hem als hij 18 is. Eerder kan hij er ook niet aankomen. Alleen wij als ouders
ik heb nu even een kinderrekening onder mijn eigen gehangen bij de ing
opa en oma wilden sparen voor hem.. dus die storten naar mij en dan stort ik het op zijn rekening
moet het nog iets beter uitzoeken
beetje omslachtig nu
maar t spaargeld van je kind valt in box 3 geloof ik
Babydaddy en ik hebben een noodgedwongen rare burgerlijke situatie. Dus de financiën van ons kind gaan allemaal via mij
Wij hebben een dela spaarplan en een beleggingsrekening. Dit omdat, de opa en oma belastingvrij schenken elk jaar. Hopen zo dat er een mooi potje voor hem later is.
Ik spaar via mijn eigen spaarrekening. Heb zeg maar een aparte kopje voor mijn dochter. Ok stort daar ieder maand 50 eu en kinderbijslag gaat daarheen.
Wij hebben bij ASN een spaarrekening. Die hadden de hoogste rente op moment van afsluiten (niet dat het nou veel is). En opa en oma sparen daar op een andere rekening voor onze dochter ook. Deze staan overigens wel vast dus je kan er niet verder bij pas vanaf 18 jaar.
Wij sparen onder onze eigen naam de kinderbijslag op voor onze zoon. Daarnaast hebben we een beleggingsrekening voor allemaal dingen, maar ook met het oog op rijbewijs en studeren.
Gewoon een spaarrekening op hun naam, maar waar we wel gewoon bij kunnen, bijslag en geld dat we voor later (studeren ed) maandelijks opzij zetten gaat daarheen. Bij een 'groene' bank ;)