34 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb een rekening geopend op zijn naam en daar laat ik de kinderbijslag op storten. Ook alles wat hij van opa en oma krijgt en voor z'n verjaardag straks zet ik daar op. Ik heb ook 1000 euro aan bitcoin gekocht voor de lange termijn. Best leuk om je in te verdiepen, ben benieuwd wat het over 30 jaar waard is! En alles is uiteindelijk om hem te helpen natuurlijk.

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik heb een rekening geopend op zijn naam en daar laat ik de kinderbijslag o ...
Let je wel op, de belastingdienst kan dit als schenking aan je kind zien 😱.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Let je wel op, de belastingdienst kan dit als schenking aan je kind zien � ...
Bedoel je de Bitcoin of de spaarrekening? Ik hou zeker wel rekening met welk bedrag is vrijgesteld en anders kan ik ook gewoon dingen voor hem betalen zoals een rijbewijs :)

2 jaar geleden

Reactie op BBTV

Wij hebben 2 zilvervloot rekeningen bij Regio Bank met de oude bonusregelin ...
Deze hebben wij idd ook!

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Bedoel je de Bitcoin of de spaarrekening? Ik hou zeker wel rekening met wel ...
Beide je mag maar een x bedrag aan je kind geven. Wij hebben dit laatst 't.b.v. het kopen van een huis moeten uitzoeken en lazen toen dat de belastingdienst de spaarrekening van je kind als jouw vermogen ziet en vanaf dat je het overdraagt na zijn/haar 18e of 21e het als schenking gezien kan worden en er mogelijk belasting over betaald moet worden 😱. Mijn ouders hebben er toen ok jong was voor gekozen dat de spaarrekening op 16 jarige leeftijd al overgezet werd op volledig van mij en mij gewoon geen weet ervan gegeven tot mijn 18e/19e 😅

2 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening bij de Rabobank geopend voor onze dochter. Zetten er iedere maand €50,- op en als ze geld krijgt zetten wij het daar ook op. Het is een regenboog rekening dus tot 18jaar hebben wij beheer. Heeft ze straks als ze 18 is een mooie start.

2 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/sparen/belasting-sparen-baby/#:~:text=De%20algemene%20jaarlijkse%20vrijstelling%20voor,geven%2C%20dan%20betaal%20je%20schenkbelasting.

2 jaar geleden

Wij hebben een regenboog spaarrekening geopend bij de rabobank en deze vast laten zetten tot het 20ste jaar van de kinderen, dan krijgen ze ook extra rente. Tot die tijd sparen wij 100 euro per week voor ze en kunnen ze dat mooi gebruiken voor een studie of huis.

2 jaar geleden

Hier ook een beleggingsrekening bij ABN. Wel onder mijn naam, ik zet er ook spaargeld van mij op en hou bij wat van mij en van m'n dochter is. Ik vind het nogal spannend om het op haar naam te laten zetten aangezien je nooit weet in welke situatie je kind verkeerd als het eenmaal 18 is🙈

2 jaar geleden

Reactie op Ismay01

Wij hebben een regenboog spaarrekening geopend bij de rabobank en deze vast ...
100 euro per week? Day is 5200a 5300 euro er jaar 😱😱😱

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Beide je mag maar een x bedrag aan je kind geven. Wij hebben dit laatst 't. ...
Aaah dat wist ik inderdaad niet. Tnx!

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Aaah dat wist ik inderdaad niet. Tnx!
Gewoon even Google tegen die tijd raadplegen. Die regels veranderen ieder jaar.

2 jaar geleden

Ik heb een spaarplan via de Dela afgesloten.

2 jaar geleden

Reactie op BBTV

Wij hebben 2 zilvervloot rekeningen bij Regio Bank met de oude bonusregelin ...
Wij hebben die ook