12 Reacties

één jaar geleden

Ik wil er ook mee stoppen! Ik wacht op het juiste moment wanneer ik er klaar voor ben 😂🤭! Als jullie beide vakantie hebben zou ik het zeker doen !!

één jaar geleden

Yep ik zou het gewoon doen als jullie beide vrij zijn. Ik zou t niet “afbouwen” maar cold turkey te stoppen, het is even zielig en zal echt wel even zwaar zijn, maar als je dochter een knuffeltje heeft die ze dan kan pakken weet ik zeker dat het goed komt 👍🏼 succes 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Vera-S

Yep ik zou het gewoon doen als jullie beide vrij zijn. Ik zou t niet “afbou ...
Ja ze heeft een knuffeltje waar ze ook mee slaapt

één jaar geleden

Oef wij hebben binnenkort ook beiden vakantie en het zou echt wel een goed moment zijn maar twijfel nog.. ze vindt het zo fijn en heeft niet echt een knuffeltje

één jaar geleden

Ik wil ook ooit maar ik durf nog niet 🤣 ze wordt oprecht zo blij als ze dr spenen met doekjes ziet in dr bed.. Ik lees mee. Laat even weten hoe het gegaan is? Misschien geeft het me goede moed

één jaar geleden

Ik begin er nog ff niet aan. Wij hebben al 2 weken een dame die bij ons in bed moet slapen omdat ze ziek is. Dan kan ik er niet bij hebben om dan ook nog daar mee bezig te gaan haha. Deze mama is toe aan n nacht met manlief samen en doorslapen haha

één jaar geleden

Wij wachten tot ze een jaar of 2 is. Ze heeft hem enkel in de nacht in. Meen eens gelezen te hebben dat het vóór een X aantal maanden het 'makkelijkst' zou zijn (maar daar zijn we al dik overheen) of ná +- 2 jaar omdat je dan kunt communiceren erover? Zie er ook tegenop. Mochten jullie graag willen stoppen dan is zo'n vakantieperiode wel ideaal!

één jaar geleden

Ik wilde het ook in de vakantie doen, Maar hebben 8 weken drama gehad sprong 9 en denk een slaapregressie erachteraan. En nu word ze vaak huilend wakker tandjes. Vind het spannend om em nu af te nemen.

één jaar geleden

Hier ook nog een speen. Ik laat het nog even zo, want ze haalt er veel troost uit. Ze krijgt hem alleen als ze moe of ziek is. Eerst maar eens wat meer rust in de nachten en dan zien we wel weer 😅.

één jaar geleden

Wij zitten met dezelfde vraag. Onze dochter van bijna 16 maanden krijgt de speen alleen in bed en als ze slaapt, haal ik hem uit haar mond. Ik vind het lastig, want ze heeft een BIBS-speen en ik zie al wel iets die vorm van die speen in haar bovenkaak. Maar tegelijkertijd geeft die speen haar zoveel rust met slapen dat me dat ook wat waard is. Ik denk dat we nog een paar maanden wachten. Ben ook benieuwd naar je ervaring als jullie gaan stoppen!

één jaar geleden

Ja, goede vraag. Als er niks geks speelt momenteel, zou ik het zeker proberen in jullie vakantie! Ik zat te denken om ermee te stoppen als hij overdag 1x slaapt. Hij gebruikt hem nu alleen met inslapen. We zitten nu in die overgang van 2 naar 1 slaapje, dus dat is wat onrustig. Hij is ook in korte tijd een paar keer flink ziek, dus dat is ook niet echt het moment. Als dat achter de rug is, gaan we het proberen. Ik moet zeggen dat hij de laatste tijd zelf al vaak aangeeft dat hij hem niet echt meer hoeft, dus... hopelijk gaat dat redelijk vanzelf :) Mijn zoontje heeft wel ook al een heerlijke knuffel waar hij mee in slaap valt. Dat is echt een beetje zijn troost/geborgenheid ofzo. Als je kindje zoiets nog niet heeft, is dat misschien wel slim om als vervanging aan te bieden.

één jaar geleden

Ik ben gestopt met de speen dat hij 1 jaar was. Hij heeft er geen last van gehad