85 Reacties

2 jaar geleden

Toch best grappig.. Met onze zoon ervaarde ik elke sprong, en liep het bijna op de dag gelijk als in de app. Nu met onze dochter heb ik nog niet één moment gedacht: ze zit in een sprong. Zo bizar!

2 jaar geleden

Mijn zoontje zit in sprong 6 en tot nu toe is het de ergste sprong die ik heb meegemaakt 🙈 Hij wil niet alleen spelen is veel aan het jammeren en slapen gaat helemaal slecht behalve snachts (gelukkig!) dus hoop dat we gauw betere dagen hebben 🤪

2 jaar geleden

Wij zitten er ook net in 😭 het is al ruim een week drama met slapen; ‘s nachts vaak wakker, en dan alleen willen verder slapen met haar knuffeltje en vaak rond 05:15 klaar wakker in bed 😵 maar had gelezen dat er ook een slaap regressie is rond deze tijd. Ze wilt haar speen ook niet meer altijd en laat ook ineens goed merken dat ze het ergens niet mee eens is, kwaad dat ze wordt 🙈 Aan de andere kant gaat alles ook ineens vlot: ze doet ons met veel na, klapt in haar handen, kan bijna kruipen, probeert te staan en ontwikkelt echt een eigen willetje, prachtig om te zien. Ben dan ook zo trots op haar 🥰

2 jaar geleden

Hier ook al bijna 2 weken. Ze is nog net zo vrolijk als altijd! Ze is wel flink aan het ontwikkelen super leuk!

2 jaar geleden

Als het goed is zitten we er nu ook in. Vroeg slapen, maar ook vroeg wakker worden. Vannacht ook wakker geworden en wezen staren naar het plafond. Wilt continu vermaakt worden en heel erg eenkennig. Wilt hele gesprekken voeren en alleen maar op de buik + frustratie wanneer terugrollen niet lukt

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Hier ook al bijna 2 weken. Ze is nog net zo vrolijk als altijd! Ze is wel f ...
Ook fijn om eens te lezen🤗 geeft mij hoop haha

2 jaar geleden

Reactie op Manchester

Als het goed is zitten we er nu ook in. Vroeg slapen, maar ook vroeg wakker ...
Oh jaaaa dat op de buik.. hier net zo! En pissig als ze op haar rug ligt!! 🤣

2 jaar geleden

Ook fijn om eens te lezen🤗 geeft mij hoop haha
Ik moet zeggen dat ze nooit echt last heeft van de sprongetjes!

2 jaar geleden

Haha grappig. Nou als het goed is zitten wij er dus ook in en ik merk nu al zo erg dat hij ineens veel meer dingen wilt gaan doen zoals klimmen en aan hoge dingen trekken kruipen, zelf eten! Ik denk dat dit ook weer een flinke sprong wordt aangezien ik nu al merk dat hij zo erg in de ontwikkeling zit.

2 jaar geleden

Veel wakker snachts, maar valt gelukkig wel binnen 10min weet in slaap. Vraag mij af hoe dit bij de rest is. Er staat dat ze dus categorieën gaan herkennen. En als ze dan dus een koe zien dit associëren en 'loeien' haha.. die van mij maakt echt nog geen dieren geluiden. Totaal niet en nog nooit geprobeerd.

2 jaar geleden

Tot nu toe merk ik nog niks!

2 jaar geleden

Het is vrij intens hier. Dochter slaapt eigenlijk altijd van 19:00u tot 06:00 uur. Wordt nu twee nachten op rij krijsend wakker, mag de kamer niet verlaten. Zodra je haar oppakt valt ze direct op je arm in slaap, leg je haar terug intens hard huilen. Zijn er nu elke avond 2 uurtjes mee bezig. Overdag zeurt ze meer dan anders en wil graag koalaberen 🐨

2 jaar geleden

Hier is sprong 6 ook present. Ze heeft het er vooral zelf zwaar mee en dat is wel aandoenlijk. Slapen is moeilijk, maar ze is wel moe van al het bewegen. Dus dan gaat ze bijvoorbeeld tijdens het kruipen plat op de grond liggen zuchten. Ze 'praat' ook de hele dag door, op een klaaglijke toon. 's Ochtends ook weer voor 06.00 uur wakker terwijl ze dan eigenlijk nog laaang niet uitgeslapen is. Maar ja, er is zoveel leuks te ontdekken. En het spugen is ook weer een stuk meer, zoals tijdens alle sprongen.

2 jaar geleden

Hier ook sprong 6 ik denk in combinatie met tandjes, al meerdere nachten een paar uur achter elkaar huilen en overal op bijten. Zo zielig.. ik ben ook wel flink uitgeput inmiddels. Ze wil continue in mijn buurt er mag geen cm tussen anders gaat ze direct 'klagen'. En stilzitten kan ze niet. Pff de sprong is net begonnen en ik ben er nu al klaar mee.

2 jaar geleden

Hier is het ook begonnen 😴 elke nacht om de twee uur in paniek wakker totdat ze ons ziet en na een aai over haar hoofdje slaapt ze weer verder. Overdag niks willen behalve bij je op schoot. Wordt een pittige maand🤣

2 jaar geleden

Hier sprong 6 én ontzettend verkouden. Top combinatie 😂. Eerst at ze mega goed haar brood en groente maar nu moet ze er ineens niks van hebben en houdt haar mond stijfdicht. 🙄 Flessen gaan er ook heel moeilijk in.

2 jaar geleden

Hier sprong 6, eerste tandjes komen door én corona 😱 maar moet zeggen dat ze het heel goed doet. Ze is wat humeuriger maar wel rustiger en aanhankelijk. Ze huilt wat vaker en eet slechter haar vaste voeding en vraagt dus meer om flesvoeding. Maar ach dat komt vast wel weer goed!

2 jaar geleden

Oei wat een heftige sprong is dit! Ze zit er net in, begint sinds gister ineens te tijgeren. Gaat ineens van liggen naar het zitten 😭 meis ga niet zo snel dit kan mama niet aan hoor! Ze zwaaide al n beetje en brabbelen al lekker de oren van onze hoofden maar nu nog meer. Helaas gaat het slapen ook echt een stuk slechter waardoor we anderhalf uur per nacht ongeveer met haar bezig zijn. Maar goed ik snap nu wel waarom ze slechter slaapt en soms zo heftig reageert overdag haha

2 jaar geleden

Eerlijk gezegd echt nog nooit last van een sprong gehad met onze dochter. Maar deze… wauw deze is heftig! 😳 Slecht slapen, verlatingsangst, slecht eten en drinken, snotverkouden erbij en oja ook nog doorkomende voortandjes. Als je altijd een doorslaper heb gehad is dit ineens wel ff wennen zeg 🙈 Maar goed, haar ontwikkeling gaat mega hard en dat is wel weer leuk om te zien natuurlijk 🥰

2 jaar geleden

Hier een kind wat extreem druk is, verschonen is bizar moeilijk zo druk! Naar bed in de avond is nooit een probleem maar nu is het onrust, druk, keihard huilen!