85 Reacties

2 jaar geleden

Hier was de middag en nacht echt dramatisch 🥴 alleen maar super druk doen in bed, wat over gaat in huilen (lees 3 uur lang vannacht). Verder wel weer goed gemutst overdag...

2 jaar geleden

Voor de mensen bij wie deze sprong alweer voorbij is, hoe lang duurde het? 😆 Hier nu al een week mega zware nachten, begin er een beetje doorheen te zitten…

2 jaar geleden

Mijn dochter zou er nog midden in moeten zitten maar een week voordat de sprong zou beginnen was het zo n 5/6 dagen chaos in de nacht, elk half uur wakker en dan huilend wakker worden en helemaal overstuur zijn, flinke verkoudheid ineens erbij en moeilijk doen met eten en drinken, was het plots ineens over.. de sprong zou nu nog bijna 2 weken moeten duren.. maar afgezien van dat ze iets aanhankelijker aan mij is, (ze moet me kunnen zien en t liefst aan me vast geplakt zitten als een klein aapie) is er niks meer van te merken🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼 bijna te mooi om waar te zijn na de vorige sprongen 🙈

2 jaar geleden

Hier ook eentje in sprong 6, net 2 dagen merk ik. S'avonds en snachts heel onrustig met slapen, meer wakker. En ineens ook echt klaarwakker om 5u🤦🏼‍♀️ joepie haha. Slapen wilt hij echt niet meer. Sinds gistermiddag brabbelt hij ook: da-da-da-da-da. Super lief 🤗 maarja, dat was hij ook om 5u aan t doen in z'n bedje hahaha, iets te vroeg

2 jaar geleden

Reactie op Lysanne88

Hier ook eentje in sprong 6, net 2 dagen merk ik. S'avonds en snachts heel ...
Gezellig he dat kletsen. Mijn zoontje doet dit nu ook ineens heel de dag door. Hij is ook al weken om 6u wakker, soms iets eerder 😔

2 jaar geleden

Reactie op lucia morena

Mijn dochter zou er nog midden in moeten zitten maar een week voordat de sp ...
Hier hetzelfde verhaal. Donderwolkje staat voor volgende week op de planning maar hoop stiekem dat dit het was . Vorige sprongen waren vrij pittig dus het zou mooi zijn als dit het was

2 jaar geleden

Gezellig he dat kletsen. Mijn zoontje doet dit nu ook ineens heel de dag do ...
Jaa heel gezellig! Alleen dat vroeg wakker worden iets minder 🥱😅. Ik probeer trouwens weer te slapen als hij weer naar bed gaat en gaat slapen. Vanmorgen was het ongeveer 7u dat hij weer sliep. En dat hij net weer wakker werd, ging m'n vriend eruit. Maar weet natuurlijk niet of jij die mogelijkheid hebt 😊. Is jouw baby ook zo snel weer moe?

2 jaar geleden

Reactie op Lysanne88

Jaa heel gezellig! Alleen dat vroeg wakker worden iets minder 🥱😅. Ik prob ...
Dat vroeg wakker worden is inderdaad niet leuk. Mijn zoontje is ook wel heel snel weer moe. Ik heb hem om half 9 in bed gelegd en toen sliep hij binnen 5 min. Ik heb in het weekend de mogelijkheid om terug te gaan, maar merk dat ik dan alleen maar moeier wordt en de rest van de dag nergens zin in heb. Wat ik wel doe, mijn zoontje heeft een google mini op zijn kamer staan en zet dan een muziekje aan voor hem. Daar word hij rustig van en dan kan makkelijk tot 7u blijven liggen

2 jaar geleden

Pff in het begin viel het mee, ze werd steeds vroeger wakker. Nu was het om half 6 al feest en vannacht ook al een uur lang feest met gebrabbel pff.. flessen en vaste voedsel gaat er nauwelijks in zo vermoeiend. Verder gaat het wel qua gedrag, ze kan zichzelf iets minder makkelijk vermaken en huilt sneller als ze me niet meer ziet. Maar denk dat het door het vele kiekeboe spelen meevalt wat dat betreft. Maar aan en uitkleden, wat een drama! Alsof de wereld vergaat 🤷‍♀️😅

2 jaar geleden

Dat vroeg wakker worden is inderdaad niet leuk. Mijn zoontje is ook wel hee ...
Oh dat muziekje is wel heel fijn dan inderdaad. Nou, wonder boven wonder werd ons zoontje ineens weer om 6u wakker (nog steeds vroeg, maar dat tijdstip heeft hij al maanden). Heel lekker natuurlijk! Maar ben naar komende nachten

2 jaar geleden

Reactie op Lysanne88

Oh dat muziekje is wel heel fijn dan inderdaad. Nou, wonder boven wonder we ...
Mijn zoontje heeft geslapen van 18:45 tot 6:30u. Onder wakker te worden. Echt heerlijk om evem door te kunnen slapen

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft geslapen van 18:45 tot 6:30u. Onder wakker te worden. Ec ...
Wat grappig jouw zoontje dus ook 😂 mijne sliep om half 8 tot 6u. Wel tussendoor 2x naar z'n kamertje gelopen, maar sliep weer snel verder . Maar wat een heerlijke tijd bij jou! Zal zeker fijn zijn geweest om weer zelf ook je rust te kunnen pakken. Hopelijk houden ze het vol. 😊🍀

2 jaar geleden

Is veel slapen en snel moe worden ook een symptoom van sprong 6? 😅 Mijn zoontje sliep smorgens in draagzak onderweg naar school, daarna in bedje van 10:20 tot 12:00 (moest m wakker maken 🤭) en nu net weer vanaf 14:10 in dromenland. Ik vind t alleen maar prima, maar wel totaal het tegenovergestelde van afgelopen dagen 🙈. En hij valt heel snel zelf in slaap, zonder te mopperen of huilen

2 jaar geleden

Wat doen jullie als je kindje een fles volledig weigert? De ochtend fles gaat hier vaak redelijk goed, middagfles blijft vaak wel wat over maar de avondfles is net volledig geweigerd. Direct huilen en niet meer stoppen… Ze slaapt dus nu zonder fles te hebben gehad, maar hij gaat er echt niet in… Ik verwacht dat ze tot morgen ochtend slaapt en wakker maken zonder honger helpt niet, dan ligt ze vaak zo 2 uur wakker. En wij dus ook 😅. Gewoon accepteren en hopen dat dit snel voorbij is? Een paar happen yoghurt gingen er overigens wel in, maar dan een aantal lepels was ze daar ook weer klaar mee.

2 jaar geleden

Bij ons ont-zet-tend veel moeite met in slaap komen. Ben er per slaapje makkelijk een uur mee bezig, zo vermoeiend.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Bij ons ont-zet-tend veel moeite met in slaap komen. Ben er per slaapje mak ...
Zó hier ook sinds 2 dagen

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Wat doen jullie als je kindje een fles volledig weigert? De ochtend fles ga ...
gewoon laten gaan, hij werd van de week wel om 22.30u wakker en heb hem toen de fles gegeven maar als hij niet wakker geworden was dan maar niet

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

gewoon laten gaan, hij werd van de week wel om 22.30u wakker en heb hem toe ...
Ik vind dat zo lastig… Het is het enige wat je kan doen. Ik weet niet hoe jouw zoon is, maar mijn dochter heeft echt een sterke eigen wil en als ze de fles niet wil dan slaat ze hem weg en draait haar hoofd weg of überhaupt omdraaien naar dr buik. Maar een fles gaat er niet in als zij het niet wil.. Het voelt alleen zo onnatuurlijk om haar zonder fles naar bed te brengen. Anderzijds duurt dit waarschijnlijk enkele dagen en geen weken.

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Wat doen jullie als je kindje een fles volledig weigert? De ochtend fles ga ...
Ik zou het inderdaad gewoon accepteren en hopen dat het snel voorbij is. Als ze lekker doorslaapt tot de volgende ochtend betekent het dat ze er ook geen behoefte aan heeft, en als ze wel wakker wordt zou ik haar flesje gewoon dan geven. Ik denk dat het gewoon een fase is, ik zou der lekker laten gaan

2 jaar geleden

Hier echt drie weken drama gehad met eten en drinken. Flessen gingen er nauwelijks in, fruit/groente werd pertinent geweigerd. Is dan maar zo. Verder vrolijk, plasluiers goed aanwezig, dan maar niet eten/drinken. Meneer is nu weer z’n vreetzakkie zelf 🥰