85 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Ik vind dat zo lastig… Het is het enige wat je kan doen. Ik weet niet hoe j ...
een heeel extreem pittig kind hier, die laat niks zomaar toe. Ik heb het 5 dagen lang gehad, na corona hij wilde niks drinken. Zo'n stress over gehad en 2x contact met HA, hierna heb ik mezelf voorgenomen dat ik me daar niet meer druk om ga maken. Hij wilde vorige week de laatste fles niet, het brengt onrust maar je kunt er vanuit gaan dat ze vanzelf wakker worden en mopperen bij honger, dat doen ze namelijk al vanaf dag 1 😉

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

een heeel extreem pittig kind hier, die laat niks zomaar toe. Ik heb het 5 ...
Daar heb je helemaal gelijk in! Pfff dat lijkt me inderdaad heel pittig… Hopelijk is de sprong snel voorbij 😅

2 jaar geleden

Reactie op Lysanne88

Is veel slapen en snel moe worden ook een symptoom van sprong 6? 😅 Mijn zo ...
Oké, mijn eerdere bericht was vast stilte voor de storm 😧😰🫣 manman, wat een ongelofelijke drama nacht gehad. Echt patsboem uit t niets. In totaal 5 uurtjes geslapen. En hij heeft uiteindelijk nog aantal uurtjes bij ons in bed gelegen, want het was echt keihard huilen. Om niets. Ben bang hoe lang dit zal duren, want je hebt totaal geen zekerheid hoe lang nog en of dit al op z'n hoogtepunt is, of dat t nog erger kan. 😰 Sterkte voor alle mede mama's die ook nu in sprong 6 zitten.

2 jaar geleden

Bij ons sinds gisteren na de middagdut een verschrikkelijk roepend kind met tranen en krijsen en tieren zonder reden. Amai wat is me dat ! Zo pittig. Het stopt niet. Is dit dan sprong 6?

2 jaar geleden

De hel deze sprong, een week niets drinken, oorontsteking, vrijwel niet slapen en heeeel veel huilen. Komt ook precies in combinatie met tanden hier. Iemand er al doorheen? Hoe lang duurde het? Tips?

2 jaar geleden

Reactie op MvdW89

De hel deze sprong, een week niets drinken, oorontsteking, vrijwel niet sla ...
Hier duurde het uiteindelijk 5 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op MvdW89

Verschrikkelijk! Hier ook een zieke meid, geen oorontsteking maar volle longen en tandjes onderweg. Slapen? Wat is dat?

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Verschrikkelijk! Hier ook een zieke meid, geen oorontsteking maar volle lon ...
Voor apen zegt mijn dochter, slapen is voor apen haha. Het was hier net keihard brullen toen ik haar waterfles weg zetten omdat ie leeg was. Nou met der stembanden is echt niks mis haha. De donderwolk is hier goed begonnen van de 37 weken (zaterdag is ze 37 weken) Als die nachten nu is wat beter gaan kunnen we t ook allemaal wat beter aan 😅 Maar sinds vandaag merken we dat ze meer drinkt en weet meer vast voedsel wil dus misschien toch t einde in zicht😅

2 jaar geleden

Reactie op MvdW89

Hier duurt het nu zo'n 4 weken en tussendoor heeft ze ook nog corona gehad. Eten en drinken was drama. Water drinken uit een beker was leuk en dat lukte dan weer wel, voordeel is nu dat ze dus uit een beker kan drinken 😅. Langzaam aan gaat ze steeds beter eten en drinken en lijkt ze sochtends ook weer langer te slapen en snachts minder vaak wakker te worden. Bij t cb zagen ze dat ze niet was afgevallen en dat ze ondanks het slechte eten/flesvoeding toch gewoon haar lijntje volgt

2 jaar geleden

Zit midden in de donderwolk bij sprong 6 en hij is sinds een tijdje echt de allerleukste baby ever. Geloof dus helemaal niks meer van die sprongetjes..

2 jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Toch best grappig.. Met onze zoon ervaarde ik elke sprong, en liep het bijn ...
Welke app gebruik je?

2 jaar geleden

Wij zijn door sprong 6 heen🎉 uiteindelijk heeft het een week geduurd en die week was wel echt heel pittig. Nu is ze gelukkig weer de oude🥰 het komt dus goed !!

2 jaar geleden

Nou we zijn er door. Ineens kan hij klappen, of iets wat er voor door kan, kletst de oren van je kop en is gewoon weer gezelliger. Gillen/schreeuwen als het niet gaat zoals hij wilt, houdt hij er in nog 😅 Maar minder snel dan een week terug

2 jaar geleden

Reactie op Nobeltje

Het is vrij intens hier. Dochter slaapt eigenlijk altijd van 19:00u tot 06 ...
Hier ook helaas.. hoe gaat het nu? Bij ons alleen slapen in mijn armen of bij ons in bed… tips ?

2 jaar geleden

Hier *even afkloppen* slaapt mijn zoontje wel gewoon door. Maar al een week zooooooo chagrijnig! Om alles piepen. Vorige week sliep hij wel slechter. Hopelijk snel uit deze sprong en heb ik mijn vrolijke mannetje weer terug

2 jaar geleden

Hier wordt het steeds erger. Merken het vooral aan het slapen. Het kost enorm veel moeite om haar in slaap te krijgen voor een dutje, zijn er minstens een kwartier mee bezig maar vaak genoeg veel langer. Vervolgens slaapt ze kort. Het gaat zich helaas nu ook uitbreiden naar de avonden (die ze eerst wel 'gewoon' in slaap viel). Inmiddels ook alweer 2u bezig... pfff. Ik vrees al voor de nachten, heb in ruim 8 maanden überhaupt nog geen enkele nacht doorgeslapen maar ze waren de laatste weken wel redelijk oké. Dit is zo zwaar, zeker met alles wat er bij ons privé nog omheen speelt op het moment.

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Hier *even afkloppen* slaapt mijn zoontje wel gewoon door. Maar al een week ...
En wat denk je, natuurlijk vannacht super veel wakker geweest

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

En wat denk je, natuurlijk vannacht super veel wakker geweest
Oohh te vroeg gezegd 🙈 hopelijk heeft je zoontje er niet lang "last" van

2 jaar geleden

Dachten we beetje uit sprong 6 te raken, is het nu 2e avond op rij een feest hier 😴😞 huilen, heel erg wakker, niet willen slapen. En hij is daarbij ook nog eens verkouden. Afgelopen nacht ook weinig geslapen, hoop echt op iets meer slaap komende nacht 😞 ervaren meer mama's dat na "de donderwolk" nog ff feest is? Wij hadden 1,5 week vòòr "de donderwolk" ook al feest.

2 jaar geleden

Reactie op Lysanne88

Dachten we beetje uit sprong 6 te raken, is het nu 2e avond op rij een fees ...
ja hier! Ik dacht dat het wel voorbij zou zijn maar na de donderwolk nog een aantal nachten op en af wakker enzo