149 Reacties

2 jaar geleden

Wat doen jullie als je baby ‘s nachts gillend wakker wordt? Mijn zoontje is ontroostbaar. Het enige wat helpt is een fles. Maar het lijkt nu net alsof hij hier aan gewend is geraakt.. Hij wordt ook niet rustig als ik hem oppak. Nu net maar even gecontroleerd laten huilen. Het heeft even geduurd, maar hij lijkt weer te slapen. Maar leuk is anders.. Hoe doen jullie dit?

2 jaar geleden

Reactie op LaraW

Wat doen jullie als je baby ‘s nachts gillend wakker wordt? Mijn zoontje is ...
Mijn zoontje wordt ook echt krijsend wakker in de nacht tijdens deze sprong. Wilt alleen maar in me armen zijn en niks anders, hij is nu ook al een uur wakker…

2 jaar geleden

Reactie op LaraW

Wat doen jullie als je baby ‘s nachts gillend wakker wordt? Mijn zoontje is ...
Wij geven gewoon een fles want daar wordt onze dochter rustig van en kunnen we allemaal weer slapen. Wij geloven er zelf niet in dat onze dochter eraan gewend raakt en dat als ze het niet meer nodig heeft weer doorslaapt. Het is even een periode (welke sprong of t dan ook) en dat gaat weer voorbij <3

2 jaar geleden

Wij geven gewoon een fles want daar wordt onze dochter rustig van en kunnen ...
Zo denk ik er ook over. Als dat is wat hij nodig heeft om weer rustig te worden, krijgt hij lekker een flesje. Daarna is hij gelijk weer vertrokken. Het is inderdaad iets waar we even weer doorheen moeten. Komt wel weer goed 😇

2 jaar geleden

Reactie op mommyx1509

Mijn zoontje wordt ook echt krijsend wakker in de nacht tijdens deze sprong ...
Breekt op he? Hopelijk is deze fase gauw voorbij

2 jaar geleden

Reactie op mommyx1509

Oh bij mij ook hoor, alleen is het bij mij helaas na even troosten alsnog n ...
Hier ook precies dit vooral overdag bij de dutjes. Alleen krijg ik mijn dochter daarna niet meer in slaap🤣

2 jaar geleden

Mijn baby is van 5 sept en volgens mij zit ze nu heel erg in sprong 7. Ze huilt veel meer slaapt slecht. Ontevreden , snel boos etc. wil ook alleen maar bij mama zijn.

2 jaar geleden

Goed nieuws hier, sinds een week of 4(!) heeft hij eindelijk geslapen van 19.00-06.45 🥳 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar wij ervaren het als een ware overwinning van sprong 7 🤓

2 jaar geleden

Hier is het weer aardig over. Wilde niet zelf slapen, huilen als we weggingen en dan met name ik. Maar sinds een week mag en kan ik weer naar de wc of even de kamer uitlopen. Hij houdt het wel in de gaten en hoort het als er iemand aankomt. Hij wil nu weer alleen spelen en niet meer vermaakt worden. Slaap haalt hij nu weer in, want hij is super verkouden 🙈. Kunnen wij ook weer wat bijslapen. Valt nu zelf in slaap: 2-5 minuutjes pruttelen en dan heerlijk slapen. Hij slaapt nu ook steeds op z’n buik, dus wellicht dat het daar ook beter door geworden is.

2 jaar geleden

Ik wil niks meer met de sprong te maken hebben😵‍💫😂 pff wat een drama is t hier al dik n week.... Van niet slapen naar hoge koorts, vermaakt moeten worden, weinig eten, zeuren om niks, buikkrampen (en ze krijgt t eten zoals altijd waarvan we weten dat y goed gaat) van alles weggooien en heel veel luieruitslag.... De nachten breken mij echt op en daardoor heb ik ook minder geduld voor haar en dan voel ik me weer schuldig omdat ik t geduld niet heb voor haar en zij er in veel gevallen ook niks aan kan doen

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Hier is het weer aardig over. Wilde niet zelf slapen, huilen als we wegging ...
Hoe lang heeft het geduurd bij jullie ? De ergste periode dan … fijn dat het nu aardig over is !

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik wil niks meer met de sprong te maken hebben😵‍💫😂 pff wat een drama is ...
Ja ik heb echt precies hetzelfde hoor. Het begint bij hem bij zijn avondslaap, echt drama. Dik een anderhalf uur bezig met hem in slaap krijgen en dit gaat gepaard met echt krijsen. Nachten precies hetzelfde, ook vreselijk!! Ik heb ook af en toe momenten gehad de afgelopen dagen dat ik even niet meer wist wat ik moest doen omdat mn geduld op was, zat ik dan huilend in me kamer of op de bank haha. En dan zit mijn zoontje nog niet eens in de “donder fase” van deze sprong, nu al helemaal gesloopt dus ik hou me hart vast.. 😢

2 jaar geleden

Ik krijg die van mij al 3 dagen niet in slaap voor haar 2e dutje. Ze is al vanaf 12uur wakker. Ik wordt er knettergek van😭😭. Ze heeft maar een uurtje uurtje geslapen vanochtend.. pff zo slopend dit..

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ik krijg die van mij al 3 dagen niet in slaap voor haar 2e dutje. Ze is al ...
Hier is hij net in slaap gevallen. Hij was wakker sinds half 12...

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ik krijg die van mij al 3 dagen niet in slaap voor haar 2e dutje. Ze is al ...
Wow dat lijkt me wel heftig inderdaad. Succes de komende tijd, hopelijk gaat ze binnenkort wel weer een 2de dutje doen

2 jaar geleden

Wat een drama met naar bed brengen, echt krijsen. En niks helpt.. dit heb ik niet eerder meegemaakt 😞

2 jaar geleden

Hier gaat het ook stukken beter!! Slaapjes overdag weer zoals het hoort. Nachten weer goed. Kwart over 6 wakker (is uitslapen hier 🤣🥴) en het humeur was eigenlijk juist al een tijdje goed. Maar voor de mama's het gevoel hebben dit is voor altijd (want pffff zo voelt het) het gaat echt weer over. En we zitten nog voor de donderwolk dus wie weet wat er nog gaat gebeuren.. maar voor nu geniet ik er van 🙈. Sterkte allemaal, het is écht allemaal een fase 🤞💕

2 jaar geleden

Hier is het ook pittig zeg! Ik probeer zo min mogelijk stil te staan bij in welke week we zitten en welke sprong, maar we zitten nu in week 44 (donderwolk) en het klopt echt precies. Gaan slapen is zooo moeilijk. 's Ochtends gaat het het best, 's middags is het moeilijk en 's avonds een drama. Beneden hangt ze als een zoutzak om mijn nek in haar ogen te wrijven en is ze overduidelijk moe, maar in bed verandert ze in een soort tornado. Rondkruipen door het bed, staan, springen, haar speen meters door de kamer gooien. Ik krijg haar bijna niet tot bedaren. Helaas slaapt ze er 's ochtends of overdag geen minuut langer om, dus ze komt wel wat slaap te kort... Het is fase😬

2 jaar geleden

Mevrouw werd net krijsend wakker 😢vind dat altijd zo zielig. T enige wat ze net wou is dicht tegen me aan klampen en toen dacht ik nou dan gaan we maar even op ons bed liggen en dan buidelen met z'n tweeën ❤️ dat is echt n uniekum hoor! Vanmiddag ook al bij mij op schoot gehangen en samen Samson en Gert gekeken (oh mijn jeugd! Bassie en Adriaan vind ze ook wel leuk maar toch net minder dan dit) Dit zijn dan wel weer even de momenten die ik heel erg koester en die ik wel vaker wil maar niet vanwege de sprong haha

2 jaar geleden

Reactie op Mila69

Hoe lang heeft het geduurd bij jullie ? De ergste periode dan … fijn dat he ...
Een goede twee weken, misschien was het iets eerder beginnen maar viel het minder op omdat we op vakantie waren. Alleen op een gegeven moment wilde hij nergens meer iets: niet bij papa op papadag, niet bij mij op maandag, opa en oma waren niet goed en bij de gastouderopvang ook niet.