149 Reacties
2 jaar geleden
Dochterlief gaat al een paar dagen moeilijk naar bed, huilen, krijsen, slaan, schoppen, overstrekken. Inmiddels een uur verder en ze ligt nu relatief rustig na te snikken in bed. Ik vind het zo zielig, we laten haar ook even een paar minuten huilen, al doe ik dat liever niet, maarja weet ook niet meer wat anders.
Ik vroeg me al af of ze weer in een sprong zou zitten en jahoor, de app bevestigt dat en hier ook herkenbare verhalen.
2 jaar geleden
Hier zijn de nachten vreselijk! In slaap komen gaat goed, maar na een uur is ze weer wakker en dan is het drama! Als we weglopen is het krijsen… ben de afgelopen week telkens 3/4 uur bezig ‘s nachts om haar weer in slaap te krijgen… hopelijk is deze sprong snel voorbij !
2 jaar geleden
Hier bijna het tegenovergestelde van wat ik bij jullie lees! Mijn dochter is juist mega vrolijk en ze slaapt opeens uit? Voor deze week was ze altijd rond half 7 wakker, en mevrouw is nu as we speak nog steeds aan het slapen en het is half 9! Mij hoor je niet klagen, wij hebben nu vakantie dus het komt top uit haha! Maar ja wie weet slaat het straks om en is het opeens standaard 4 uur…
Mijn dochter is geboren op 6-9 maar uitgerekend op 15-9 dus het donderwolkje moet er nog aankomen volgens oeii ik groei!
2 jaar geleden
Vannacht heeft ze weer is doorgeslapen van 19u tm 7u wauw. Maar wel echt mega boos worden als ze haar zin niet krijgt. Vind het t pittigste sprongetje tot nu toe eigenlijk. Heb der nog nooit zo meegemaakt. Hopelijk is ze snel weer zichzelf
2 jaar geleden
Nou bij ons ging het net een paar dagen goed en ik zag al dat we sinds gisteren echt in het donderwolkje zaten, en ja hoor vannacht was het weer drama .. 😢
2 jaar geleden
Zijn er meer mama’s die zo onzeker worden van deze sprong? Mijn kleine man kon altijd goed alleen even spelen op de grond, maar als ik hem nu op de grond zet dan begint hij te huilen. Ook kan ik de kamer niet uitlopen of hij zet het alweer flink op een huilen. Ook eten gaat lastiger. Ik ben zo bang dat het zo blijft en ik vind het moederschap al best pittig. Ik heb de app op de telefoon en hij zit volgens de app in sprong 7, maar ben zo bang dat het geen sprong is. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen..
2 jaar geleden
Ik was 14-9 uitgerekend 1-10 bevallen. Afgelopen 6 weken 5 tanden door gekomen en ondanks we echt wel sprong gedrag zien valt het allemaal reuze mee. 2 kloten nachtjes gehad. De rest gewoon zoals gewend of zelfs beter 😅. Zijn nu midweekje naar Preston Palace en merk nu wel dat hij heel veel zelf wil bewegen. Vooral over de gangen kruipen. Thuis is hij meer van het aan de hand stappen, maar hier kan ik zijn rammelspeeltje op de gang gooien en daar gaat hij, houdt hem zeker 15 min per keer bezig. Een pret dat hij dan heeft 🤣🥰. Vooral als de huishouding ook bij toeval op de gang is, dan zit ie te chansen niet normaal joh... helaas wel een newborn in de kamer hier naast die het lijkt wel het niet eens is met het voedingschema. Klinkt echt precies als Ben toen op die leeftijd als hij honger had. Borsten springen nog net niet op spanning als die gaat huilen.
2 jaar geleden
Reactie op Luckyme87
Zijn er meer mama’s die zo onzeker worden van deze sprong? Mijn kleine man ...
Jawel hier precies hetzelfde en ik begrijp je helemaal. Mijn zoontje slaapt ineens ook binnen 5 minuten bij z’n vader maar doet er bij mij rustig een uur over. Ik word ook helemaal onzeker door deze sprong maar ook deze sprong gaat over zoals de andere sprongen 🥺
2 jaar geleden
Reactie op Luckyme87
Zijn er meer mama’s die zo onzeker worden van deze sprong? Mijn kleine man ...
Dit hadden wij ook. Huilen als ik naar de wc of keuken liep, kon niet meer alleen spelen, enz. Maar ineens kan hij weer alleen spelen, zo 1,5 - 2 uren, valt weer in slaap zonder te huilen (soms nog wel even pruttelen, mopperen of huilen, maar niet vaak meer). Eet weer beter en ik kan weer rustig weggaan bij de gastouder, enz zonder tranen. Het wordt echt weer beter! 😀
2 jaar geleden
Hier ook verschrikkelijk. Net donderwolkje voorbij van sprong 7. De afgelopen week 3 nachten gehad dat ze uren achtereen wakker was, vaak tussen 1 en 4.. Zo slopend. Iedere keer weer huilen als ik (zonder geluid) wegliep. Slaapjes overdag ook ineens lastig of totaal ander ritme dan voorheen. Mijn slaapcoach denkt aan verlatingsangst, ook als ik naar de wc ga of even een andere ruimte gaat ze vaak huilen. Herkennen jullie ook de evt verlatingsangst?
2 jaar geleden
Reactie op LotV90
Hier ook verschrikkelijk. Net donderwolkje voorbij van sprong 7. De afgelop ...
Ja zeker weten, zodra ik haar kamer maar uitloop is het krijsen.
Ze is echt de heeeele dag en nacht niet te genieten. Wat ik ook doe en uit de kast trek niks is goed. Eten en drinken wil ze ook niet meer sinds vandaag. Hopelijk nog wel de fles straks 🙄.
Wat een drama ik ben zo blij als deze fase voorbij is.
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Ik krijg die van mij al 3 dagen niet in slaap voor haar 2e dutje. Ze is al ...
Hiet ook heel veel moeite met de dutjes overdag. En enorme moodswings. Blij aan het spelen tot er een minidingetje haat niet aanstaat en gelijk tranen met tuiten huilen. Vooral die dutjes vind ik lastig. Haar ritme valt helemaal weg...
2 jaar geleden
Valt het jullie ook op dat ze ineens anders gaan spelen nu het sprongetje vordert? Veel meer als echt spelen op haar gemakje
2 jaar geleden
Wauw sprong 7 duurt gewoon 1 maand! Wij zitten er net in, merk nog niks 🤞🏻
2 jaar geleden
Reactie op kelly001
Volgens die oei ik groep app, zou onze dochter nu in het zonnetje moeten zi ...
😂 zo herkenbaar! Ik dacht echt: serieus?! Maar hier was het dus een tandje dat doorkwam. Die is nu door, onwijs erge luieruitslag gehad!! En dit weekend zat hij weer lekker in z'n vel. Ik voel al ergens anders op zn tandvlees een bobbel, dus hou m'n hart weer vast. Dus dat sluipt ook nog eens tussen al die sprongen door 🤭