26 Reacties

6 maanden geleden

Pfoe herkenbaar! Hier ook sinds een aantal weken drama! Rond twee jaar ook zo'n fase gehad van niet willen slapen, maar dit is wel 10x erger. Op tijd naar bed, maar steeds excuses "pipi doen, melkje drinken, boekje lezen" of nog uren liedjes zingen. Dan weer om 5u wakker. Meneertje is dus moe overdag en niet te genieten en tegendraads. Gelukkig nog een middagdutje, anderzijds vraag ik me af of hij daarom zo slecht slaapt? Zijn zusje is nu 4 maanden en binnenkort start hij met de kleuterschool (België) . Misschien voelt hij wat stress en vraagt extra aandacht? Ik weet ook niet goed hoe aan te pakken..

6 maanden geleden

Dit hebben wij ook een aantal weken gehad. Ons zoontje is nu vooral veel bezig met kleuren benoemen en tellen. Dus proberen wij extra te stimuleren. Ook heeft hij een flinke sprong gemaakt in zijn taalontwikkeling. Probeer te achterhalen waar de sprong vandaan komt en je dochter er bij te ondersteunen. Dan voelen ze zich gehoord en lopen ze sneller de ontwikkeling voor

6 maanden geleden

Dit hebben wij ook een aantal weken gehad. Ons zoontje is nu vooral veel be ...
Nou precies wat je zegt het was dus een aantal weken ze klets nu de oren van mijn hoofd heel wijs en heeft inderdaad ook echt een sprong gemaakt. Ik weet dat ook eigenlijk wel maar het maakt het gewoon wel wat pittiger nu ze wat ouder is🫣

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nou precies wat je zegt het was dus een aantal weken ze klets nu de oren va ...
Heel begrijpelijk dat het pittiger wordt nu ze wat ouder is. Soms is het echt gokken met welke ontwikkeling ze bezig zijn. Ik ben voor mijn werk bezig met een babytraining en de eerste bijeenkomst ging over ontwikkeling en groei. Er is nu zoveel meer duidelijk 🫣

6 maanden geleden

Heel begrijpelijk dat het pittiger wordt nu ze wat ouder is. Soms is het ec ...
Ah oke interessant!

6 maanden geleden

Ik zou toch zeggen, qua slaap resoluut zijn. Als ik terug denk aan toen ik zelf nog klein was, mijn ouders brachten ons resoluut terug naar bed als we er voor niets uit kwamen. Liefdevol, we kregen een knuffel en werden weer lekker ingestopt, maar het was heel kort en duidelijk. Onze dochter kan ook spoken, maar als er niks is, zeg ik dat wij ook moeten slapen, ze gaat terug in bed of blijft erin(ledikant nog) en ik ga weer weg. Het moet niks opleveren, want dan kom je in een vicieuze cirkel. Verder ontwikkelen ze enorm en is er steeds meer zelfstandigheid, wat ook meer weerstand tegen beperking en afhankelijk geeft. Of juist het tegenovergestelde, dat wij alles moeten, 'want ik ben een baby'. Zo min mogelijk strijd aan gaan en heel duidelijk zijn.