7 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ook met het nunki lakentje. Wij hebben hem eraf gehaald hij werd er gefrustreerd van.
Alleen ons zoontje gaat telkens staan. Wij moeten hem soms even wiegen om rustig te worden en dan leggen we hem half slapend terug. Soms gaat die wel weer staan en leggen we hem weer neer.
Net zo lang tot die gaat slapen want idd ook heel moe.
2 jaar geleden
Ja misschien even het nunki dekentje weghalen. Gewoon alleen een slaapzak. Misschien gewoon even een fase. Ik heb sinds ze kan draaien enz met 4 of 5 maanden de nunki maar weggehaald. Ik denk dat je gewoon moet blijven proberen zonder dekentje. Een paar keer terug leggen en niks zeggen dat werkt hier dan wel goed.
2 jaar geleden
Nunki lakentje hier weggehaald toen ze 9 maanden was. Ze stribbelde steeds tegen en wilde het echt niet meer. Denk een weekje geduurd voordat ze er helemaal aangewend was. Zodra ze naar haar buik draaide ging ze in haar slaap kruipen en idd staan. Helemaal in paniek was ze dan. Nu gaat ze haar hele bedje door en gaat ze zelden meer staan en als ze het doet leg ik haar terug zonder wat te zeggen. Afgelopen nacht zat ze stilletjes zittend met haar konijntje te spelen, gebeurd ook nooit 🤣 toen ik haar terug lag ging ze gelijk weer slapen.
Wat je nog kan doen als je een langere slaapzak hebt is het nunkilakentje idd gewoon helemaal weglaten (of laten liggen met langer slaapzakje) en het slaapzakje wat strakker instoppen. Zo kan ze nog wel naar haar zij draaien, maar niet naar haar buik. Misschien is de overgang dan minder groot voor haar?