12 Reacties
2 jaar geleden
Hallo, heb dat ook al gehad met zoontje hij doet het nu als sinds hij naar de opvang gaat..om 5uur smorgens. hij gaat normaal gezien om 19uur in bed nu zet ik hem 1uurtje later in zijn bed en komt hij dan al om 6uur smorgens wakker.. zoontje is zodanig actief.. zelf in de avond probeer hij toch wakker te blijven ondanks hij moe is... Ik bakker hem zelf om te slapen omdat hij nu ook al zijn tandjes doet en door hem te bakkeren gaat hij ook niet in zijn mond waardoor hij ook minder snel wakker word in de nacht, en vooral je kamer heel donker maken... Heb ook opgelet dat ze veel langer slapen... Groetjes
2 jaar geleden
Hier was dat ook maanden zo. Nu sinds een week niet meer.
Hij eet sinds een week ook goed vast voedsel. We zijn begonnen met gewoon tussen 17.00 en 18.00 ene uurtje op bed te leggen. (met kleine fles ervoor zo dat het slapen makkelijker ging) en dan daarna tussen 19.00 en 20.00 een papfles. Nu is die week is ineens z'n wakker tijd veel langer. Slaapt hij tot 06.30 in de ochtend en zijn z'n overdag slaapjes ineens minimaal een uur ipv een half uur
2 jaar geleden
Hier lijkt ze altijd klaarwakker rond 04.00 sinds een paar weekjes. Spookt dan meestal een uurtje bij ons in bed en valt dan nog heel even in slaap. Hopen ook heel erg dat het een fase is en ze binnenkort weer 'standaard' wakker gaat worden ergens tussen 6 en 7 om de dag te beginnen...
2 jaar geleden
Wij hadden iets vergelijkbaars met ons zoontje, maar dan dat hij om 05:00 wakker werd. Wat een slaapcoach als tip gaf was om overdag een strak slaapschema te hanteren: 9:00 eerste slaapje van 45 min, dan middag slaapje van 12–14 en dan namiddagslaapje van 30 min in de draagzak/wagen en om 18:15 fles en dan naar bed. Dit werkt bij ons heel goed.
Haar tip bij early risers (voor 06:00 wakker) was om baby een “powernapje” in de draagzak te laten doen, van 15 min rond 7:30. Dan heeft ie net een beetje bijgetankt om het tot het eerste slaapje om 09:00 te redden, maar slaapt niet diep genoeg om dan lekker dat vroege opstaan in te halen waardoor alle andere slaapjes allemaal verschuiven en je en te vroege bedtijd krijgt.
Wie weet helpt iets vergelijkbaars bij jullie ook?
2 jaar geleden
Volgens mij hebben meer moeders daar last van nu moet ik heel eerlijk zeggen dat wij daar met onze zoon van 7 maanden geen last van hebben gehad hij krijgt rond 10a half 11 laatste pap fles en dan pyjama papje want dat is wat dikker en vult meer en meneer slaapt gerust door tor 8 a9 uur in de ochtend 😅🙈
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 8,5 maand. Hier ook al weken tussen 04.30-05.00 wakker. Overdag slaapt hij ook al zo slecht. Of ik nou een wakkertijd aanhou van 2,5 uur of 3 uur. Het maakt niks uit, standaard na 30 minuten wakker. Dus savonds om 19.0-19.30 is hij kapot en gaat hij naar bed. Zelf liggen we uiterlijk 21.30 want anders trekken we het zelf ook niet.
2 jaar geleden
Slapen jullie kindjes dan wel weer verder? Hier is onze dochter dus ook iedere nacht om 4 uur wakker en slaapt dan niet meer… ik weet niet meer wat ik moet doen
2 jaar geleden
Het gebeurd hier ook, alleen weiger ik om zo vroeg op te staan. Hij komt vervolgens bij mij liggen en slaapt dan (soms na een tijdje) weer verder. Eerst naast mij en na 6 uur op mij. De dag begint tussen 6:45 en 7:00. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Dit is al het geval sinds zijn geboorte (hij heeft nog nooit doorgeslapen), dus zie dit ook niet gaan veranderen. Zelf slaap ik om 21:30.