8 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ik snap je gevoel en zal niet snel zeggen dat iemand zich aanstelt. Je mag voelen wat je voelt! Maar ik snap oma ook heel goed. Misschien is het dan beter om ze allebei naar een opvang te doen? Dan ben je van het probleem af!

茅茅n jaar geleden

Ik denk dat ik in jouw geval ook zou kiezen voor beide naar de opvang, want ik snap je gevoel van oneerlijkheid maar snap oma ook. Maar doe vooral waar jullie je het beste bij voelen

茅茅n jaar geleden

Oh dat gevoel van schuldig voelen snap ik heel erg! Dat zou ik denk ook hebben, maar aan de andere kant een baby鈥檛je heeft nog niet zoveel door dus voor het kindje zelf zal het aan het begin niet uitmaken. En eer dat het kindje groot genoeg is om het door te hebben is de oudste misschien al oud genoeg om naar school te gaan? En wil je schoonmoeder wel weer op de jongste passen misschien? Mijn kinderen zitten overigens van baby af aan al op de opvang en voor hun is het helemaal geen straf. Zij hebben het altijd super leuk gehad op de opvang en nooit moeite gehad. Je hoeft het ook niet te zien als iets zieligs eigenlijk, want veel kinderen vinden het alleen maar leuk! Maar ik snap je gevoel wel hoor! Het leven van een moeder is zwaar. Altijd maar die struggle met het schuldgevoel, omdat we er voor ons werk willen zijn maar ook voor de kinderen馃槀馃檲

茅茅n jaar geleden

Zou ik ook een gek gevoel vinden. Misschien kan je overwegen om beide een dagje naar oma en toen en beide een dagje opvang. Pikken de allebei de voordelen mee van beide plekken.

茅茅n jaar geleden

Oh dat kan ik me goed voorstellen hoor! Vind niet dat je je aanstelt, ik vind dat persoonlijk ook 'oneerlijk' tegenover de jongste. Kan me wel indenken dat er opa's en oma's zijn die oppassen op 2 tegelijk teveel vinden, gelukkig hebben wij daar niet mee te maken. Het is al super lief dat ze willen oppassen. Lijkt me lastig! Ik zou dan denk ik kijken om bijvoorbeeld als de oudste naar school is dat de jongste dan naar oma gaat (als hij/zij dat wil tenminste want die is de opvang dan gewend) en de oudste naar de bso. Of allebei naar de opvang, ofzoiets... Kortom, in ieder geval proberen dat ze een beetje hetzelfde hebben 馃槉

茅茅n jaar geleden

Doe ze dam gewoon allebei naar de opvang? Of de oudste naar de opvang en alleen de jongste bij oma.

茅茅n jaar geleden

Ik snap je oma helemaal. Met twee wordt het wel echt een stuk zwaarder. Echt lief dat ze nu al een poos voor je kindje willen zorgen! Zelf zou ik kiezen voor beide kinderen naar de opvang in dit geval, als het financieel haalbaar is natuurlijk. Als je de oudste naar de opvang doet, voelt dat voor hem misschien ook een beetje als wegsturen omdat er een kleintje bijkomt. Andersom heeft het kleintje natuurlijk op dit moment geen flauw benul, maar wel als hij groter is. Ik neem aan dat de oudste nog zo'n 2 jaar naar je oma zou gaan (tot hij naar school gaat) en tegen die tijd heeft de jongste ook wel door dat ze allebei ergens anders heen gaan. Onze dochter vindt de opvang helemaal te gek, maar als ze mag kiezen tussen opa en oma of de opvang is de keuze snel gemaakt. Ik zou zelf niet willen uitleggen waarom de ene dan naar de opvang gaat en de ander naar opa en oma. Ik zou ze als je voor de opvang kiest trouwens wel alvast inschrijven, want er is best een kans op een wachtlijst, afhankelijk van waar je woont. Zelfs in het hoge noorden konden we pas na een half jaar bij onze eerste keuze terecht, bij ons eerste kindje (nr 2 gelukkig wel, maar die hebben we na de positieve test gelijk ingeschreven). Succes met je keuze!

茅茅n jaar geleden

Toevallig hier ook al ter sprake geweest met oma. Onze oudste gaat al 2 dagen opvang en 1 dag bij haar. Dat gaan we ophogen naar 3 dagen als het zo ver is en dan de volgende baby 2 dagen opvang en 1 dag oma. Maakt voor de oudste de overgang naar school ook kleiner en de jongste kan dan net als de oudste profiteren van de onverdeelde aandacht van oma.