10 Reacties

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. En ook september 3 jaar.

3 maanden geleden

Geen tips, in afwachting van dat het beter gaat. En meestal geen middag dut meer laten alleen op de opvangdagen

3 maanden geleden

Hier hebben we precies hetzelfde. Behalve het gillen, maar mijn dochter slaapt ook pas heel laat. In de middag red ze het echt nog niet zonder slaapje. Dus we hebben maar vertrouwen dat dit ooit wel weer veranderd..

3 maanden geleden

Hier hetzelfde ..sept ook 3

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, ook sept 3 jaar. Heb je al eens het middagdutje niet aangeboden om de kijken wat er gebeurt? Hier wel gedaan, maar het gaf nog steeds veel strijd bij bedtijd (ik denk door oververmoeidheid) en ze werd dan ‘s nachts vaak wakker. Ze oogt ook echt nog moe dus ik denk dat ze het ook echt nog wel nodig heeft. Toevallig las ik van de week dat het voor een peuter niet gek is om 60-90 min erover te doen om in slaap te vallen. Dat zij geen reden moeten zijn om het middagdutje helemaal te schrappen. Dat verbaasde mij dus wel. Maar dat komt wel overeen met wat ik bij onze dochter zie. Ik denk dat het een combi is van normaal peutergedrag en het feit dat ze het dutje langzaam minder nodig hebben. Wij doen haar nu juist wat vroeg (12:00-12:30) naar bed voor haar middagdut voor maximaal een uurtje en dan savonds gewoon standaard rond 19:30 in bed en dan gewoon consequent zijn bij alle verzoekjes. Het gaat nu iets beter sinds een week. Nog steeds slaapt ze dus niet meteen, maar ze is niet meer zo hysterisch aan het krijsen. Nou moet ik zeggen dat ze überhaupt even iets beter te doen is qua gedrag. Een paar weken terug was het echt drama overdag én ‘s nachts. Zó intens. Dat is nu dus sinds 2 weken ook ineens wat milder. Dus wellicht is het ook gewoon even weer een soort ‘sprong’ geweest…

3 maanden geleden

Wij zijn bijna een half jaar geleden al gestopt met het middagslaapje. Zoon (ook komende september 3) weigerde te gaan slapen. Hij slaapt nu meestal van 19.00-7.00, al heeft hij er momenteel wat last van dat hij vroeger wakker wordt vanwege het licht. De tip die ik van mijn ouders heb gekregen: fhuis te klein.

3 maanden geleden

Hier slaan we elke dinsdag haar middagdutje over ivm de psz in de middag. Ze gaat dan savonds vroeger naar bed zo rond 19u ipv 20u en slaapt dan gerust 13u achtereen. Normaliter slaapt ze smiddags nog 1.5 a 2 uur. Maar als we een dagje weggaan kunnen we hem ook makkelijk overslaan. Gewoon is een dagje proberen en bedtijd vervroegen zou ik zeggen!

3 maanden geleden

Ieder kind is anders, de ene hebben al wat meer slaap nodig dan de andere. Op school doet ons zoontje geen dutjes maar savonds is hij kapot en zit hij al om 18u30 in bed en om 6u45 moet hij terug opstaan. De woensdagnamiddag en in het weekend laten we hem 1,5u slapen zeker niet langer. Maar zit dan wat later in zijn bed. Ons zoontje wordt ook 3 in september.

3 maanden geleden

Ik zou het middagdutje laten vallen. Zoals ik het nu lees, doet hij die juist om de uren die hij in de avond/nacht, niet maakt te compenseren. Je zal dan wel weer bedtijd moeten vervroegen, maar dan gaat hij wel weer nachten maken zoals hij dat eerst deed Kans is ook vrij groot dat je zoontje eind van de middag instort. Je kan dan begin van de middag een rustmoment inbouwen, zodat de middag soepeler verloopt

3 maanden geleden

Wij hebben echt precies hetzelfde probleem. Ons zoontje wordt ook in september 3 en de laatste weken valt hij vaak pas tussen 21 en 22 uur in slaap. Hij ligt al wel op tijd in zijn bed en ligt dan gerust 1-2 uur voor zich uit te staren en te spelen, hij oogt ook totaal niet moe. Terwijl hij ‘‘s middags inderdaad binnen een paar minuten in slaap valt. Ik hoop ook dat dit een fase is, want vindt het zelf tussen de middag ook nog wel lekker als hij even op bed ligt.. 🫣