45 Reacties

2 jaar geleden

Gister nagevraagd bij het consultatiebureau, omdat online vooral ‘beleg’ te vinden was. Zij zeggen mag met boter, margarine. Tot nu toe heb ik zonder iets gegeven en dat gaat ook prima. Van Zonnatura hebben ze ook groente spread, je kan er ook geprakte banaan op doen of smeerkaas voor kinderen, maar dit hebben niet alle supermarkten.

2 jaar geleden

Wij doen er (om mee te beginnen) een beetje margarine op. Gaat prima.

2 jaar geleden

Ik doe er geprakte avocado op (geen boter ivm kma). Korstjes geef ik haar in de hand mag ze op sabbelen en eten en het binnenste gedeelte maak ik kleine stukjes van en plaats ik in haar binnenzijde van de wang en eet ze zelf op (glijd er anders uit).

2 jaar geleden

Ik heb al van alles geprobeerd maar mijn zoontje wil echt geen brood eten. Met boter, met beleg, gedoopt in melk, thee of water, hij vind er niks aan. Meer mama's met kindjes die nog geen brood naar binnen krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op BabyJ2021

Ik heb al van alles geprobeerd maar mijn zoontje wil echt geen brood eten. ...
Jup! Moet er niks van hebben. Vandaag voor eerst gedoopt in water met een mini beetje pindakaas. Toen kreeg ik er 3 mini hapjes in 🙈

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Jup! Moet er niks van hebben. Vandaag voor eerst gedoopt in water met een m ...
Ik heb getwijfeld over pindakaas maar dat ga ik dan morgen proberen. Wie weet lukt dat hier ook een beetje. 😄

2 jaar geleden

Vandaag voor het eerst een paar stukjes aangeboden. Hij zat er lekker op te kauwen alsof hij nooit anders had gedaan 😃 trok zelfs mijn hand naar zijn mond toe voor het volgende stukje.

2 jaar geleden

Ik vraag het mij ook af. Mijn familie zegt pas te beginnen ermee op 8 maanden maar ik wil het ook al eens uittesten nu mijn zoontje 6.5 maanden is. Vraag me gewoon af hoe groot de stukjes dan mogen zijn ongeveer en op welk tijdstip van de dag?

2 jaar geleden

Wij geven het met boter. Je kunt er bijv ook fruithapje op doen dat je over hebt vd ochtend.

2 jaar geleden

Reactie op Cindytsyen

Ik vraag het mij ook af. Mijn familie zegt pas te beginnen ermee op 8 maand ...
Gewoon beginnen met kleine stukjes waar jij je goed bij voelt. Ik geef het om 13 uur. Tussen de flessen van 11 en 15 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Vpkmama

Wij geven het met boter. Je kunt er bijv ook fruithapje op doen dat je over ...
Boter en fruithap heb ik geprobeerd, geen succes helaas..

2 jaar geleden

Reactie op Cindytsyen

Ik vraag het mij ook af. Mijn familie zegt pas te beginnen ermee op 8 maand ...
Ik geef een soldaatje/ korstje van 1 vinger (mijn wijsvinger) lang ongeveer dat kan hij goed vasthouden en opsabbelen. De kleine man is er heel gelukkig mee. Soms doe ik er een beetje smeerbare roomboter op (heb niet anders in huis) en eventueel beetje 100% pindakaas. Dit doen we al vanaf 5 maanden en 1 a 2 weken.

2 jaar geleden

Wij doen er boter op. Beleg verschilt per keer. Pindakaas/smeerleverworst/jam/smeerkaas vind hij allemaal lekker. Smeerkaas wel zonder boter😊

2 jaar geleden

Reactie op lisje1609

Wij doen er boter op. Beleg verschilt per keer. Pindakaas/smeerleverworst/j ...
Wist je dat smeerworst en smeerkaas niet geschikt is voor baby’s? https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-is-goed-broodbeleg-voor-je-baby.aspx

2 jaar geleden

Wist je dat smeerworst en smeerkaas niet geschikt is voor baby’s? https:/ ...
Ow dat wist ik niet😊 Smeerkaas wel 20+ .. bedankt! Dan houden we t nog even bij jam/pindakaas🙈

2 jaar geleden

Reactie op lisje1609

Ow dat wist ik niet😊 Smeerkaas wel 20+ .. bedankt! Dan houden we t nog ev ...
Jam wordt ook afgeraden door de grote hoeveelheden suiker 😒. Blijft niet veel over, ik weet het. Stoei er zelf ook best wel mee.

2 jaar geleden

Ons meisje vond brood nog maar niks, paar mini stukjes met boter en een kostje dan hield het echt op. Totdat ik er gister iets geprakte aardbei op deed, dat vond ze heerlijk en ze smikkellde zo een kleine halve boterham op😊

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Jam wordt ook afgeraden door de grote hoeveelheden suiker 😒. Blijft niet v ...
Je kunt wel versfruit van het fruithapje op het brood smeren, lijkt dan toch eem beetje op jam

2 jaar geleden

Ik heb mijn dochter nu een paar keer brood aangeboden en ze smult iedere keer weer! Ik sop het een beetje in thee of water, met niks erop

2 jaar geleden

Ik rooster ze en doe er wat boter, pindakaas of appelstroop op. Soms banaan gesmeerd of avocado