Gister nagevraagd bij het consultatiebureau, omdat online vooral ‘beleg’ te vinden was. Zij zeggen mag met boter, margarine. Tot nu toe heb ik zonder iets gegeven en dat gaat ook prima. Van Zonnatura hebben ze ook groente spread, je kan er ook geprakte banaan op doen of smeerkaas voor kinderen, maar dit hebben niet alle supermarkten.
Ik doe er geprakte avocado op (geen boter ivm kma). Korstjes geef ik haar in de hand mag ze op sabbelen en eten en het binnenste gedeelte maak ik kleine stukjes van en plaats ik in haar binnenzijde van de wang en eet ze zelf op (glijd er anders uit).
Ik heb al van alles geprobeerd maar mijn zoontje wil echt geen brood eten. Met boter, met beleg, gedoopt in melk, thee of water, hij vind er niks aan. Meer mama's met kindjes die nog geen brood naar binnen krijgen?
Vandaag voor het eerst een paar stukjes aangeboden. Hij zat er lekker op te kauwen alsof hij nooit anders had gedaan 😃 trok zelfs mijn hand naar zijn mond toe voor het volgende stukje.
Ik vraag het mij ook af. Mijn familie zegt pas te beginnen ermee op 8 maanden maar ik wil het ook al eens uittesten nu mijn zoontje 6.5 maanden is. Vraag me gewoon af hoe groot de stukjes dan mogen zijn ongeveer en op welk tijdstip van de dag?
Ik vraag het mij ook af. Mijn familie zegt pas te beginnen ermee op 8 maand ...
Ik geef een soldaatje/ korstje van 1 vinger (mijn wijsvinger) lang ongeveer dat kan hij goed vasthouden en opsabbelen. De kleine man is er heel gelukkig mee. Soms doe ik er een beetje smeerbare roomboter op (heb niet anders in huis) en eventueel beetje 100% pindakaas.
Dit doen we al vanaf 5 maanden en 1 a 2 weken.
Wij doen er boter op. Beleg verschilt per keer.
Pindakaas/smeerleverworst/j ...
Wist je dat smeerworst en smeerkaas niet geschikt is voor baby’s?
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-is-goed-broodbeleg-voor-je-baby.aspx
Ons meisje vond brood nog maar niks, paar mini stukjes met boter en een kostje dan hield het echt op. Totdat ik er gister iets geprakte aardbei op deed, dat vond ze heerlijk en ze smikkellde zo een kleine halve boterham op😊