9 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe het niet met alles maar gebruik zelf de app: solid starts. Staat echt superduidelijk per product of en hoe je het moet geven!

2 jaar geleden

Ik heb tot nu toe zachtgekookte roosjes broccoli en bloemkool en zoete aardappel in reepjes gedaan. Hij vond t superleuk! Wordt echt een kliederboel, ik gebruik zo'n knoeischortje van de Zeeman maar de helft beland alsnog op de grond ;)

2 jaar geleden

Reactie op manon52431

Ik heb tot nu toe zachtgekookte roosjes broccoli en bloemkool en zoete aard ...
Mijn kindje is ruim 8 maanden trouwens

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 8 maanden en eet echt al van alles: - moedermelk pannenkoekjes - brood met boter of pindakaas - een half ei (hij eet dan 2/3 op van 1 ei) - een omelet (vuistgrote) - meloen - komkommer - aardappel - sperzieboon - doperwten (wel geprakt) - wortel - broccoli of bloemkool - banaan - appel / peer - maisstick of soepstengel Hij eet gewoon met ons mee en kijk vaak in de app Solid starts voor hoe groot de stukken. Hij krijgt elke dag iets anders, hebben bijna nooit meerdere dagen hetzelfde aangeboden en eet gewoon lekker op wat we hem aanbieden.

2 jaar geleden

Ik kan je ook de app (en insta) van solid starts aanraden! Op hun website staat ook heel veel info :) niet alleen over welk eten en in welke vorm je het beste kunt aanbieden, maar ook over goede eetgewoonten aanleren, leren drinken uit een beker, en nog veel meer. Ik ben fan! Gekookte bloemkoolroosjes en broccoli (ter grootte van een babyvuist om mee te starte ) is heel laagdrempelig. Komkommer en tomaat om op te kauwen (komkommer in repen met schil en tomaat in parten). Perzik vond ik heel leuk ook. Halveren en aanbieden met schilderen (zonder pit) Watermeloen met schil. Maar echt, solid starts app. Het is zo leuk!

2 jaar geleden

https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroductieschema.pdf Deze is fijn

2 jaar geleden

Solid starts is idd een fijne app. Zoete aardappel (lekker zacht gestoomd), gaat hier heel goed. Maar broccoli en bloemkool idd ook. Reepjes courgette en aubergine. Een mangopit waar ik het meeste vruchtvlees vanaf had gesneden was ook leuk, wel een beetje glibberig. Meloen met schil was hier geen succes, dochter had heel snel een stuk afgebroken met schil en al.

2 jaar geleden

ik heb nu paprika en banaan geprobeerd, maar ze vind het vastpakken nog lastig omdat het zo glibberig is haha. maar ze kijkt zo trots als ze een hapje neemt 🥰

2 jaar geleden

wat hier goed werkt is een soort monkey trays met dingetjes erop die hij zelf kan pakken omelet of roerei peer in reepje (banana) pannekoek courgette fritter (bio) aardbei in kwarten avocado wortelbrood dat ik zelf maak geroosterde zalm hij kan al heel goed dingen pakken met de pincetgreep haha ook bv geplette kikkererwten of gekookye bonen ofzo..