12 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou er vooral geen strijd van maken. Hoe wij het doen: betrekken in het proces. M'n zoontje doet de badkamerdeur open en het licht aan, dan doe ik de tandpasta op de tandenborstel en vertel wat ik doe. Ik doe de tandenborstel dan achterstevoren in m'n mond, zodat ik m'n zoontje aan kan pakken; hij vindt dat erg grappig. Ik zing een tandenpoetsliedje ondertussen en geef heel veel complimentjes. Z'n armpjes houd ik enigzins tegen als hij de tandenborstel wil pakken, als ik klaar ben, mag hij zelf poetsen. Doordat hij dat weet, kan hij beter wachten. Misschien kun je doen dat jij of je partner tegelijk poetsen? En dat je kindje de volwassene mag poetsen en de volwassene het kindje. Of samen de tandenborstel vasthouden. Of eerst eens kijken of hij zelf met de tandenborstel in z'n mond wil. Ik zou vooral proberen het positief en grappig te houden waarbij je je kindje ook "taakjes' geeft. Mijn zoontje vindt het echt geweldig als hij mij mag helpen met m'n tandenpoetsen, hij lijkt zich dan heel stoer te voelen 😁 Onhandig en vervelend hoor, als je al veel geprobeerd hebt en het gedoe blijft... Heel veel succes!

2 jaar geleden

Gebruik je een tandpasta? Ik gebruik voor mijn zoontje van 11 maanden deze natuurlijke tandpasta en daardoor kijkt hij altijd uit naar het tandenpoetsen 😅 hij vind het lekker en doet met zijn plezier zijn mondje open waarbij ik dan snel zijn tandjes poets. Hoop dat je hier wat aan hebt!

2 jaar geleden

Wij hebben een zelf bedacht liedje.. die zing ik al vanaf 4 maanden toen zijn eerste 2 tanden kwamen. Wij maken er eigenlijk 1 groot feest van! En als ik klaar ben.. mag die zelf nog spelen met de tandenborstel. Natuurlijk is tandenpoetsen heel belangrijk maar ik zal het nu ook eerst heel leuk maken! Weet niet wat voor tandpasta je hebt ? Miss vind die de tandpasta niet lekker ... wij hebben ook verschillende gehad nu.

2 jaar geleden

Hier gaat het de ene dag goed, de andere niet. Wilt hij niet, dan niet. Ga er geen drama van maken. Merk vooral verschil in wel/geen doorkomende tandjes. Denk dat het hier wel geholpen heeft hem vaak tijdens het verschonen met de tandenborstel te laten spelen (voordat hij tandjes had al). Dus hij was bekend met de gekke tandenborstel in z’n mond. Misschien een idee om hem er mee te laten spelen, zonder “verplichtingen”.

2 jaar geleden

Hier was het ook een heel gevecht aan het worden. Hebben we ook moeten loslaten want je komt er niet ver mee. Ik geef haar nu elke keer een tandenborstel na het eten. Dat het dan niet altijd even goed gedaan is laat ik maar even zo 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Wij moeten ook nog beginnen met tandenpoetsen.. welke tandenborstel gebruiken jullie? Ik heb zo'n vingerhoedje gekregen in een pakket, geen idee of het wat is...

2 jaar geleden

Reactie op Piechie

Wij moeten ook nog beginnen met tandenpoetsen.. welke tandenborstel gebruik ...
Wij gebruiken deze al jaren. Onze oudste dochter heeft inmiddels een eigen elektrische tandenborstel en voor onze jongste dame nu deze. https://www.plein.nl/jordan-step-1-baby-0-2-jaar?channable=4039f969640037373031303572&gclid=Cj0KCQjwyOuYBhCGARIsAIdGQRM-op4H1vBOtmiDgJ4DjK-QxD-hwGQh7qA_PNKy_BHbfnckpGiQbKwaAoMmEALw_wcB&utm_campaign=google_shopping_nl_free&utm_content=Jordan&utm_medium=organic&utm_source=google&utm_term=770105

2 jaar geleden

Wij hebben zo een kleine tandenborstel voor zichzelf. Ze heeft nog maar 2 tanden dus het is voornamelijk gewenning en leuke associatie hier. We doen lekker zot en als ze goed gezind is, tonen we het eens. Daarna krijgt ze hem zelf en ze knabbelt er een beetje aan en maakt zelfs een beetje de schuurbeweging. We doen het nooit tegen haar zin zodat ze het als iets leuks gaat zien

2 jaar geleden

Zo'n siliconen vinger tandenborstel van Mushie werkt misschien ? Mijn zoontje vindt die erg leuk

2 jaar geleden

Reactie op Piechie

Wij moeten ook nog beginnen met tandenpoetsen.. welke tandenborstel gebruik ...
Die hebben wij in het begin wel gebruikt, maar op een gegeven moment overgestapt op een kleine tandenborstel met handvat omdat mijn zoontje constant in z'n tandenborstel en dus in mijn vinger beet 😅

2 jaar geleden

Hier is het tandenpoetsen ook drama. Onze dochter heeft pas net sinds een paar weken haar eerste tandje. We zijn toen begonnen met "proberen" tanden te poetsen, maar het wil echt niet lukken. Ze wil de tandenborstel absoluut niet in haar mond (terwijl ze gewoonlijk alles in haar mond stopt). We dachten eerst dat het fijn was dat ze pas zo laat haar eerste tandje kreeg. Maar nu hebben we spijt dat we niet eerder met tandenpoetsen zijn begonnen voordat ze tandjes had. Ik denk dat het nu lastiger is te beginnen dan wanneer ze bijv. met 6 maanden al een tandje krijgen, dan wennen ze makkelijker. Ik heb nu een vingerborstel besteld, ik hoop dat dat helpt. En we proberen er geen druk achter te zetten, ik ben bang dat het dan al helemaal niets wordt...

2 jaar geleden

Reactie op KJS

Hier is het tandenpoetsen ook drama. Onze dochter heeft pas net sinds een p ...
nou hier al met 6 maanden tanden dus al vanaf 6 maanden poetsen en het is alleen maar mee drama geworden hier 🤣🤣