14 Reacties

één jaar geleden

Ik zit met hetzelfde. Andere tandenborstel geprobeerd maar het blijft krijsen..

één jaar geleden

Hier ook elke avond drama... leg hem nu in de woonkamer op de mat neer, hoofd tussen mijn bovenbenen, mijn benen over zijn armpjes en dan poets ik snel zijn tandjes. Probeer het leuk te houden met zingen, muziekje etc maar helaas niets werkt zodat het 'vrijwilliger' gaat.. moet toch gebeuren 😅

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde probleem, het is me gewoon nog helemaal niet gelukt om te poetsen

één jaar geleden

Hier ook drama. Maar denk eens in de ogen van een kind; mama/papa stopt opeens iets in me mond en beweegt als een “gek”. Terwijl die papa en mama overdag constant zeggen; niet in je mond stoppen! Als ze weer eens van alles in hun mond stoppen. Ergens logisch dat ze zo overstuur raken. Hier helpt het op rechtop te poetsen dus niet als ze ligt. Verder zal het echt wennen en tijd kosten!

één jaar geleden

Wij doen altijd hetzelfde liedje, keer op keer. Dus hij herkent het, weet hoe lang het duurt en mag er dan nog even mee spelen. Ik heb zo’n nijntje tandenborsteltje, en daarna lezen we een nijntje boekje

één jaar geleden

We gebruiken hier al heel lang het tandenpoetslied van OralB ( geloof ik ), sindsdien doet hij altijd zijn mond open en kunnen we goed poetsen

één jaar geleden

Hier was het ook steeds drama, lukte niet de tandenborstel in haar mond te krijgen, ze leek er wel bang voor. Ook een liedje erbij zingen of samen poetsen werkte niet. Toen hebben we een vingertandenborstel gekocht, en nu neem ik haar op schoot, laat ik het jokie liedje op mijn telefoon zien in mijn ene hand (die werkt hier dus wel, vooral als afleiding) en dan gebruik ik mijn andere hand om met de vingertandenborstel haar tandjes te poetsen. Dit laat ze wel toe, omdat het mijn vinger is, is het volgens mij minder eng dan zo'n raar object. Nu vind ze het leuk en grappig. Ik zie niet zo goed wat ik doe omdat ze op schoot zit en ze bijt ook steeds op mijn vinger maar het lukt zo behoorlijk goed. Ik heb de vingertandenborstel van jack & jill en nu ook de opvolgtandenborstel gekocht van siliconen zodat de overgang niet zo groot is, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

één jaar geleden

Reactie op Mommmmmy

Hier ook elke avond drama... leg hem nu in de woonkamer op de mat neer, hoo ...
Bij ons is het ook echt vasthouden en toch krijsen. Ik ben echt bang dat dit nooit meer overgaat en hij een trauma voor het leven oploopt 😅

één jaar geleden

Hier ook van alles geprobeerd. Vingertandenborstel, gewone tandenborstel, verschillende soorten tandpasta, filmpjes en speelgoed ter afleiding.. DRA-MA is/was het!! Tot 4 dagen geleden. Ik was het zat. Ik heb hem op mijn arm genomen en ben voor de tv gaan staan. Had gewoon reclame aan staan en hij liet het ineens toe! Hij heeft er nog wel een handje van om de tandenborstel klem te bijten.. maar het gaat écht beter. Wie weet ook wat voor jou om te proberen?

één jaar geleden

Wat vervelend dat het zo gaat bij jullie kleintjes! Het was hier ook een poosje drama maar dat bleek gelukkig een fase. Nu gaat het mondje lachend open. Ik heb het poetsen niet geforceerd maar wel elke dag geprobeerd zodat hij wist dat het er elke avond bij hoort. Een nieuwe tandpasta kan misschien helpen? Wij hebben er een met Woezel en Pip erop en die heeft een fijn smaakje. Zelf laten poetsen en langzaam steeds meer helpen? Ik denk dat de lol erin krijgen nu belangrijker is dan de kwaliteit van het poetsen.

één jaar geleden

Overgegaan op elektrische tandenborstel.. en geen problemen meer.. behalve dat ik m uit het zicht moet leggen 😁

één jaar geleden

Reactie op pleh

Overgegaan op elektrische tandenborstel.. en geen problemen meer.. behalve ...
Waar kan je dit kopen?

één jaar geleden

Ik was dit topic aan het volgen omdat het ook een dingetje is bij ons. We hebben een elektrische babytandenborstel gekocht (bij amazon) en dit ging een hele tijd beter. Nu is het nieuwtje daarvan af. Waar we nu per toeval achter kwamen is dat het veeel beter gaat als we een filmpje van een willekeurig kindje op YouTube laten zien die ook tandenpoetst. Wie weet werkt dit voorlopig goed en hebben jullie er wat aan!

één jaar geleden

Enige wat hier werkt is via youtube het Jet en Jokie filmpje over tandenpoetsen. Ik zing dan mee en poets zijn tandjes, aan het einde mag hij zelf nog even mee poetsen met de muziek.