279 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Bv is zeer zoet, heb je waarschijnlijk al geproefd. Ook als het kindje wat ...
Dat klopt, maar bv heeft antibacteriële eigenschappen dus dat het zoet is, is geen probleem.
Maar ik was wat de draad kwijt geraakt in alle artikelen hierover.
Ik begrijp nu dat 1-2x per dag poetsen inderdaad het advies is vanaf het moment dat het eerste tandje er is - dus je hebt gelijk😊.
Maar als je nachtvoedingen borstvoeding geeft hoef je gelukkig niet midden in de nacht ook nog te poetsen 😅
Zie: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/289-tandbederf-welke-invloed-heeft-nachtelijke-borstvo
2 jaar geleden
Reactie op BabyJ2021
Ik denk dat we hier ook de eerste tandje(s) krijgen. Veel kwijlen en altijd ...
Hier ook de Sophie collectie. De witte bijtring is een grote favoriet
2 jaar geleden
Reactie op Jilster25
Dat klopt, maar bv heeft antibacteriële eigenschappen dus dat het zoet is, ...
Maar het zijn niet de bacteriën die de tanden 'aanvallen' maar de zuren en suikers in voeding. Dus dat antibacteriële maakt niet uit, de suikers in de BV zijn de boosdoener. Idd gewoon poetsen, maar het tijdstip maakt niet uit. Het is overigens beter om te poetsen voor de maaltijd (BV of ander voedsel) of minimaal 30 min te wachten
2 jaar geleden
Maar het zijn niet de bacteriën die de tanden 'aanvallen' maar de zuren en ...
Dit is niet waar. De suiker in de voeding blijft op de tanden zitten, en bacteriën zetten dit om in zuren, wat het glazuur aantast en gaatjes veroorzaakt. Dus zonder bacteriën geen gaatjes. Dat staat ook in dat artikel uitgelegd waar ik naar linkte.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dat wat jij benoemd nu al ruim 2 maanden, maar nog geen ...
Gek hè, vraag me ook af hoe lang het duurt (dat hij last heeft) wanneer z'n eerste tandjes doorgekomen zijn. Nog steeds niks doorgekomen haha. Gister ook echt weer mega zure luier. En hij wordt nu heel snel heel onrustig, bijten bijten bijten! Wilt hij haha. Koude bijtring helpt merk ik of chamodent van VSM voor doorkomende tandjes.
Ook nog niks bij jouw zoontje te zien?
2 jaar geleden
Reactie op Lysanne88
Gek hè, vraag me ook af hoe lang het duurt (dat hij last heeft) wanneer z'n ...
Hier ook al weken een verhoogde temperatuur (tussen 37.5 en 37.8) terwijl hij normaal altijd rond de 37 is. Hij kauwt echt op alles alsof zijn leven ervan afhangt (als ik mijn vinger in zijn mond heb dan doet het ook echt zeer als hij zijn kaken dicht doet) en inderdaad af en toe een behoorlijke zure luier. Vorige week bij de huisarts geweest maar die kon nog niets voelen. Ik ga ook eens de bijtring koud maken. Dat chamodent smeer je dan op zijn tandvlees?
2 jaar geleden
Onze dochter was al een paar dagen jengelig en nu zagen we plots tandjes doorkomen! Arm schaapje 😶.
Twee witte stukjes uit het tandvlees zijn nu zichtbaar. Maar ze huilt nu juist extreem. Ik las dat ze er minder last van krijgen als de tandjes "eenmaal door zijn". Maar bedoelen ze dan als er al iets zichtbaar is? Of pas als het tandje helemaal gegroeid is?
Wat is jullie ervaring. Hadden jullie kindjes nog last nadat het eerste stukje tand al door was?
2 jaar geleden
Reactie op Xavira
Hier zijn 2 onder al doorgekomen. Maar hier krijgt hij dan last van snotneu ...
Hier precies zo! Vandaag 2x de poep tot de schouders 😅. En ook al een hele tijd verkouden en slecht slapen. Tja kan ook sprongetje zijn..
2 jaar geleden
Reactie op Lysanne88
Ohja, en hij is nog maar 4,5 maand 🙈 . Wie heeft nogmeet hoektandje boven ...
Ja, hier ook! Zo vreemd. Ik snapte niet waarom hij zo huilde en pijn aan gaf, maar ik keek alleen maar op de plek van de snijtanden. Aan beide (boven)kanten komen de hoektandjes als eerste door. Het zijn nog maar hele kleine puntjes, maar ze zitten er echt.
2 jaar geleden
ik heb het idee dat hij echt last heeft van het doorkomen
hij huilt echt heel minimaal, maar nu wel echt wurm/beeeeh perioden
zon suffe rubber giraffe sophie knaagt heerlijk en een broodkorst/kapje is ook fijn!