26 Reacties

2 jaar geleden

Ja als je denkt dat ze pijn heeft kan je wel een zetpil geven hoor. Mijn dochter had dit bijvoorbeeld bij elk tandje dat doorkwam. Kan je daar toevallig iets van zien?

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat ook huilen bij koorts. Wij geven dan een zetpil. Hoorde op een medicijncursus dat je koorts pas hoeft te remmen bij 42 graden, bizar he. Koorts is namelijk nodig om t virus kwijt te raken. Te vroeg remmen zou betekenen langere infectie. Nou bij 39 ga ik helemaal de hemel in voor mijn gevoel 😝

2 jaar geleden

Die van mij heeft ook steeds verhoging of koorts door door komen van tanden. Als ie jengelig is geef ik hem een zetpil inderdaad.

2 jaar geleden

Ja als je denkt dat ze pijn heeft kan je wel een zetpil geven hoor. Mijn do ...
Nee nog steeds geen tandje te zien, Wel vaak willen bijten maar dat doet ze al maanden. Heb een zet pil gegeven. Heeft momenten van vrolijk en huilen. Voelt nog erg warm. Wel gezakt na 37,0 maar dat komt denk ik door de zet pil

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Mijn zoontje gaat ook huilen bij koorts. Wij geven dan een zetpil. Hoorde o ...
Dat meen je niet he, Jeetje dan pas. Ik heb em toch maar gegeven. Zakte na 37,0 en af en toe vrolijk af en toe huilen. Maar fit is ze niet. Moet hier nog aan wennen. Zij is eigenlijk nooit ziek gelukkig!!. (afkloppen)

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Die van mij heeft ook steeds verhoging of koorts door door komen van tanden ...
Oke, Vraag mij af waar ze blijven. Zie nog niks. Maar kan het niet goed zien. Want bij kijken vind ze het niet leuk en doet tong ervoor haha. Wel sneu voor die kleintjes

2 jaar geleden

Ik voel me altijd meteen een loedermoeder omdat ik dus bijna nooit zetpillen geef 🙈 Totdat het echt te gek wordt maar zover is 't nog niet gekomen.

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Ik voel me altijd meteen een loedermoeder omdat ik dus bijna nooit zetpille ...
Prima toch! Hou er ook niet van om een kindje te snel vol te stoppen met allerlei medicijnen.

2 jaar geleden

Wij doen het zo. Als hij er last van heeft geven we een zetpil, en ook wel sneller voor het slapen gaan. In de hoop dat hij dan goed slaapt. Koorts blijft bij ons wel lang laag, zodat we met 2 zetpillen per dag de koorts onder controle kunnen houden.

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

42 graden? Dat is echt hoog om in te grijpen, vind ik. Bij 42 graden beginnen de eiwitten namelijk al te stollen dus in mijn ogen zit je dan echt op het randje/ben je te laat. Je hoort overal wat anders. Als hij hier tegen de 40 gaat krijgt hij een zetpil. Daaronder laat ik het lichaampje z'n werk doen tenzij hij natuurlijk echt pijn heeft.

2 jaar geleden

42 graden? Dat is echt hoog om in te grijpen, vind ik. Bij 42 graden beginn ...
Jaa vond het ook al vrij bizar!!

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Dit klopt wel hoor dat koorts goed is om t virus weg te werken, het is inderdaad hoog maar vaak schrikken wij als ouders meer dan nodig is. Ik zelf geef een zetpil wanneer mn zoontje echt pijn heeft en moet huilen, maar de koorts is alleen maar goed eigenlijk!

2 jaar geleden

Oke, Vraag mij af waar ze blijven. Zie nog niks. Maar kan het niet goed zie ...
Ff met zijn 2 samenwerken. De een maakt de kleine aan het lachen de ander schijnt met lampje in de mond. Werkt hier fantastisch. In 5 weken 5 tanden door 😱😱😱.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Dit klopt wel hoor dat koorts goed is om t virus weg te werken, het is inde ...
Dat klopt ook zeker. De koorts is een teken dat het lichaampje vecht tegen de infectie. M'n zoontje heeft nu 2e dag op rij 40+ graden koorts. In principe mag hij om de 6 uur een zetpil, maar de koorts is al ruim voor de 6 uur weer erg hoog. Merk dat ik er echt niet lekker op zit. Iemand nog tips?

2 jaar geleden

Dat klopt ook zeker. De koorts is een teken dat het lichaampje vecht tegen ...
Je kan even overleggen met de huisarts, ik gaf toen hij corona had om de 4 uur 120 mg. Volgens de huisarts kon dat omdat hij nu al 240 mag eigenlijk. Zou t wel echt overleggen en niet zomaar meer geven

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Je kan even overleggen met de huisarts, ik gaf toen hij corona had om de 4 ...
Nee snap ik. Ik ben niet van het experimenteren 😅, maar dat is idd wel een goed idee. Dankje

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Je kan even overleggen met de huisarts, ik gaf toen hij corona had om de 4 ...
Hoe komt jouw huisarts erbij dat je kindje al 240 mag?? Dat is toch pas vanaf 1 jaar🫢 of is jouw kindje al + 10 kilo

2 jaar geleden

Hier een kindje met 4 dagen 40 graden koorts. Mocht niets geven, lichaampje moest het zelf doen! Doordat je een zetpil geeft, zakt koorts opeens snel, en schiet het vaak weer omhoog. Daardoor kun je een koortsstuip ontwikkelen! Hier jammer genoeg gebeurd, dus nu voorzichtig met de zetpillen 🙄

2 jaar geleden

Dat klopt ook zeker. De koorts is een teken dat het lichaampje vecht tegen ...
Ik zou dan vooral contact opnemen met de huisarts. Is erg hoog en als je er niet op gerust bent, gewoon eventjes bellen is mijn tip!

2 jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Hier een kindje met 4 dagen 40 graden koorts. Mocht niets geven, lichaampje ...
Als je zetpillen netjes blijft geven krijg je dat niet, die koortsstuip. Kan natuurlijk altijd maar als je inderdaad maar 1 geeft en dan stopt heb je die kans wel