35 Reacties

2 jaar geleden

Alsof je mn zoontje beschrijft.. wil absoluut niks missen, stuitert ook alle kanten op en heeft overal maar kort de aandacht voor.

2 jaar geleden

Haha lijkt wel mijn zoontje

2 jaar geleden

Ik denk zelf dat het erbij hoort, ons zoontje doet dit ook word nijdig als iets niet lukt en vind tegenwoordig langer als 10 min in de auto zitten (in de maxi cosi) ook niks meer aan terwijl die eerst altijd in slaap viel 🙈. Het is ontdekken en op avontuur gaan voor zo’n baby, en de ene baby vind het allemaal heel interessant en bij de ander komt dat misschien wat later of vind alles wel best 😅. Knuffelen wil mijn zoontje ook niet, het lijkt wel alsof die 2 van die grijptangetjes heeft want heel de dag gaan z’n handjes open en dicht alsof ie aan het grijpen is en pakt alles wat ie pakken kan 🤣. Dus ik denk zelf dat het erbij hoort, en ze nu ook rond deze leeftijd een heel eigen karakter aan het ontwikkelen zijn dus ook een eigen willetje, denk niet dat het per se een temperament is maar meer het ontdekken van alles heeeel interessant is 😊

2 jaar geleden

Ik heb juist een best rustig vrolijk meisje. Maar elk kindje is anders😊

2 jaar geleden

Haha kijk aan! Slapen ze wel goed overdag? Misschien denken ouders met meerdere kindjes nu van "welkom tot het ouderschap en de babywereld.." Maar ik denk af en toe wel even pfieuwww😅🥴

2 jaar geleden

Dysmatuur/prematuur meisje, heeft ook temperament en haar eigen willetje en word echt boos als het haar niet zint🤣 enorme druktemaker, maar kan zich zelf wel prima vermaken. Alles is interessant en wilt ook nauwelijks nog knuffelen. Slaapt overdag ook niet of nauwelijks en de nachten dan weer super. Moet er altijd maar om lachen ze laat duidelijk blijken wat ze wel en niet wilt.

2 jaar geleden

Reactie op michelledd

Ik denk zelf dat het erbij hoort, ons zoontje doet dit ook word nijdig als ...
Denk het zelf ook. Het is denk vooral dat ik het mezelf soms afvraag omdat de omgeving het continue zegt. Schoonfamilie zijn bijna allemaal artsen en zeiden het ook steeds op familieweekend. Ach, snap het ook wel, de wereld ontdekken is ook leuk als alles nieuw is!

2 jaar geleden

Ik heb juist een best rustig vrolijk meisje. Maar elk kindje is anders😊
Vrolijk is hij ook! Mega zelfs.. maar soms nijdig als iets niet lukt. Lieve rustige meisjes lijken me soms best fijn😬

2 jaar geleden

Hier ook veel temperament haha en weinig dutjes, erg vermoeiend soms. Maar ik denk maar ‘liever te veel karakter dan te weinig’ 😅

2 jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Dysmatuur/prematuur meisje, heeft ook temperament en haar eigen willetje en ...
Precies dat!:)

2 jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Precies dat!:)
Zolang ze maar vrolijk zijn en de nachten goed slapen.. en dat nijdige.. moet er vaak ook nog om lachen ook, zo gefrustreerd dat ze dan zijn als iets niet lukt of gaat zoals ze willen. Ook met hapjes ach ach, ene keer ben ik te snel, mept ze zowat de lepel uit mn handen, andere keer slaat ze keihard op de tray of ik even op wil schieten met eten geven. Hoop dat ze later als ze groter is ook aangeeft wat ze wel en niet wilt. Haar grenzen kan en durft aan te geven. Maar dan wel op een nette manier hahah

2 jaar geleden

Het lijkt echt PRECIES alsof je mijn zoontje omschrijft! Gewoon echt precies 🙈 Ik moet zeggen dat ik het soms echt heel erg vermoeiend vind! Ben ook echt aan het kijken hoe ik meer "uitdaging" voor hem kan creëren. Toevallig zijn wij onder begeleiding van een slaapcoach. Die heeft een heel slaapplan gemaakt. En die had het dus ook over "mentaal" vermaken. Ik snapte daar helemaal geen kont van😂 maar dus echt uitdagingen zoeken en creëren voor de kleine, zodat ze mentaal ook geprikkeld worden. Op pinterest zie je heel veel leuke dingen. Voorbeelden: - Doos met allerlei stofjes eruit die ze kunnen pakken. - zakjes vullen met wat water en op de grond plakken. Daar doe je dan wat kleurrijke spulletjes in iig heel veel ideeën! Ik heb het nog niet gedaan, maar het klinkt dus wel logisch. Of we die temperament volle baby's zo rustiger kunnen krijgen, ik vraag het me af🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Zolang ze maar vrolijk zijn en de nachten goed slapen.. en dat nijdige.. mo ...
Haha zit hier in m'n eentje wel beetje hardop om te lachen. Het gaat dus niet alleen hier zo.. en bij vervelende mensen mag ze later vast wel even meppen zoals ze nu doet!😬🙃

2 jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Het lijkt echt PRECIES alsof je mijn zoontje omschrijft! Gewoon echt precie ...
Nou vind het wel een goed idee, leuk! Grappige is dat het ons ook zo werd geadviseerd voor de hond toen ze jong was.. Gaan we weer😁

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook een hyperbaby. Op schoot heeft ze nooit echt lekker rustig gelegen. Altijd in beweging geweest. Op schoot is het staan en jumpen, overdag hooguit 1,5u slapen. De afgelopen dagen was het bij elkaar maar 40 minuten! De nachten gaan wel goed. Overdag is ze super vrolijk dus we maken het maar extra gezellig. Wij zeggen hier; slapen is voor baby’s, wij hebben een peuter van 7 maanden😂 Het is een dametje met inderdaad temperament, op het kinderdagverblijf zijn ze ook al benieuwd wat voor kindje het straks is als ze ouder is.

2 jaar geleden

Reactie op Liess91

Wij hebben hier ook een hyperbaby. Op schoot heeft ze nooit echt lekker rus ...
Haha wat ontzettend herkenbaar! En toevallig wij zeggen ook altijd voor de grap, slapen is voor baby's. Overdag is slapen altijd al een challenge geweest, vanaf dag 1 was dat helpen in slaap brengen. Dat zijn heel wat keren bij elksar opgeteld. Nooit eens vanzelf. Soms lees je dan weleens, mijn baby valt uit zichzelf in de box in slaap. Hahaha nou, hier niet. Tijd voor actie! En tegelijkertijd, oh nee toch moe. Hoor vaker van mensen, dat wordt wat als ze ouder is. Dan zeg ik altijd, ze is nu al heel wat! Elk vermaak binnen is soms leuk, soms na 10 seconden al saai.... Kijken, voelen, in de mond stoppen, gillen/brabbelen en eindeloos bewegen. Buiten zijn is genieten en voor haar tot 'rust' komen. Vermaakt ze zich ook altijd zonder miepen.

2 jaar geleden

Reactie op Pippa_

Haha wat ontzettend herkenbaar! En toevallig wij zeggen ook altijd voor de ...
Nou zeg! Precies dit. Buiten is tot rust komen, inderdaad. Beetje koekeloeren en mensen die volop aandacht geven. Haha leuk om te lezen die herkenbaarheid.

2 jaar geleden

Reactie op Pippa_

Haha wat ontzettend herkenbaar! En toevallig wij zeggen ook altijd voor de ...
Precies dit ook ja ! Iedereen die zegt dat een kleintje heerlijk in de box slaapt of in de maxi cosi. Hier nooit geweest 😅😂 En buiten is idd lekker genieten en ontspannen. Ik was zo blij dat we eindelijk van de ligbak over konden naar het "zittende" gedeelte. Toen was het helemaal goed !

2 jaar geleden

Jahoor hier ook mijn dochter, alsof je haar omschrijft 😂😂 alleen overdag slapen doet zij wel 😅

2 jaar geleden

Klinkt als een kindje dat er zin in heeft 🥰 Vind dat mensen in het algemeen een beetje moet oppassen met uitspraken als 'oe, die heeft temperament' en dat soort dingen. Over mijn dochter wordt ook vaak gezegd dat het een 'pittige tante' is en dat mijn zoon 'echt een goedzakje' lijkt. Lekker dan als je dat vanaf baby/peuter af aan moet horen. Dan wordt het denk ik ook een self fulfilling prophecy. Gewoon lekker kijken naar wat hij nodig heeft en hem helpen de wereld te ontdekken zonder labels te plakken 😃