12 Reacties
2 jaar geleden
Wij eten al rond 17.30 en geven dan om 19.00/19:30 voor het slapen nog wat yoghurt met havermout (soort “toetje”) voor de volle maag 😊 in principe moeten ze op genoeg voeding overdag wel de hele nacht goed kunnen slapen, dus zou je gerust iets eerder kunnen eten. Succes!
2 jaar geleden
Wij eten tussen 5 en 6 en ze gaat hier om 7 uiteindelijk naar bed. Ze is dan ook wel al vanaf 6 uur op.
Hier krijgt ze nog wel een flesje voor ze gaat slapen (iets met gewenning ben ik bang) ontbijt is tussen kwart voor 7 en half 8, tussendoor rond 10 lunch tussen 12 en 1 en dan weer een stevig tussendoortje rond 3 want anders red ze 5 uur echt niet... We hebben een hongerige tante haha
2 jaar geleden
Wij eten meestal rond 17:30u avondeten en ons zoontje gaat tussen 19u en 19:30u slapen. Hij doet dutjes van 9:30u tot 10:30u en van 13:30u tot 15u. Als hij ‘s ochtends wakker wordt krijgt hij Brinta. Voor zijn ochtenddutje krijgt hij fruit, rond 12u brood en na zijn middagdutje een tussendoortje.
2 jaar geleden
ik heb toevallig vandaag besloten de overdag slaapjes te gaan beperken zodat we wel op een avondbedtijd uitkomen tussen 7 en 8 als ik t laat gaan wordt dat tweede dutje zo ontzettend opgeschoven maar net te vroeg om echt te gaan slapen voor de nacht
1 slaapje lukt nog niet dus dan twee kortere
daardoor krijg je
tussen 7 en 8 wakker
tussen 10:30 - 11:30 gaan slapen
uurtje
rond 3 a 4 een uurtje slapen
18:30 a 19 avondeten
2 jaar geleden
Wij eten al rond 17.30 en geven dan om 19.00/19:30 voor het slapen nog wat ...
Bedankt voor je reactie!
Misschien kom ik over als een muts maar ik geef haar liever in 1 keer avondeten en toetje aansluitend. Ben tandartsassistente en advies bij kindjes is het aantal "eet momenten" te beperken tot 5 p.dag. Ontbijt, lunch, diner en 2 tussendoortjes (avondeten en direct toetje is 1 "aanval") Maar gezien ze inderdaad genoeg binnen krijgt overdag moet het genoeg zijn om de nacht door te slapen, daar maak ik me ook eigenlijk niet zo druk om. We gaan morgen lekker een halfuur eerder eten ☺ Zat gewoon tussen mijn oren. Nogmaals bedankt!
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Hier is het tussen 17.30 en 18.30 koken en eten. Bij gaat tussen 20u en 20. ...
Bedankt voor je reactie!
Ze gaat niet direct na het eten naar bed (eten rond 19uur en 21uur naar bed) Maar omdat ze pas laat wakker is van middagdutje, gaan wij later avondeten.. Maar ik ga haar sowieso 's-ochtends wat eerder wakker maken, dan schuift alles wat op 😄 kijken of dat beter gaat!
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
ik heb toevallig vandaag besloten de overdag slaapjes te gaan beperken zoda ...
Ja ik ga het dit weekend ook maar anders aanpakken. Sowieso 's-ochtends wat eerder wakker maken en middagdutje naar 1 uurtje ipv 1,5uur. Dan schuift alles hopelijk al iets op, zal vast beter uitkomen! Bedankt voor je reactie en succes ook 😄
2 jaar geleden
Reactie op Charlie Lou
Ja ik ga het dit weekend ook maar anders aanpakken. Sowieso 's-ochtends wat ...
ja we zitten echt wel in een tussen fase op deze leeftijd.. richting een slaapje maar nog net niet
en dan wordt het ook nog korter licht
misschien juist perfect voor die transitie..
we gaan t meemaken
wel relaxt ook straks maar 1 dutje
2 jaar geleden
Reactie op Charlie Lou
Bedankt voor je reactie!
Ze gaat niet direct na het eten naar bed (eten ro ...
Owzo.
Bij ons is het middag dutje ook wel tot een uur of 16 vaak. Hij krijgt dan een klein tussendoortje en om 18u avondeten. Als hij eerder wakker dan een wat groter tussendoortje omdat het langer duurt tot avondeten.
De 5 eet momenten is bij ons sowieso niet te doen want meneer vindt borstvoeding nog veelste lekker 😂
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Owzo.
Bij ons is het middag dutje ook wel tot een uur of 16 vaak. Hij krijg ...
Borstvoeding is goud, zorgt o.a. voor een goede gebitsontwikkeling op lange termijn dus super dat je kindje dat nog krijgt! Ik heb 6 maanden fulltime gekolfd 😊