12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hier een keer een stevige woordenwisseling over gehad met mijn man. Hij gaat te pas en te onpas maar met z'n vrienden hardlopen of mountainbike en ik moest toen echt in de agenda zetten als ik ff wou gaan wandelen of zelf mountainbike... Na de woordenwisseling hebben we afspraken gemaakt dat ik sowieso 1x in de week kan gaan sporten (mijn man werkt ook nog onregelmatige onrefelmatigheidsdiensten) en 1x in de week een hele avond puur voor mezelf dus dat ik dan kan bepalen wat ik wil gaan doen, dus bijvoorbeeld een avond gamen, n avond mijn serie kijken of gewoon even er op uit met vriendinnen of shoppen 😁 Voor de rest heb ik 1x in de 2 a 3 maanden dat onze dochter n extra dagje naar de opvang gaat als ik vrij ben dat ik die dag lekker voor mezelf. Dit was echt heel erg tegenstrijdig met mijn moedergevoel maar ik heb t geaccepteerd en anders gaat t met mijn mentale gezondheid niet goed en als ik niet voor mezelf kan zorgen kan ik t helemaal niet voor mijn dochter denk ik dan! Bespreek t met je partner als je die hebt anders vraag of iemand even wil oppassen 🙃

2 jaar geleden

Hoe lastig het soms is, maar ik sta eerder op dan m’n dochter wakker is. Hierdoor kan ik in alle rust even douchen, opmaken, met geluk koffie drinken en/of ontbijten. Hierdoor sta je veel rustiger op dan wanneer je direct gehaast bent met de kleine verschonen/aankleden/voeden etc… Ik probeer ook yoga te doen omdat ik weet dat het goed voor me is en ik me er beter door voel, gewoon thuis via YouTube. Maar dit schiet er helaas veeeeel te vaak bij in..

2 jaar geleden

Begrijpelijk! Hoe is de taak/werk verdeling bij jullie? Ik denk dat mn vriend en ik om en om 2 avondjes voor onszelf claimen.. dat betekent dat de ander thuis is. Nu nog een manier vinden voor activiteiten met ons twee..maar dit is al heel fijn zeker aan de start was m'n vriend echt aaaaall the time pleitte en ook gewoon whatever hij leuk achtte 'nog even biertje met die en die' en de hele avondshow kwam op mijn schouders.. Dus het is meer in balans nu.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, ik ben er nog niet uit wat gaat werken. Mijn partner werkt ook onregelmatig en de zorg komt volledig op mijn bordje terecht. Gelukkig helpt hij 's nachts/ 's ochtends mee waar hij kan maar ik herken het gevoel wel dat je altijd 'aan blijft staan. We hebben nu af en toe dat hij 's avonds thuis is en ik in mijn eentje boodschappen ga doen. Niet persé mijn hobby maar ik merk dat het me goed doet om te weten dat hij thuis is met de kleine en ik even weer een individu ben en zonder kinderwagen of draagzak de deur uit kan 😅

2 jaar geleden

Hier is het soms ook lastig. Ook omdat ik ‘s avonds nog een borstvoeding geef en anders weer ergens moet kolven als ik op pad ga. Ik doe meestal de avonden als hij voor z’n werk of zichzelf weg is en hij de zaterdagen als ik aan het werk ben. Om en om gaan we wel regelmatig er even alleen op uit of soms samen als we oppas hebben. Maar ik vind het ook lastig om tijd voor mezelf in te plannen en dat ik niet altijd zo als hij zomaar de deur kan uitstappen. Hij roept nog wel eens: “ben even dit oplossen” of “moet even dat doen” en dan denk ik, wat als ik dit nu ook zonder overleg zou doen. Dus nu wordt het wel vaker overlegd.

2 jaar geleden

Ik heb een week vrij genomen en breng mijn dochter deze week wel de 3 dagen naar de opvang. Ik haal haar wel bijtijds op om wat leuks nog te doen samen maar heb zo ook tijd voor mezelf en om wat met vriendinnen te doen

2 jaar geleden

Ik plan wel eens dingen qua schoonmaak in huis bijv. Als mijn dochter wakker is. Dan kan ik als ze slaapt ook even echt wat voor mezelf doen. Dat werkt ook goed. En als mijn partner soms niet door heeft dat ik ook wat voor mezelf wil doen dan plan ik gewoon wat en dan zeg ik dan ben ik weg! Soms is dat het beste dan een hele discussie te voeren.

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Hoe lastig het soms is, maar ik sta eerder op dan m’n dochter wakker is. Hi ...
Dat lijkt me zooo fijn om zo rustig op te starten! Hoe laat sta jij dan op? Lijkt me wel zwaar om nog eerder uit bed te gaan 😂

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik plan wel eens dingen qua schoonmaak in huis bijv. Als mijn dochter wakke ...
Ja soms is het inderdaad fijn om gewoon iets te plannen, doe ik eigenlijk veel te weinig!

2 jaar geleden

Reactie op HSGH

Ik heb een week vrij genomen en breng mijn dochter deze week wel de 3 dagen ...
Ohh heerlijk zeg! Geniet ervan! Wat ga je allemaal doen?

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik heb hier een keer een stevige woordenwisseling over gehad met mijn man. ...
Ah fijn zulke afspraken! Ik probeer nu ook 2 avonden per week te sporten.. maar had zo gehoopt dat het mij meer energie zou geven, maar tot nu toe merk ik dat nog niet! En wat goed dat je je dochter een dagje extra naar de opvang brengt, ik snap inderdaad je moedergevoel maar zo een chille dagje is ook zooo nodig om lekker even bij te tanken! Misschien moet ik dat ook maar proberen ☺️

2 jaar geleden

ik heb nu dat 70% ouderschapsverlof tm 7 sept als baby één wordt, we gaan naar Frankrijk.. family time máár hij gaat dus op di en wo naar de opvang en dat hebben we lekker door laten gaan.. is echt te chil hoor koffiedate met mn lieb kan eens even de stad in zonder haast op de bank liggen lummelen zonder op de babyfoon te letten eens even echt goed de stofzuiger door t huis halen (oke dat is omdat we morgen op vakantie gaan 🤪) keihard muziek aan haha heeeeeerlijk als je nog een dagje kunt inzetten omdat je kindje een keer ziek was enzo.. DOEN