22 Reacties

2 jaar geleden

(Hij is net geen 7 maanden)

2 jaar geleden

Mijn zoontje had hier 2 weken geleden ook last van. En White noise hielp niet meer. Nu heb ik hem zo tut knuffeltje gegegeven en nu slaapt die smiddags weer heerlijk. Dus misschien werkt zo knuffeltje.

2 jaar geleden

Reactie op Ilona29

Mijn zoontje had hier 2 weken geleden ook last van. En White noise hielp n ...
Bedankt voor je tip! Ik durfde hem nooit echt met n knuffeltje te laten slapen maar ik lees dat dat nu wel kan op deze leeftijd. Ik ga het proberen tnx !

2 jaar geleden

Hoeveel dutjes doen jullie. Wij zijn namelijk van 3 naar 2 dutjes gegaan. En dit gaat nu veel beter. Ik moet zeggen dat de tweede dutje laatste tijd wat korter is maar hopelijk gaat t met de tijd beter.

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Hoeveel dutjes doen jullie. Wij zijn namelijk van 3 naar 2 dutjes gegaan. E ...
Vaak sochtends en smiddags en in de namiddag is hij ook nog wel eens moe. Maar nu pakt hij alleen zijn ochtend dutje...

2 jaar geleden

En bijvoorbeeld in de kinderwagen laten slapen? Mijn zoontje is in bed binnen een half uur weer wakker en slaapt in de kinderwagen zo 2 a 2,5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

En bijvoorbeeld in de kinderwagen laten slapen? Mijn zoontje is in bed binn ...
Nee dat werkt niet hij wordt meteen wakker als de wagen stilstaat 😅

2 jaar geleden

Reactie op Bobbi90

Nee dat werkt niet hij wordt meteen wakker als de wagen stilstaat 😅
Balen!! Bij mijn zoontje werkt het om hem dan buiten te laten staan, dan slaapt hij op een of andere manier wel verder als hij stilstaat. Hij staat bij ons dan voor een groot raam in de achtertuin met het lichtrooster open zodat ik hem altijd kan zien en horen. Verder zou ik vooral kijken naar wat lukt, slaapt hij niet met 15 a 20 min minuten wiegen, voeden etc dan zou ik weer even gaan spelen en dan bijvoorbeeld na een half uurtje of een uurtje weer proberen als je ziet dat hij moe is. Dan wordt het hopelijk niet een hele strijd.

2 jaar geleden

Reactie op Bobbi90

Vaak sochtends en smiddags en in de namiddag is hij ook nog wel eens moe. M ...
Pff dat is vervelend inderdaad. Mijne doet haar eerste dutje rond 11 uur. Als ik geluk heb slaapt ze dan zo'n 2 uur. En van 13u tot 16u wakker. Rond 16u tweede en ook laatste dutje.

2 jaar geleden

Hoe lang doet je kindje het ochtend dutje?

2 jaar geleden

Reactie op Bobbi90

Bedankt voor je tip! Ik durfde hem nooit echt met n knuffeltje te laten sla ...
Als hij kan draaien etc moet het kunnen. Mijn dochtertje draait nog niet, maar overdag en begin vd avond heeft ze ook een knuffeltje. Als wij savonds naar bed gaan pakken we hem weg. Maar overdag met de babyfoon kunnen we het in de gaten houden. Hoelang doet je kindje het ochtenddutje? Een te lang ochtenddutje kan ervoor zorgen dat de kleine smiddags niet genoeg slaap meer heeft. Mijn dochtertje slaap van 9.15-10.00 ong, daarna van 12.15 tot ong 14.00/14.30

2 jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

Hoe lang doet je kindje het ochtend dutje?
Ongeveer 45 min tot een uur

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Als hij kan draaien etc moet het kunnen. Mijn dochtertje draait nog niet, m ...
45MIN tot een uur slaapt hij. Maar miss kan ik die gaan inkorten dan naar n half uurtje... wie weet helpt dat

2 jaar geleden

Reactie op Bobbi90

45MIN tot een uur slaapt hij. Maar miss kan ik die gaan inkorten dan naar n ...
Hoop dat je het kunt lezen. Ze adviseren van 9.30-10.00 en dan om 12.30 weer

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Hoop dat je het kunt lezen. Ze adviseren van 9.30-10.00 en dan om 12.30 wee ...
Super! Ga ik proberen Dankje!!

2 jaar geleden

Als ik eerlijk ben denk ik dat korte durjsz gewoon bij sommige kinderen passen. Zeker als hij snachts goed slaapt. Ik heb volgende week een mini consult met een slaapcoach dus ben wel benieuwd wat ze zegt. Maar mijn zoon heeft in 7 maanden tijd nooit langer dan een half uur geslapen. Totaal gene ritme ook dus op de dag. Maar... De nachten gaan wel goed

2 jaar geleden

Ben benieuwd hoe het nu gaat

2 jaar geleden

Hier gaan de nachten prima. Om 19.00 uur/19.30 uur op bed tot de volgende ochtend 07.00/07.30 uur. Verder op de dag nauwelijks al maanden eigenlijk. Neem haar altijd mee de hond uitlaten om 10 uur, slaapt ze 20 min, middag dutje lukte maar een paar weekjes, dus nu wandelen we zo'n 45 min rond 13.00 uur en dan slaapt ze ook direct.. en om 16.00 uur nog een rondje met de hond en meestal ook toch nog even 20 min slapen. Dus dan maar zo in de draagzak, en naar mijn idee slaapt ze dus genoeg. Omdat ze eigenlijk al een hele lange nacht maakt. Als ik haar nu overdag weg leg wilt ze alleen maar spelen haha dus dan maar mee de hond uitlaten.

2 jaar geleden

Misschien een flesje net voor het middagdutje? En het ochtenddutje niet langer dan een uurtje laten duren? Mijn dochter heeft ook van die periodes waarbij ze nauwelijks slaapt steeds maar 30 a 45min maar ook periodes waarbij ze makkelijk 4 uur slaapt op de dag in totaal. Soms toch niet echt een vinger op te leggen 🤷‍♀️. Mijn dochter was laatst ook oververmoeid door de oppas... de dagen daarna haar meteen op bed gelegd zodra ze moe oogde ookal was ze pas net 1.5uur wakker. Normaal kan ze makkelijk 2 a 2.5u wakker zijn en dit heeft ook veel geholpen. Nu ze weer uitgerust is pakt ze weer haar ritme terug: ochtend 30 a 45min, middag 1.5 tot 2.5 uur en namiddag 30 tot 60min. De nachten slaapt ze inprincipe het klokje rond, soms een voeding maar niet vaak. Ik hoop dat je wat hebt aan alle tips van iedereen!

2 jaar geleden

Mijne slaapt al 2 dagen geen middagdutje meer ze is net 7 maanden. Heb t vermoeden dan ze tandjes krijgt dus hopelijk is het een fase. We waren al van 3 naar 2 dutjes. Nu doet ze nog maar eentje... slopend