29 Reacties
2 jaar geleden
En dan als je denkt dat je ritme hebt gevonden…
Vanmiddag ineens wilde ze geen middagdutje doen. Het grote middagdutje om 12:30 zegmaar. Een uur geprobeerd, niks anders gedaan dan anders. Kwam niet in slaap. Nou ja, dan maar met de kinderwagen naar buiten. Niet geslapen. Terug om 16:00, opnieuw geprobeerd voor 45 min en toen weer opgegeven. Ze wilde niet in slaap komen gewoon.
En wat was de oplossing? Een warme douche en toen nog kort wat bv en nu ligt ze om 18:00 op bed. Hoop dat ze haar gemiste slaap wat in kan halen ❤️
Moraal van het verhaal is toch dat baby’s onvoorspelbaar zijn in hun ritmes. 🤷🏽♀️
2 jaar geleden
Wij hebben ook het derde slaapje eraf gedaan en ons zoontje (8 maanden) ligt dan echt om half 7 in bed… het is dan geen 4 uur meer maar ergens tussen 5/6 uur en soms half 7
2 jaar geleden
Ons meisje deed het ook. Ze deed voorheen nachten van 12u, nu mazr van 11u. We steken haar een uur later in bed. Eerst lang geprobeerd vroeger in bed te stoppen zoals overal staat, maar werkte compleet averechts 🙈. Soms hebben ze wat minder slaap nodig snachts dan wat gemiddeld is.
2 jaar geleden
Ons zoontje van 7 maanden werd afgelopen 2 weken ook steeds wakker tussen 4u30-5u30
Ik moest hem een klein flesje geven anders viel hij niet terug in slaap. Ik heb gisteren voor het slapen gaan een grotere flesje gegeven, 240ml
vandaag heeft hij doorgeslapen en om 6u wakker geworden! 🥳
Vanavond probeer ik weer ☺️
2 jaar geleden
Ik weet niet of dit probleem nog speelt bij jullie, maar misschien heb ik een tip. Ik kreeg de indruk dat hij zo vroeg in de ochtend echt heel erg honger had dus ik ben hem op de dag meer eten gaan geven en sindsdien (al 3 ochtenden) wordt hij een half uur tot een uur later wakker. Elke minuut is meegenomen toch?
Ik geef hem nu een extra boterham en bij het avondeten naast z'n groenten ook eiwitten en koolhydraten.