16 Reacties

2 jaar geleden

Perfecte schema ziet eruit dat hij genoeg calorieën per dag binnen krijgt. ik zou gewoon afbouwen doormidden van het flesje kleiner te maken. dus nu ipv 150 naar 130 tweede nacht naar 110, derde nacht naar 90 etc en vervolgens niets meer of slechts ‘lauwe’ water in het flesje doen. je zult dan merken dan dat die wakker wordt in de ochtend met honger en dat hij het flesje wel op krijgt. ook zou ik de 9 uur haverpapje verplaatsen naar 9:30 of zelfs 10:00 uur zodat hij weet dat hij z’n flesje van 7 wel echt op moet drinken anders moet die ‘lang’ wachten tot z’n volgende eet momentje

2 jaar geleden

Mijn zoon wil soms ook nog nachtvoeding en trapt niet in kleinere flesjes, dan blijft hij huilen. Wat ik nu doe is 180+4 geven en een volgende keer 180+3 en zo afbouwen. Op een gegeven moment blijft er alleen water over.

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Mijn zoon wil soms ook nog nachtvoeding en trapt niet in kleinere flesjes, ...
Mijn zoon krijgt trouwens 2 flesjes nog maar overdag. Ontbijt is broodje en flesje 150 +5 Fruit 2 broodjes Koekje oid Avond eten Fles 210+7 als toetje En dan in de nacht dus soms 180+4

2 jaar geleden

Reactie op Didisisi

Perfecte schema ziet eruit dat hij genoeg calorieën per dag binnen krijgt. ...
Je hebt gelijk. Is precies of die weten dat er straks wat beters komt 🙄🥣. Zal elke dag met een kwartiertje zn papje uitstellen🤞.

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Mijn zoon krijgt trouwens 2 flesjes nog maar overdag. Ontbijt is broodje e ...
Bedankt voor het delen vje schema. Ja, dan drinkt je zoontje uiteindelijk wel nog voldoende melk. Ik las ergens dat ze rond de 10m tss 300-500ml/etmaal moeten drinken. Daar geraak ik dus niet aan 😣 Deze nacht om 2u is het wel gelukt om hem te tricken met water. Maar van de ochtendfles heeft hij maar 130ml van binnen gehad ☹️

2 jaar geleden

Maar hij krijgt ook pap met melk toch? Komt hij er dan nog niet aan? Misschien een beetje geruststellend, mijn dochter is met 8 maanden gestopt met melk drinken. Wou er helemaal niets van weten en inmiddels 3 jaar en wil er nog niets van weten. Misschien vind hij de smaak gewoon niet wat. 🤷🏼

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Maar hij krijgt ook pap met melk toch? Komt hij er dan nog niet aan? Missc ...
Ja, het zijn inderdaad zo’n papjes van Nestlé obv melk (27% geloof ik). Dus uiteindelijk zou hij toch genoeg moeten hebben. Maar ik geef wel 1druppeltje vitD extra op z’n tutje ´s avonds. Oh, dus je dochtertje is ook geen melkdrinker dan? Zoontje van m’n zus is nu 5 en zou nog altijd om een melkje vragen 🫤. Mss idd geen lekkere smaak meer, of ze willen meer textuur 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ik zou probere flessen af te bouwen en toe gaan naar 3 vaste maaltijden. Die van ons krijgt nog 2 flessen van 180. 06.30 fles 180ml 10.00 uur fruit 12.00 2 plakken brood 15.00 water met een crackotje 17.00 warme maaltijd 18.00 fles 180ml

2 jaar geleden

Ik zou probere flessen af te bouwen en toe gaan naar 3 vaste maaltijden. Di ...
Hoe oud is je kindje? Hier is hij nogal gesteld op zn papjes - voeg er ook altijd wat fruit bij - dus dat is dan eigenlijk al een tussendoortje minder🤔

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt het volgende: 7u pap van 200ml (180+6) melk met 6 el licht volkoren 9:45u fruit 11:30u 2 boterhammen met beleg 13u fles 100ml (90+3) 15u tussendoortje 1630u avondeten 1745u/18u fles 135ml (120+4) Hij heeft sinds begin december geen nachtvoeding meer gehad. Hij is van 4 september

2 jaar geleden

Misschien als je ipv 18.00 dat flesje iets later doet. Rond 19.00 en het avond eten 16.30. Als hij dan snachts komt 120ml dat afbouwen en dan vanzelf over gaan op lauwwater tot niks. Dan gaat er vanzelf (uit ervaring) om 07.00 ook meer in 180/210. Mijn dochter kwam vaak rond 22.00 gewoon gewenning leek het. Ik haalde haar op een bepaald moment wel uit bed even verschonen soms een beetje water. Rondje lopen en weer terug in bed.( ze bleef ook vaak huilen dus dat hielp) Toen sloeg ze het vanzelf over. Soms is het ook gewoon aandacht. Ons schema 07.00 180ml 09.15 180ml fruit ( 2stuks) 11.30/12.00 120ml en broodje 14.00 yoghurt 120ml met gekruimeld koekje 16.30 avond eten 200 ong. 18.30/19.00 210ml Tussendoor geef ik water of lauwe thee.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien als je ipv 18.00 dat flesje iets later doet. Rond 19.00 en het av ...
Sorry de ml bij het eten moet natuurlijk gram zijn. Het is ook maar een schatting maar klopt ongeveer wel .

2 jaar geleden

Je kan ook de melk in de ochtend van 7uur en die van 2 uur incombinatie met een broodje doen?

2 jaar geleden

Bij ons heeft het systematisch minder in nachtfles doen echt geholpen... zelf per 10cc afgebouwd.. was echt dé truc die t em deed en als flesje op is, zo snel mogelijk speen erin ! Succes

2 jaar geleden

Ik denk dat hij in verhouding wat teveel drinkt en te weinig eet, en hieraan went dus het Snachts ook nodig heeft.. Met 10 maanden zijn in principe flesvoedingen per dag voldoende! Ik zal proberen langzaam meer over te gaan op gewone voeding. Met 12 maanden mogen ze immers helemaal met de pot mee eten. Werk de komende maanden hier naartoe: Een kindje van 12 maanden moet per dag eten: 2-3boterhammen (of vervangers: pap, volkoren cracottes, volkoren bolletje oid) 1,5 portie fruit 50-100 gram groente 50-100 gram aardappel/pasta/rijst oid 50 gram vlees/vis/vleesvervanger 300 ml zuivel melk/yoghurt 15 gram 100% pindakaas of notenpasta Dagelijks Smeerbare margarine en vloeibaar bereidingsvet 1 l drinken (dus naast de 300 ml zuivel nog 700 ml van water etc.) Bron: Voedingscentrum Succes 😊

2 jaar geleden

Hmm tsja. Om zich is 10 mand en nachtvoeding niet eens zo gek. Blijkbaar is er nog behoefte. Ik zou dan ook niet perse op focussenn en anders niet meer geven en net zo lang sussen tot ie slaapt. Zal de eerste paar nachten wel langer duren.