25 Reacties
2 jaar geleden
Iedere dag.
Meneer is groot maat 80-86 drie keer in de week gaat hij met mama in bad. Manlief kleed hem dan uit, ik maak bad klaar en dan nemen we ruim de tijd om samen te genieten van het warme water. Samen spelen we met wat badspeelgoed. Na 15-20 min haalt manlief hem uit bad en droogt hem zodat ik me rustig in alle rust kan afdrogen.
De rest van de dagen gaat hij in n eigen bad. Dan kleed ik hem uit, man lief doet hem in bad en ondertussen maak ik zn kamer klaar voor de nacht. Flesje klaar mken na 10 min brengt manlief hem naar n kamer ik droog hem af en kleed hem aan. Hij krijgt na aankleden iedere dag tussen 6en kwart over zes de fles en gaat daarna naar bed.
Iedere dag zelfde ritueel
2 jaar geleden
Onze dochter gaat 2 á 3 keer in bad of mee onder de douche. Toen ze nog klein was gebruikten we voor onder de douche een speciale baby shower glove, een washand die tot de elleboog komt. Zo’n washand zorgt voor meer grip als je met je baby onder de douche staat. Nu gebruiken we hem niet meer.
Op werkdagen gaat onze dochter ‘s avonds in haar babybad, dan krijgt ze daarna haar slaapzak aan en een flesje voor ze naar bed gaat. Dat is veelal op maandag en woensdag tussen zeven en acht.
Op zaterdag gaat ze de ene keer met mijn man mee onder de douche en de andere keer met mij. De ander droogt haar dan af en kleed haar aan. Samen douchen doen we dan in de ochtend.
2 jaar geleden
Vanwege een droge huid was ik zijn billen op het aankleed kussen en gaat hij minder vaak in bad. Dat is misschien ook een snelle oplossing voor jullie.
2 jaar geleden
Hier gaat ze om de 2-3 dagen met m’n man onder de douche. Ik kleed haar dan uit en droog haar erna weer af en kleed haar aan.
Heb ook een zitje voor in t bad voor als ik alleen ben, bad hoeft helemaal niet zo vol en met de douchekop was ik haar dan verder.
2 jaar geleden
Hier meestal 2 keer in de week in bad/douchen (behalve ze tussendoor echt smerig is van het eten of extreem poepen). Neerleggen bij niet iedere dag badderen scheelt misschien al wat?
Ze gaat bij ons mee onder de douche of in een flinke emmer waar ze lekker kan spetteren. We houden haar met een arm beet zodat ze niet onder kan gaan en de andere arm gebruiken we om haar te poetsen. Krukje in de douche en een badspeeltje ter vermaak zou misschien helpen? Dat is net wat stabieler als je niet staand wil douchen met haar. Succes!
2 jaar geleden
Wij badderen 2x per week. Eerst deden we 1x onder de douche en 1x in het grote bad. Inmiddels vinden we dat niet meer handig. Voor het douchen wordt ze zwaar en ze wil alles pakken, zet zich af wat ik heel spannend vind. Het grote bad kost veel tijd en water. We zetten nu haar babybadje in het bad, daar gaan we achter zitten. Echt te groot zijn voor het babybadje kan nu toch nog niet?
Vorige week hebben we ook de tummytub geprobeerd, maar dat was geen succes. Ze ging er alleen maar in staan en had de grootste lol, maar goed wassen konden we haar niet. 😅
2 jaar geleden
Ik neem de kleine man 1 a 2x per week in bad voor een wasbeurt. Dan vul ik het bad tot een cm of 10 en ga er samen inzitten. Ben tussen mijn benen geklemd zodat ik hem snel en goed kan wassen, daarna mag hij 5 min los zitten om te spelen terwijl ik mijzelf alvast zo goed als mogelijk on bad afdroog. Ik zorg dat hij dan in een hoekje kan zitten mocht hij wegglijden dan gebeurd dat gelijkelijk.
2 jaar geleden
Hoezo te groot voor het babybadje?
Mijn oudste van 20 maanden zit nog steeds in het baby badje...dus echt te groot lijkt me niet.
Heb je een badzitje?
Die gebruik ik bij de jongste.
Ze kan nog niet zelf zitten en zo hoef ik haar ook niet vast te houden.
Hier gaat ze maar 1x in de week in bad tenzij ze echt vies is.
2 jaar geleden
Ik douche meestal 2 keer per week met onze dochter. Ik neem haar mee op het Aankleedkussen ingewikkeld in hydrofiele doeken zodat ze warm blijft. Dan douche ik zelf eerst heel snel en vervolgens met m’n dochter, we hebben een krukje (van Ikea) in de douche staan zodat we daarop kunnen zitten. Ik zet haar vaak gewoon op schoot en dan was ik haar. Als we klaar zijn wikkel ik haar weer in een doek en spoel ik mezelf even af, snel afdrogen en een badjas aan om vervolgens m’n dochter weer mee te nemen op het Aankleedkussen naar haar kamertje. Wij douchen altijd op maandag en vrijdag omdat mijn man maandag vrij is en dan mee kan helpen, andere dagen is hij pas kwart over 7 thuis. En vrijdag is ze bij m’n rokende schoonouders dus dan moet ze eerst schoon zijn voordat ze gaat slapen omdat ik het vies vind.
Het douchen duurt vaak maar 5 minuten. Ik moet wel zeggen dat het nu lastiger wordt omdat Fayline zich binnen 1 tel omdraait op het kussen en weg wil tijgeren, maar tot nu toe werkt het om haar iets in handen te geven en zelf gek doen onder de douche want dat vindt ze prachtig om te zien! Aankleedkussen leg ik gewoon op de grond trouwens.
2 jaar geleden
Maar 2 of 3 keer per week. Meestal gaan we trouwens onder douche. We hebben zo een douche handschoen en tegen woordig gaan we vaak op de grond zitten. Hij zit dan als het werken tussen mijn benen met z'n rug naar m'n buik
2 jaar geleden
Ik doe mijn dochter om de 2/3 dagen in bad. Als ze de dag voor de opvang in bad gaat moet ze wel twee dagen achter elkaar, maar daarna slaan we drie dagen over (ik vind haar altijd een beetje ruiken na de opvang en haar handjes en voetjes zijn zo vies, haar plakkerig).
Ik gebruikte de tummytub, maar mevrouw met bijna 10 kilo werd te groot en het zag er zielig uit.
Opzoek gegaan naar een badje en toch gemerkt dat, raar maar waar, de speciekuip het beste was voor onze dochter!
Ze kan wel zelfstandig zitten al, maar in deze kuip glijdt ze niet want de bodem is net als antislip.
2 jaar geleden
Wij hebben een nifty washand voor onder de douche. Dan is het wat minder glibberig.
Dochter gaat in het weekend mee onder de douche en doordeweeks meestal twee keer in bad (één keer thuis en één keer bij oma), de andere dagen wassen we haar met een washandje.
https://www.baby-dump.nl/product/verzorging/437/washandjes/998/nifty-washandjes/43885/nifty-washand-baby-shower-glove-seal-grijs/156019/
2 jaar geleden
Ik stop hem elke avond in bed. Met het idee dat ik het zelf ook lekker vind om na een hele dag te douchen en mezelf klaar voor bed te maken. Nu vraag ik me af of dat teveel is als ik de reacties lees 😅 maar meestal is hij ook niet heel gezellig meer na z’n hapjes en dit is een prima afleiding nog voor het slapen gaan.
2 jaar geleden
Reactie op kkeller
Ik stop hem elke avond in bed. Met het idee dat ik het zelf ook lekker vind ...
Als je baby geen huidklachten oid er van krijgt is dat geen probleem hoor.
Mijn dochter heeft soms eczeem, dan zeggen ze 1x per week bad, nou ik doe haar gewoon om de dag & haar klachten verergeren dan niet. Vind dat ook frisser, zeker nu met dat geknoei van het eten en de niet meer zo schattige babypoep.
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde probleem. Babybadje werd wat te klein en in bad of douche vind ik soms een heel onderneming.
Nu ze goed kan zitten, gaat ze vaak in de lavabo in de keuken😅
Snel gevuld, niet moeten bukken. Werkt echt handig en snel.
We doen het voor het slaapgaan, +- 3x in de week.
2 jaar geleden
Ik zet mijn zoontje hierin er zitten zuignappen onder dus de badring kan niet verschuiven hij blijft stevig vast zitten bij mijn eerste kindje douchede ik gelijk als hij in bad zat in dit ding ideaal en je hebt je handen vrij hij kan ook prima spelen in bad als hij hierin zit en hij gaat om de dag in bad met z'n grote broer