6 Reacties

2 jaar geleden

Hoe eerder hoe beter! Je moet minimaal 4 weken de wondjes verzorgen (masseren en stretchen) om te voorkomen dat het terug groeit. Met een kleine baby is dat prima! Wij waren aan de late kant, Owen was bijna 6 maanden oud en vond het niet leuk..

2 jaar geleden

Het heeft ons trouwens wel goed geholpen!!

2 jaar geleden

Mijn beide zoons hadden een kort tongriempje. Zijn beide binnen 1 week van bevallen gekliefd. Mij is verteld dat er tot 1 jaar nog geen zenuw in zit dus geen pijn doet. Bij lipbandje lijkt mij dit hetzelfde maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Van tongriempje hadden beide boys geen last na de ingreep. Ze gingen echt stukken beter drinken. Alleen tijdens de ingreep moeten ze goed vast gehouden worden, dat vonden mijn boys minder fijn. Eigenlijk erger dan dat knipje 🙈

2 jaar geleden

Enige wat ze aan de ingeep over gehouden hebben is dat ze geen puntje in tong hebben. Maar soort M vormige tong. Mini spleetje zeg maar.

2 jaar geleden

Het wordt niet los geknipt. Het wordt ietsjes ingeknipt. Zoon heeft het twee keer gehad. Weinig last van. Even huilen met de ingreep zelf maar had meer het idee dat at kwam omdat ze z'n hoofdje vasthielden en z'n mondje open. Na het klieven meteen aan de borst en alles was over.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zijn tongriempje en lipbandje gekliefd. Inderdaad hoe eerder je erbij bent, hoe beter! Hij was best oud, ruim een half jaar en heeft daardoor verkeerd geleerd te drinken. Hij heeft tot op de dag van vandaag (ruim 8 maand oud) nog steeds een blaar door op z'n lip en drinkt nog niet zoals het hoort. Van de wondjes heeft hij maximaal twee dagen last gehad, maar de oefeningen wilde hij daardoor niet doen (omdat hij nog wist dat het eerst pijn deed). Kleine kindjes zullen dit niet onthouden, dus gaat het waarschijnlijk soepeler. Op www.tongriem.com staat veel informatie. Wij hebben de behandeling bij de tongriemkliniek in Groningen gedaan. Goede ervaring mee! Z'n lipje ziet er normaal uit 😃 De eerste afspraak was een intake waarbij ze in het mondje keken en informatie gaven. Op basis daarvan konden wij beslissen. Ik zou zeker zo'n eerste afspraak plannen als ik jou was!! Wij balen dat we het niet eerder hadden geweten... Als je vragen hebt, laat maar weten!