14 Reacties

2 jaar geleden

Ja, dat kan. In de foto zie je een voorbeeld dagmenu uit de groeigids. Je kan bijvoorbeeld 's ochtends granenpap geven. In de middag melk aanbieden bij een boterham. Dat doe ik altijd bij een boterham met pindakaas omdat deze plakkerig is. En dan voor het slapengaan een fles. Het is wel belangrijk dat je kind nog wel zuivel en opvolgmelk krijgt vanwege de ijzer.

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook consultatiebureau rade ons aan om naar twee flessen te gaan dit is ons schema, misschien heb je er iets aan. Wij zijn begonnen om de middag fles te halen, die kreeg onze dochter met de lucnh en rond 15:00 uur die flessen zijn nu weg 7:00 Fles 180cc 9:00 Fruit potje 11:30 2x snee brood 15:00 tusse doortje koekje, cragotte, 17:00 Groente potje + toetje 19:00 Fles 180cc + rijstebloem

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem met ons zoontje. Hij loopt bij een dietiste en zij zegt dat ze voor nu nog 500 ml aangemaakte kv melk moeten krijgen. Hij eet super goed en heeft de neiging een deel van de flessen te weigeren. Hij krijgt daarom sochtends pap. Dan krijgt hij tenminste zijn melk binnen. Voor zijn boterham krijgt hij de 2e fles. Die is altijd een gevecht. De avondfles gaat er zonder problemen in. Nachtvoeding moest ik niet meer geven. Heb ik afgebouwd en paar dagen even wennen, maar daarna vrowg hij er niet meer om.

2 jaar geleden

7.30h fles 210ml 11h groentenpap 250g 15h fruitpap 250g en een koekje 19.30h flesje 210ml

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Wij hadden dit ook consultatiebureau rade ons aan om naar twee flessen te g ...
Mag ik vragen wat voor toetje jij geeft?

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat voor toetje jij geeft?
,

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

,
Thx, zal die eens kopen. Denk dat ze dat wel lekker vind. Ze heeft wel eens paar hapjes kwark gehad. Vond ze ook lekker.

2 jaar geleden

Thx, zal die eens kopen. Denk dat ze dat wel lekker vind. Ze heeft wel eens ...
Hier is ze wild van aardbei 😁😁

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Hier is ze wild van aardbei 😁😁
Dat geloof ik graag😍ligt het gewoon bij baby producten. Als ik op google zoek vind ik best veel smaken.Ik zal vandaag even een doosje kopen.Ik zit ook te denken om een fles te laten vallen. Zij krijgt nu rond 6 uur een fles daarna fruit daarna weer fles. smiddags 2 snee brood probeer rond 16:00uur avond eten.En dan de laatste fles maar die gaat niet altijd op omdat ik het idee heb dat ze alleen maar aan het eten is. Zou dan de fles rond 11:00 willen laten vallen. Ik zie dat jij half 12 brood geeft en tussendoor koekje ofzo. Red zij het daarmee?

2 jaar geleden

Dat geloof ik graag😍ligt het gewoon bij baby producten. Als ik op google z ...
Ja hier gaat het goed zij red het ermee, je kan het proberen je merkt van zelf of de kleine er. Goed op gaat. Of honger krijgt

2 jaar geleden

Thx, zal die eens kopen. Denk dat ze dat wel lekker vind. Ze heeft wel eens ...
Onze man is dol op yoghurt maar deze lust hij echt niet 😅. Mama baalt want die had ingekocht 🤣

2 jaar geleden

Hier zijn de zakjes yoghurt van ella’s kitchen een groot succes mocht je iets anders willen proberen :)

2 jaar geleden

Vanaf ongeveer een jaar kunnen ze met fe pot mee eten. Sommige kindjes zullen de fles iets eerder laten vallen. Zou proberen de fles overdag steeds meer af te bouwen, (je merkt t vanzelf als ze toch nog behoefte hebben aan een fles), uiteindelijk de ochtendsessie vervangen door ontbijtgranen (gemaakt met flesvoeding) of zelfs al yoghurt en tot slot de avondfles. Hier trouwens nog een flinke drinker naast haar vaste voeding. Dus ik kan me niks voorstellen bij dat ze over een paar maanden al geen fles meer drinkt haha.

2 jaar geleden

Mijn dochter 1 jaar intussen , smorgends fles groeimelk 250ml en een boterham zonder korstjes. Smiddags aardappelen vlees en groenten, namiddag stukjes fruit, koekje , eventeel een pudding , avond flesje groeimelk 250ml