69 Reacties

2 jaar geleden

Yep, zodra ze de tik van de tv al hoort zit ze er bij haha. Ze kijkt naar bing Pokemon of Samson en Gert 🙈 in de ochtend als ze echt der fles niet wil drinken dan kijkt ze zappelin maar dan heeft ze een spanningsboog van 2 seconden en dan is t weer volle aandacht van de fles😅

2 jaar geleden

Hier elke dag wel meerdere keren. Even ontprikkelen en tot rust komen. (Voor ons allebei)

2 jaar geleden

Hier kijkt ze ‘s morgens naar Zin in Zappelin, zodat ze kan dansen. En einde van de dag, tijd om te koken, kan ze zeker wel 45 min Bumba kijken. Slecht? Ik vind van niet. Had ik het beter kunnen uitstellen? Misschien, maar ze leert wel dingen door tv merk ik ,dus mij maakt het niet uit. Rest van de dag doen we leuke dingen.

2 jaar geleden

Hier elke dag. Hij vind het fantastisch 😻 Word Party op Netflix is favo!

2 jaar geleden

Hier sochtends en aan het einde van de dag! Soms als ik aan het koken ben dan zet ik hem even aan. Ze kijkt vooral teletubbies, bumba of pretlettertjes. Van pretlettertjes leert ze best veel moet ik zeggen! Erg vind ik het niet. Ik mocht vroeger ook mn boterham op de bank voor de tv kijken ben er niet slechter op geworden 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mila69

Hier elke dag. Hij vind het fantastisch 😻 Word Party op Netflix is favo!
Hier ook, ik krijg dat liedje niet uit mijn hoofd. Ik loop het regelmatig te zingen. En hoor het in mijn hoofd zodra ik wakker word 😐

2 jaar geleden

Mijn oudste van 5 kijkt regelmatig en dan kijkt ze soms even op om mee te kijken maar dan gaat ze daarna vrij snel verder met spelen. Ze heeft er niet veel interesse in

2 jaar geleden

Hier kijkt ze in de ochtend even baby tv en in voor ze naar bed gaat. Ongeveer 10 min kijkt ze

2 jaar geleden

Mijn dreumes heeft een grote broer en een hoop zussen. Dus hier wordt wel gewoon tv gekeken. Babytv, MotoGP en F1 zijn favoriet hahaha.

2 jaar geleden

Nee, en dat wil ik graag zo lang mogelijk zo houden. We hebben zelf ook geen tv in huis, dus dat scheelt :-)

2 jaar geleden

#ongevraagdadvies Voor degene die tv zoveel mogelijk, zo lang mogelijk vermijden. Zeer begrijpelijk. Houdt er wel rekening mee dat op de meeste basisscholen wel in een tablet/laptop/pc/smartscreen gewerkt wordt. Ook groep 1 en 2. Dit vergt een bepaalde concentratie/vaardigheid die ze alleen maar leren door naar schermen te kijken en er mee te spelen. Ik ken kinderen die zeer zelden tv kijken en dan max 20-30min. In groep 1 en 2 zouden ze ineens concentratie problemen hadden, althans als het op schermen aan kwam. Enkele jaren later kunnen ze niet met klasgenootjes film kijken omdat ze spanningsopbouw veelste lang duurt en voor paniek zorgt. Dit blijkt toch lastig in te halen. Nu is niet elk kind hetzelfde en zal niet elk kind er last van hebben, maar helaas leven we in een digitale wereld en groeien onze kinderen hier in op. Ze hebben bepaalde vaardigheden nodig 🤷

2 jaar geleden

Reactie op ROF

#ongevraagdadvies Voor degene die tv zoveel mogelijk, zo lang mogelijk verm ...
Ik snap ook niet zo waarom er z’n taboe op beeldschermen is 😮‍💨! #levenin2022

2 jaar geleden

Haha ja hoor anders lukt het nooit in z’n nagels te vijlen..ook tijdens het koken is het wel eens even handig..

2 jaar geleden

Sja, onder da 1,5 jaar wordt het afgeraden en daarboven met mate (net als dat het voor onszelf niet echt goed is). Denk echter zelf niet dat bijvoorbeeld 15 min per dag nou echt schadelijk is maar goed... https://lovevery.eu/community/blog/nl/kinderontwikkeling/we-hebben-schermtijd-onderzocht-en-dit-is-wat-eruit-kwam/

2 jaar geleden

Reactie op wave

Sja, onder da 1,5 jaar wordt het afgeraden en daarboven met mate (net als d ...
Informatie komt wel weer van z’n B site 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik snap ook niet zo waarom er z’n taboe op beeldschermen is 😮‍💨! #levenin ...
Ik ook niet. Ik kan mijn hypotheek betalen door een beeldscherm. Laat staan hoeveel ontspanning en info ik haal uit een scherm. Zegt niet dat het hetzelfde is voor een baby, maar die schermen gaan nooit meer weg. Dan er liever verantwoord mee om leren gaan.

2 jaar geleden

Lang leve juf roos tijdens het koken 🤪

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Informatie komt wel weer van z’n B site 🙈
Dit beter? https://www.unicef.org/parenting/child-development/babies-screen-time

2 jaar geleden

Ons dochtertje kijkt tv; Bumba en Teletubbies via YouTube. Wij wilden het eerst uitstellen maar toen zij hyper de pieper werd, hadden wij tv kijken als rustmomentje ingelast en dat is er zo ingebleven. Wij zetten het vaak einde van de dag even aan.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

#ongevraagdadvies Voor degene die tv zoveel mogelijk, zo lang mogelijk verm ...
Heb je hier een bron van? Ik snap je punt wel en wat dat betreft baal ik wel van die 21e eeuw. Onze dochter kijkt geen tv en we willen dit ook graag zo lang mogelijk uitstellen. Samen in huis aanrommelen, het huishouden doen, spelen en naar buiten gaan werkt goed tot nu toe. Heb er geen gemis aan. Maar misschien toch op een gegeven moment mee beginnen om haar voor te bereiden.. lastig soms die balans in dingen!