22 Reacties

één jaar geleden

Bij ons staat de hele dag bijna de tv aan en mijn peuter van 14 september 2021 die kijkt bijna niet naar de tv of er moet een reclame komen die die leuk vind

één jaar geleden

Smorgens zodat ik even wakker kan worden op de vrije dagen en savonds half uurtje als ik ook, meer niet

één jaar geleden

*kook

één jaar geleden

Hier staat ie bij a altijd aan. Als ie wil kijken dan kijkt ie. En als ie niet wil kijken dan niet. Zo hebben de kids ook een tablet die ze kunnen pakken wanneer ze willen. T valt heel erg mee hoevaak ze kijken

één jaar geleden

Bij ons denk ik zo’n 2 a 3 uur op een dag

één jaar geleden

Gemiddeld een kwartier, sommige dagen helemaal niet en andere dagen 1,5 uur (bijvoorbeeld als we veel in de auto zitten of moeten koken). Altijd Bing trouwens 🥴

één jaar geleden

Dat wisselt heel erg Van niet naar 2 uur op een dag Maar ik ben zelf heel erg van niet = best Hij begint het wel erg leuk te vinden en vraagt er ook om dus dat vind ik een slecht teken en wil ik het meteen inperken.. maar ik ben niet de enige ouder 🙃 Mn vriend geeft het vooral uit gemakzucht en om zelf op zn telefoon te kunnen klooien, dat vind ik erg kwalijk.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Dat wisselt heel erg Van niet naar 2 uur op een dag Maar ik ben zelf heel e ...
Heel herkenbaar. M’n man ligt dan op de bank op z’n telefoon en mijn dochter speelt dan in haar eentje. Op zich prima maar vind het persoonlijk geen goed voorbeeld. Voorbeeld doet volgen.

één jaar geleden

Overigens hier geen tv. Heb het geprobeerd met kikker toen we in het vliegtuig zaten maar ze wilt het niet 😅

één jaar geleden

Geen vaste tijd maar eigenlijk nooit meer 20 minuten op een dag. Sommige dagen helemaal niet maar soms een aflevering tiktak, kikker of peppa pig in de ochtend om even wakker te worden, koffie zetten en ontbijt maken. En we kijken altijd een tandenpoetsliedje bij het poetsen. Liefst zo min mogelijk tv aan hier.

één jaar geleden

Eigenlijk nooit, ik denk 1x in de 2 á 3 weken een aflevering van de Teletubbies van 10 min. Ik vind het belangrijk om schermtijd zoveel mogelijk te beperken. Bij ons op de telefoon foto's kijken gebeurt wel wat vaker, maar ook 5 tot max. 10 min. per keer.

één jaar geleden

Hier hebben we geen vaste schermtijd maar ik hou het wel in de gaten. Laatste weken staat met momenten veel de tv aan helaas. Ben nu 10 weken zwanger en soms echt te beroerd er aan. Voor de tv zit ze gelukkig lekker rustig zodat ik ook kan rusten 🥲 hopelijk gaat dat snel beter zodat ik ook weer meer en gezelliger met haar kan spelen

één jaar geleden

Bij ons ook geen vaste tijd maar als de TV aan gaat is het Max 30 min, of 1 aflevering van 20 min, zoiets , we kijken wel iets minder verslavend cartoons zoals de vuilniswagen of puffin rock en ik probeer altijd mee te kijken om nieuwe woordjes te stimuleren omdat ik hem Portugees leer (mijn moedertaal). We letten wel op schermtijd en het liefst ga ik naar buiten met hem, als het regent dan kijken we meer TV.

één jaar geleden

Hier kijken we eigenlijk geen tv met haar. Ze denkt dat het een spiegel is 🙈. Wel af en toe familiefilmpjes of videobellen op de telefoon.

één jaar geleden

Hier staat hij aan als ik de jongste de fles geef of even snel naar boven moet iets halen en rond 16:30 als ik ga koken. Probeer het niet teveel maar merk dat in het weekend de tv soms wat vaker aan staat.

één jaar geleden

Meestal 1 of 2 afleveringen max 20min sochtends met fruit eten rond half 10/10uur. En na het eten voor het slapen halfuurtje. Kunnen we zelf ook even bij komen van de dag. Werkt prima

één jaar geleden

Hier staat ie bij a altijd aan. Als ie wil kijken dan kijkt ie. En als ie n ...
Zelfde hier.

één jaar geleden

Ik had graag gezegd dat die amper aanstaat maar hier best veel. Sochtends sowieso tijdens het ontbijten. Soms tussen de middag nog heel kort en als ik ga koken eigenlijk altijd. Ik ben alleenstaande moeder en werk niet. Zonder tv overleef ik t niet😅

één jaar geleden

Verschilt super per dag. Soms 4 dagen niet, dan weer twee dagen veel, soms een uurtje per dag. Ik probeer zo min mogelijk te doen maar als hij mij goed uitkomt denk ik ook van joh, wordt ie niet slechter van.

één jaar geleden

Verschilt hier per dag. Soms een kwartier, soms langer, maar vaak helemaal geen tv. Bij opa en oma of de gastouder kijkt hij vaker tv. Thuis hebben we vaak andere dingen of zijn we lekker buiten!