35 Reacties
2 jaar geleden
Hoi,
Leuk topic!
Wij hebben toevallig gisteren besproken om er vanaf augustus weer voor te gaan! Ik ben net begonnen met een nieuwe baan en ik wil even van de zomer genieten zonder kwaaltjes, vandaar nu nog niet. En in sept is onze kleine een jaar.
Leuk hè om er mee bezig te zijn! Was gisteren al over namen aan het denken haha.
Ik heb zelf een regelmatige cyclus van 28 dagen.
2 jaar geleden
Wij misschien een 3de maar tot nu toe wint het praktische van 2 kinderen het van 3. Makkelijker met vakantie, goedkoper, minder druk, huidige auto kan blijven en niet nog een zwangerschap en bevalling. Maar toch! Haha blijft een kindje erbij heel leuk.
Ik vond de overgang van 1 naar 2 echt niks in vergelijking van 0 naar 1. Maar denk wel dat dat aan het karaktertje van je kind ligt. Onze eerste was/is best pittig. Ons 2de kindje is een heilige. Liefste makkelijkste kind eveeeer. Slapen al maanden volledig door en huilt nooit altijd tevreden. Dus ze heeft het ons enorm makkelijk gemaakt🤣
2 jaar geleden
Ik heb nu twee dochters. En ben nog helemaal niet bezig met een volgend kindje. Dat zou ik over een laaange tijd weer willen. Ik heb wel een heel regelmatige cyclus. Meteen vanaf de eerste menstruatie. Mijn dochters schelen 1 jaar en 10 maanden met elkaar. De overgang van 1 naar 2, vond ik echt alleen de eerste maand/2maanden lastig. Maar daarna had/heb ik helemaal m'n draai gevonden. Alles gaat nu heel soepel en vind t echt heel goed te doen. De tweede hebben we meegenomen in het schema van de eerste en dat gaat heel goed. Ik snap heel goed dat je snel een tweede wilt. Het is echt zo leuk om ze samen te zien spelen. Ze zijn zo gek op elkaar. Die lachjes naar elkaar, pfff.
2 jaar geleden
Hoi,
Leuk topic!
Wij hebben toevallig gisteren besproken om er vanaf augu ...
Ahh leuk 🥰! Spannend ook he?
Ja heel begrijpelijk wat betreft kwaaltjes etc.
2 jaar geleden
Ik vond van 1 naar 2 kinderen vooral praktisch nogal wennen. 2 kids klaar maken en inpakken als je weg gaat. Of wanneer de baby dronk viel de oudste net of gebeurde er iets waardoor ik niet meteen kon reageren.
Inmiddels zijn mijn oudste 2 13 en 15 dus ik heb het overleefd 😅.
Nee, superleuk hoor 2 of 3 of 4 of 7 kids!!
2 jaar geleden
Ons ventje is 18 september een jaar. Ik ben nu 17+3 weken zwanger van de tweede 🥰 en dus 21 september uitgerekend haha
We hadden het totaal niet verwacht dat we gelijk zwanger zouden worden van de tweede maar zo ontzettend dankbaar❤️ Willen heel graag dat ze samen opgroeien en ook echt iets aan elkaar hebben..
Ik vind de zwangerschap nu alleen echt gigantisch snel gaan in vergelijking met de eerste.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Wij misschien een 3de maar tot nu toe wint het praktische van 2 kinderen he ...
Hahahah ja dat hadden wij ook als we het hadden over een groter gezin, de praktische dingen worden dan toch echt anders, en veel aanpassen indd! Snap Dat een 3e dan ineens heel anders is.
Ons zoontje is nu heel makkelijk en ben dan bang dat een eventuele 2e heel lastig zal worden hahah, maar Dat zien we dan wel.
Fijn om te horen dat het te doen is 😘
2 jaar geleden
Ik heb nu twee dochters. En ben nog helemaal niet bezig met een volgend kin ...
Ahhh 2 dochters, heerlijk😍, leuk als ze dan samen kunnen spelen!
Fijn om te horen dat het goed te doen is van 1 naar 2! En indd snel achter elkaar lijkt me heel leuk voor de kinderen samen, Dat ze een beetje dezelfde leeftijd hebben en samen kunnen spelen enzo 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Raeven
Ik vond van 1 naar 2 kinderen vooral praktisch nogal wennen. 2 kids klaar m ...
Hahahhahaha nou gelukkig hebben ze het overleefd 🤣 en jij ook zo te horen hahahah!!
Ja een groot gezin is toch wel iets wat ik graag wil! Heerlijk 🥰😍
2 jaar geleden
Reactie op Gaaabju
Ons ventje is 18 september een jaar. Ik ben nu 17+3 weken zwanger van de tw ...
Aaaahhh zo leuk, fijn ook een jaar leeftijdsverschil! Kunnen ze zo fijn samen opgroeien.
Jaa denk ook echt dat 2e (3e,4e) zwangerschappen veel sneller lijken te gaan dan een eerste, maar dan lijkt het ook of je nog sneller je baby in je armen mag hebben!
Veel succes met de zwangerschap 🥰❤
2 jaar geleden
Heyy mijn dochtertje is nu ook bijna 7 maanden en ik zeg je eerlijk heb ook wel weer kriebels om weer zwanger te worden aan een kant vind ik het zo leuk om 2 kleintjes te hebben maar aan de andere kant ben ik ook best bang dat het heel
Zwaar kan zijn😳 dus wacht ik even af tot ze 1 jaar wordt
2 jaar geleden
Ondanks dat ik heel graag weer zwanger wil zijn hebben wij toch besloten om te wachten tot de kleine in ieder geval 2 jaar is.
Willen haar alle aandacht vd wereld geven en niet bezig zijn met een verbouwing etc voor nog een babykamer.
Ik denk er wel heeeel vaak over na. Kijk als het ineens per ongeluk zo zou zijn hoor je me zeker niet klagen. Maar ik ben altijd beste vrienden geweest met mijn zus met wie ik 5 jaar scheel en mijn broertje met wie ik 2 jaar scheel dus dat leeftijdsverschil zie ik niet als een probleem.
2 jaar geleden
Wij wachten ook tot onze dochter 2 jaar is😊 moet er zelf eigenlijk ook nog niet aan denken om weer zwanger te zijn...
2 jaar geleden
Reactie op Soutjexx
Heyy mijn dochtertje is nu ook bijna 7 maanden en ik zeg je eerlijk heb ook ...
Jaaa heel begrijpelijk dat je bang bent dat het zwaar zal zijn, soms heb ik die angst ook wel! Maar de gedachte aan een tweede wint het van de angst hhaha!
2 jaar geleden
Reactie op Shenzy1
Wij zijn nu voor de 3de maand aan het proberen… hopelijk weet ik over een d ...
Spannend! Ben benieuwd, ik zit nu op cyclus dag 15 vd 35/40 dus ik moet nog even wachten.
2 jaar geleden
Reactie op Satori
Gezien mijn leeftijd kunnen we niet al te lang wachten, ben alleen nog niet ...
Aahh begrijpelijk! Hopelijk lukt het wanneer jullie beginnen 💖
2 jaar geleden
Hi! Wij hebben in september onze tweede gekregen. Hier nog zeker geen babykriebels voor een derde haha! Ik vond de verandering van 1 naar 2 met bepaalde dingen pittig maar andere dingen weer veel makkelijker als bij de eerste. Voelde me deze keer veel minder onzeker en bezorgd. Alles rondom de baby is naar mijn ervaring bij een tweede veel ontspannender. Nu is onze dame ook een hele makkelijke baby, dat scheelt ook. Wat ik pittig vind, is dat onze oudste (toen 2,5 jaar) toch best moeite had me de verandering. En dus erg uit zijn doen was waardoor ik me echt in tweeën gesplitst voelde en me heel erg tekort voelde schieten naar beide. Dat heb je natuurlijk bij de eerste niet, dan kan je daar helemaal op focussen. De interactie tussen de beide kindjes is wel echt super leuk en bijzonder 😍