35 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochtertje is 7 maanden en ik ben 10 weken zwanger van de 2e. Was niet zo snel gepland maar beter spontaan dan weer een heel ivf traject!! Hartstikke welkom dus. Alleen t zwanger zijn vind ik erg zwaar en niet leuk en met een kleine erbij al helemaal niet. Kan niet wachten tot hij/zij er eindelijk is🥰
2 jaar geleden
Onze zoon is nr 2. Dochter en hij schelen 23 maanden. Maar ik vind het maar wat zwaar. Niet zo zeer het aandacht verdelen(maar heb een man die ook heel veel met de kids doet) of het op tijd ergens zijn. Er 2 op bed leggen. Dat gaat allemaal prima. Alleen een mannetje dat ‘s nachts niet slaapt en ik daardoor soms nachten van 3,5-4 uur maak en de ochtend weer om 6:45 paraat moet staan voor mijn dochter die wakker is en aan staat. Dat is het stukje wat het pittig maakt en waar wij ons wat op verkeken hadden. Dochter is dan ook wel een uitzonderlijk makkelijk kind. Als zoon net zo was geweest was nr 3 al onderweg geweest wrss. Maar je hebt het helaas niet voor het zeggen.
Hier is overigens een 3e zeer welkom maar daar beginnen we niet aan voor zoon minimaal 1 jaar is.
2 jaar geleden
Reactie op babybe2021
Mijn dochtertje is 7 maanden en ik ben 10 weken zwanger van de 2e. Was niet ...
Superfijn om te horen! En indd beter dan weer een heel traject in natuurlijk, dan had het ook gewoon zo moeten zijn 💖
Succes met je zwangerschap 🥰
2 jaar geleden
Mn man is erg duidelijk 'one and done'..
Nou vind ik dat best moeilijk om dat nu al te zeggen. Op het moment oke, maar misschien gaat het wel kriebelen natuurlijk.. maar hij wil t echt bij één houden dus tsja dan heb ik mij daar naar te schikken want ik vind wel dat je het allebei moet willen..
bovendien was mn zwangerschap best een medisch circus wat ik misschien ook niet nog een keer zou willen
of een andere man
haha nee hopelijk niet 😍 ik vind het sowieso goed zo
maar leuk voor alle mamas met nr 2 in aantocht!
2 jaar geleden
Hier is in september onze 2e dochter. Beide dames zijn van september, schelen net geen 3 jaar.
Overgang van een naar twee viel mij reuze mee. De ervaring van de eerste is echt heel fijn. Wat ik wel lastig vind is dat het nu echt meer organiseren is hier. Met een baby en een eigenwijze peuter is het echt een hele klus om op tijd te komen. Ook de hoeveelheid rotzooi in huis ben ik met altijd even blij mee.
2 jaar geleden
Wij willen weer gaan proberen als de kleine 1 jaar is in oktober. Ik zou wel eerder willen, maar doen beide nu een opleiding en hebben wat projecten op werk wat we willen afmaken. Dat heeft een duidelijke einddatum. En met een jaar beginnen is vroeg genoeg. De vorige keer heeft het ook 2 jaar geduurd voordat ik blijvend zwanger was, dat speelt zeker ook mee. En gewoon een hele grote wens.
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Nou vind ik dat best moeilijk om ...
Hier zegt mn vriend dat ook. Maar ik moet er dan wel bij zeggen dat hij al 2 oudere kinderen heeft.
Eerst vond ik het nog al een uitspraak maar ik zie ook zeker de voordelen van 1 kindje. We genieten zo van haar en kunnen haar alles geven wat we willen. Klinkt heel verwend maar tis zo😂 Geen idee of je met een 2e net zo blijft genieten en alles net zo leuk blijft.
2 jaar geleden
Mijn dochter is afgelopen september geboren en ik ben nu zwanger van de tweede. Weer in september uitgerekend. De tweede zwangerschap vliegt voorbij.
Ik vind het wel spannend om straks twee kleintjes te hebben. Beide zijn zo zorgbehoefend. We kijken er wel naar uit dat de kindjes samen kunnen opgroeien
2 jaar geleden
Reactie op Madzialena
Mijn dochter is afgelopen september geboren en ik ben nu zwanger van de twe ...
Aaaahh gefeliciteerd superleuk! Zal vast zwaar zijn, maar inderdaad ook heel leuk voor de kindjes 😍❤
En je moet maar zo denken, ze worden vanzelf groot en dan word het een stuk makkelijker (dat zeggen mijn zussen in ieder geval hahaha🤣)
2 jaar geleden
Ik zelf wil er 3 en mijn man heeft er eigenlijk genoeg aan 1 dus wij hebben het zo gedaan dat we beide een beetje inleveren en het op 2 zullen houden! We gaan het binnenkort zeker weer proberen en kan eigenlijk niet wachten aangezien ik denk dat ik het heel anders ga ervaren! Mijn dochter waar ik heel dankbaar voor ben en lief heb was eigenlijk niet gepland dus ik denk dat ik het zwz anders ga beleven! Ik laat het ook lekker de loop gaan want ben er zelf van overtuigd dat als je er teveel mee bezig bent en druk voelt van een teleurstelling het je lichaam onbedoeld kan beïnvloeden.
Verder ben ik gwn heeel benieuwd en excited hoe onze 2de zal zijn en eruit zal zien
2 jaar geleden
Ik ben nog niet ongesteld geworden dus hier zou het ook nog niet kunnen ☺️
Maar mocht het ons gegund zijn, dan zouden we 2 of 3 wel heel leuk vinden. Maar we zijn er nog niet echt mee bezig en ik voel me er ook nog niet klaar voor. Ik vind het ook fijn om de “natuur” zijn gang te laten gaan. Als ik weer ongesteld ben geworden, dan sta ik er misschien weer meer voor open. Of als ze straks kan kruipen. Of lopen.?
Maar voor nu genieten we heerlijk van ons eerste kindje en we zien wel wat de tijd brengt. ❤️
2 jaar geleden
Wij gaan in augustus weer proberen. Ik moest ivm keizersnede sowieso een jaar wachten. Het duurde voor ons al 2 jaar voordat we een 1e x zwanger waren (van mijn dochter). Daarnaast wilt mijn man het liefst een 2e ivm zijn leeftijd (40).
2 jaar geleden
Reactie op Liess91
Hier zegt mn vriend dat ook. Maar ik moet er dan wel bij zeggen dat hij al ...
ik vind het helemaal legitiem en eigenlijk hoefde kinderen wat hem betreft helemaal niet in zn leven.. ik was niet 100% van ik wil het, maar wel van t lijkt me erg leuk.. ik heb ingezet op ja want anders is het sowieso nee of naja zo werkt het niet helemaal maar goed... Dus deze ene is hartstikke leuk en t ging ook supermakkelijk allemaal (op wel wat serieus medisch geneuzel bij mij na dan).. Ik vind het zelf wel heel raar dat alle 'eerste keren' dan ook meteen de enige keer is ofzo... maar probeer alles maar lekker op te sponsen en gewoon super blij te zijn met dat wat er is :)
Alleen ik heb wel het gevoel dat ik misschien nog wel een 2e of 3e zou willen en van die wens afscheid nemen, daar moet ook wel ruimte voor zijn mocht het nodig zijn... omdat er nu zó hard geroepen wordt "one and done", maar voor mij geld misschien toch een andere 'wens'.
Oke sorry als dit offtopic is
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Nou vind ik dat best moeilijk om ...
De mijne was tot verkort ook zo duidelijk. Gelukkig voor hem werd het een keizersnede en ben ik nog niet ongesteld geweest 😅. Maar nu hij ziet hoe leuk het is, begint het bij hem wel te kriebelen 😅🥰. Ik wil graag nog even wachten, des te langer kan ik van de babytijd genieten 😅. Ben groeit zo snel, ben bang dat als ik nu al zwanger zou zijn ik zoveel ga missen door de beruchte zwangerschaps dementie 😅. Heb van Ben zijn zwangerschap en bevalling al genoeg gemist 😕.
Op de foto Ben 6,5 maand. Hij laat wel even zien hoe het moet 🤣. Mama's lepel afgepakt 🤣🥰😍.