Hoi allemaal,
Wij hebben een zoontje van bijna een jaar en volgend jaar maart verwachten wij nog een baby. Ik werk nu 3 dagen per week. Ik merk dat ik het best wel pittig vind, mede omdat er vaak iets is met mijn zoontje of de opvang waardoor ik een beroep moet doen op mijn ouders of een kortere werkdag moet maken. Mijn werkgever is best flexibel, maar toch voel ik me daar bezwaard over. En dan in de avond mijn uren maken terwijl ik moe ben .. ik kan nauwelijks beroep doen op mijn man, die heeft een enorm drukke baan. Vaak het gevoel dat ik alle ballen in de lucht probeer te houden.. nu heb ik een rekensom gemaakt, en met 2 kindjes op de opvang ben 2600 euro per maand kwijt. Ik krijg wat toeslag, maar ik hou misschien 400 per maand over van mijn salaris. Ik vraag me gewoon echt af of het de stress waard is en of ik niet gewoon tijdelijk moet stoppen met werken. Zit nu huilend in de trein naar mijn werk omdat mijn zoontje deze ochtend enorm uit zijn doen was en ik hem toch naar de opvang moest brengen en ik gewoon weet dat ik elk moment gebeld kan worden dat ik hem moet halen .. Met twee kindjes zal het alleen maar vaker voorkomen dat er 1 ziek is of iets anders .. aan de andere kant geniet ik ook van mijn werk, intellectuele uitdaging en leuk met collega's kletsen en een soort van tijd tijd mezelf. Hebben jullie ervaringen/ advies wat te doen?
Groetjes, een gestreste moeder ..