53 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Jullie wonen nog samen toch? Lijkt me heel vermoeiend. Hij weet ook niet ha ...
Jaa wij wonen nog samen maar nu gaat alles goed. Maakt t heel verwarrend. Mannen nemen dingen pas serieus als t te laat is 🤪
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoe is het verder nu met jou? Sorry ik lul er zo overheen met mn eigen verh ...
Geeft niet hoor. Je moet je ei ook kwijt. Vooral doen.
Nou eigenlijk geen idee. Er is nog geen echt gesprek geweest. Het was echt een gesprekje van 1 min en meneer liep gewoon weg.
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Geeft niet hoor. Je moet je ei ook kwijt. Vooral doen.
Nou eigenlijk geen ...
Wel netjes van je dat je dit gedeeld hebt voor de relatie therapeut kwam! Ben benieuwd hoe dat gesprek verloopt morgen!
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik ben bang dat bepaalde dingen gewoon niet ...
Klopt helemaal wat je zegt
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Zijn jullie nog intiem? Slapen jullie samen? Dat kan ook heel verwarrend zi ...
Ja we zijn intiemer dan dat we waren. Inene wil hij van alles. Snap t echt niet. Maar mijn gevoel zegt wel andere dingen, ondanks ik merk dat ik t leuk vind, voel ik ook dat ik me emotioneel gedistantieerd heb.
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Klinkt heel stom, maar waar begin je? Welke eerste stappen heb je gezet? Op ...
Hi 😘 sorry zie het nu pas.
De stap is er zelf alles aan doen om de situatie/relatie te beteren. Als dat niet gebeurd, een afweging maken of dit nou goed is voor jullie kleintje. Als mama weet jij dat. Hier heb ik dat besef gekregen, dit is niet goed voor ons allemaal. En dat is geen makkelijk besef om daarop acties te ondernemen, blijven is makkelijker. Maar is dat beter ? 😘
Wie weet in de toekomst, maar de kleine word ook steeds ouder en krijgt meer mee.
Ik sta al 6 jaar ingeschreven waardoor ik niet lang heb hoeven wachten. Papa heeft een koopwoning. Hij wist niet dat ik zocht, om spanning daarover te besparen. Tussentijds in de woning al mijn spullen uitgesorteerd, geld gespaard, adminstatieve zaken uitgezocht etc...en nu een woning aangeboden dus..misschien ook geluk, had het ook niet zo snel verwacht.
Problemen en ruzies spelen wel al langer en ik heb al maandje bij mijn ouders terug gewoond met de kleine even geleden.
Ik heb ook een dossier verzameld, mocht hij een strijd gaan maken over de omgang/verhuizing. Hij heeft daarover bepaalde bedreigingen geuit mocht ik weg gaan (met de kleine). De omgang ziet hij ook anders voor zich dan ik.
Ik gun mijn kleine een gezonde relatie met zijn papa en zou dat nooit in de weg staan, en zal ook nooit slecht over hem praten. Maar ik weet wel het beste wat nu beter onze zoon is, die zorg heb ik tot nu toe voor 90% altijd op me gehad.
Terzijde: beiden hebben we niet de meest ideale jeugd gehad en dat uit zich in onze emoties en communicatie. Ik heb daarvoor hulp gehad jaren terug(angststoornis). Sinds de kleine er is zijn mijn prioriteiten en verantwoordelijkheidsgevoel enorm veranderd. Papa heeft er nooit wat mee gedaan en daardoor oa agressie alcoholproblematiek. Dat is volgens hem 'mijn schuld'. Ik weet dat dat niet zo is gezien zijn relatie met zus en moeder.
LANG VERHAAL. Haha... ik praat er ook niet veel over in de omgeving. Zo fijn, hoe rot de situatie ook is, dat er mama's zijn die hetzelfde mee maken en je daarin begrijpen.. Succes , het is niet makkelijk, maar doe wat het beste voelt voor de toekomst🍀
2 jaar geleden
Hoi! Ik zag deze topic net en wou toch even reageren.
Mijn vriend en ik zijn een aantal maanden uit elkaar geweest, en zijn nu weer "zo goed als" samen.
We hadden vanaf na de bevalling echt enorm veel ruzie, voornamelijk door miscommunicatie, weinig tijd voor elkaar en hij zat echt een beetje in een dipje hierdoor.
Uiteindelijk besloten toch uit elkaar te gaan omdat we niet wilden dat onze zoon in al deze ruzies zou opgroeien.
We hebben toen samen een regeling gemaakt wat betreft ons zoontje. Dus om het weekend zou hij hem dan ophalen en een weekend met hem doorbrengen. Dit heeft ons allebei heel goed gedaan, hij heeft echt een veel betere band met ons kindje opgebouwd dan de maanden ervoor. En ik had ineens even tijd voor mezelf, voornamelijk omdat ik niet wil dat iemand oppast.
Na een paar weken hadden we bedacht om samen wat dingen met ons kind te gaan doen, en dat was heel gezellig. Uiteindelijk zijn we een paar x uit eten gegaan, en is m'n vriend tussendoor ook langs gekomen om gewoon even gezellig te praten etc.
We zijn nu 4/5 maand verder en we zijn nu dus weer samen, en het gaat echt zo veel beter.
Wat ik hier dus mee probeer te zeggen, is dat het soms misschien beter is om even uit elkaar te gaan zodat je ziet wat je had en het gevoel van missen misschien weer terug krijgt. Het kan natuurlijk ook zo zijn, Dat het een hele ontlading is en je merkt dat je zo een stuk gelukkiger bent!
Wat er ook gebeurt, je komt hier echt wel uit, en alles komt Uiteindelijk goed!! ♥️♥️♥️
2 jaar geleden
Hoi! Ik zag deze topic net en wou toch even reageren.
Mijn vriend en ik z ...
Hier hoop ik ook op, bedankt voor het delen.
Mag ik vragen hoe jullie omgangsregeling eruit zag? Werk jij? Waar woonde jij? Sliep jullie kindje 50/50 bij jou en papa. Sorry ben erg nieuwsgierig haha.
2 jaar geleden
Reactie op Mommmmmy
Mag ik vragen hoe jullie omgan ...
Hoi, nee ik werk niet op dit moment. Ik ben gewoon in ons huis gebleven, en hij is naar z'n moeder gegaan. Ons zoontje was gewoon volledig bij mij, en dan het ene weekend bij z'n vader en andere weekend bij mij. Dus doordeweeks gewoon ook bij mij hahaha.
Ik zal even zoeken waar ik onze omgangsregeling heb dan zal ik even een foto ervan maken.
2 jaar geleden
Reactie op Mommmmmy
Mag ik vragen hoe jullie omgan ...
Dit is even een stukje van m'n ouderschapsplan, derest is nog iets "persoonlijker", maar dit kan je misschien helpen met bedenken wat je allemaal voor afspraken moet maken. X is dan waar de naam van mijn zoontje zou staan.
De ouders hebben de volgende afspraken gemaakt over de zorg en omgang:
• Vader haalt X vrijdag op tussen 18.00 uur en 18.30 uur. X eet bij moeder voor vader hem ophaalt. Zondagavond word X door vader terug gebracht naar moeder, tussen 18.00 uur en 18.30 uur. X eet bij moeder.
• X zal in 2022 de even weken in het weekend bij vader zijn, en de oneven weekenden bij moeder. De overige dagen zal X volledig bij moeder zijn.
Dit schema gaan ouders aanhouden ongeacht of de weken even of oneven zijn in de toekomst (ivm met een eventuele 53ste week). De weekenden zullen dus doorlopend zijn. (Ook eventuele vakanties zullen hier geen invloed op hebben.)
• Vader mag in de weken dat X bij moeder is, X 1 middag ophalen in overleg met moeder. X mag dan vanaf 12.00 uur opgehaald worden en zal dan uiterlijk 20.00 uur weer terug brengen (afhankelijk van x' slaaptijden in de toekomst). (Eventueel in overleg een extra dag i.v.m. bijzonderheden zoals verjaardagen etc.)
• x zal dit jaar (2022) twee lange weekenden (donderdag t/m zondag) bij vader verblijven tijdens vaders zomervakantie, de lange weekenden zijn dezelfde weekenden als altijd. Zelfde tijden als weekend regeling, tenzij anders besproken.
• Wanneer x 1 jaar is zal hij de opvolgende vakanties de helft bij vader spenderen, tot een maximum van 10 dagen.
• Tot x naar de peuterspeelzaal/school gaat, zullen ouders de zomervakantie van vader aanhouden plus de officiële vakanties.
Wanneer x naar de peuterspeelzaal/school gaat, zullen ouders zich aan de schoolvakanties houden.
• Wanneer x naar de basisschool gaat, zal hij bij elke vakantie de ene helft bij vader verblijven, en de andere helft bij moeder.
• Moeder geeft kleding mee voor x. Tenzij vader aangeeft dat dit niet (meer) nodig is.
• Vader kan moeder, wanneer dit gelegen is, videobellen om x te zien/spreken.
• Wanneer vader of moeder een nieuwe partner heeft zullen zij die pas voorstellen aan x wanneer dit een serieuze relatie is. (Zij zullen zelf weten wanneer het zover is.)
• Kerst en Nieuwjaar word elk jaar om en om gevierd. 2022 zal x bij moeder zijn tijdens kerst en met Nieuwjaar bij vader. 2023 zal dit omgewisseld worden. (Dus 2023 is x met de kerstdagen bij vader en met Nieuwjaar bij moeder.)
• Vader zal x op vrijdag halen en op zondag brengen wanneer het zijn weekend is. Indien moeder haar rijbewijs haalt en beschikking heeft over een eigen auto zal moeder x op de zondagen ophalen.
• Eventuele bijzonderheden wat betreft x , zullen ouders met elkaar delen.