19 Reacties

één jaar geleden

Als wij een dagje weggaan, of ik plan het zo dat ze slaapt in de auto dat we rond haar slaapje gaan rijden, of ik laat haar in de kinderwagen slapen, trek ik ons even terug naar een rustige plek zodat ze in slaapt valt, bij ons helpt het als ik de kinderwagen naar me toe zet zodat ze alleen mij ziet.

één jaar geleden

Heel eerlijk: niet haha. Die tijd komt wel. Rust en regelmaat vinden wij erg belangrijk 😅

één jaar geleden

Tussen de slaapjes in gaan of in de wagen/auto laten slapen. Slaapt ie misschien geen 2 uur smiddags maar 3 kwartier. Achja voor een keer moet dat wel kunnen en dan savonds gewoon op tijd naar bed

één jaar geleden

Hier slaapt ze gewoon in de kinderwagen of auto. 😀

één jaar geleden

Wij gaan regelmatig een dagje weg. We houden geen rekening met dutjes. Onze zoon slaap wanneer hij wilt slapen en doet dat prima in de auto of kinderwagen. We hebben er nooit problemen mee gehad.

één jaar geleden

Ik merk dat ik daar soms ook mee stoei. Mijn zoontje slaapt absoluut niet in de wandelwagen. En in de auto met geluk. Wij zijn nu 2x naar de dierentuin geweest. Maar ik merk dat ik vaak liever niet echt op pad ga (behalve als het tussen 2 slaapjes past) Wij zijn gegaan na het 1e slaapje en dan wel rond het 2e slaapje wandelwagen op liggen gezet en beetje donker gemaakt zodat hij een beetje kon rusten en in de draagzak ook geprobeerd. In de avond wel gewoon rustig thuis eten en dan ietsje eerder op bed.

één jaar geleden

in de auto heen en terug hij kan 5u wakker zijn ongeveer

één jaar geleden

Hier helaas een kindje dat niet slaapt in auto of wandelwagen, dus ook wij stoeien hier regelmatig mee. We kiezen nu voor uitjes rondom haar middagdutje, dus of in de ochtend gaan of na de dut. Draagzak lukte voorheen nog wel, maar daar is ze nu te alert voor. Slaapt enkel in het donker zonder prikkels om zich heen. Het beperkt wel helaas qua uitjes maar goede slaap vinden we erg belangrijk.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie verhalen en tips

één jaar geleden

Wij gaan alleen weg tussen de dutjes in. Dan wordt een dagje dierentuin dus lastig. Soms kan het niet anders (bv vanwege familie bezoek), dan slaapt ze in de auto. Ik zou ook echt niet weten of ze in de wandelwagen zou slapen als het tijd is voor haar dutje. Want we zorgen dus dat we altijd weer thuis zijn. Ik merk zelf dat dat mij meer rust geeft. Ik vind haar slaap heel belangrijk. Wel ben ik van mening dat het best een keer zou moeten kunnen (als je dus een dagje weg wil). Ik vind dat zelf alleen moeilijk.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij gaan regelmatig een dagje weg. We houden geen rekening met dutjes. Onze ...
Dit doen wij ook. Anders kan je nergens heen, niet op verjaardag, enz. Ik weet nooit wanneer hij slaapt of wakker wordt, dus we zien het altijd per dag!

één jaar geleden

Ik plan er echt om heen. Slapen in de auto is altijd een gok of net te kort om dan tot de avond vol te houden. Tja wat babygirl1809 ook zegt eigelijk die tijd komt wel weer.😅

één jaar geleden

Korte uitjes zoals even naar de stad, winkelcentrum of kinderboerderij oid doe ik altijd tussen de slaapjes in. Als het niet anders kan, bijvoorbeeld met een verjaardag of afgelopen weekend Sinterklaasviering op het werk, slaat hij een dutje over. Ons zoontje kan dat gelukkig wel goed hebben. Als we een hele dag weg gaan zoals een dagje dierentuin slaapt hij gewoon in de kinderwagen. Uiteraard slaapt hij dan een stuk korter/minder dan thuis, maar als het voor 1 dagje is maak ik mij daar niet druk om. Dan gaat hij 's avonds gewoon op tijd naar bed en zorgen we er ook voor dat we de dagen erom heen rustig aan doen.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik plan er echt om heen. Slapen in de auto is altijd een gok of net te kort ...
Haha ja idd tussen de dutjes door 😅 hele dagen weg komt echt wel weer!

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij gaan regelmatig een dagje weg. We houden geen rekening met dutjes. Onze ...
Doen wij ook 👍🏼

één jaar geleden

We gaan regelmatig naar familie. Vaak een uur rijden, de familie van mijn man ruim 2 uur. Dan rijden we op de dutjestijd. Meestal slaapt ze dan wel. Vaak korter dan thuis, maar ze redt het er prima op. We zorgen dat ze ter plaatse kan slapen voor als ze niet in de auto slaapt. Meestal gaat het goed. Soms zitten we met een krijsend kind op de terugweg 😶.

één jaar geleden

Reactie op Mennos9

Korte uitjes zoals even naar de stad, winkelcentrum of kinderboerderij oid ...
Hier ook zo!

één jaar geleden

Wij houden geen rekening met dutjes. Resultaat we gingen laatst naar IKEA waar onze kleine van 14 maanden dol op is. Heeft hij de hele wandeling incl diner bij IKEA geslapen werd pas bij de uitgang weer wakker 🤣. Was ongeveer 2 a 3 uur voor zijn normale avondbedtijd. Hij is die avond dan ook uurtje of 1.5 later naar bed gegaan 😅. Gelukkig voor hem wilde zijn tante afgelopen vrijdag ook nog een keer naar IKEA dus mocht hij alsnog, je raadt het al halverwege viel hij in slaap maar dit keer na de lunch 😅.

één jaar geleden

Jaloers om te lezen hoeveel kindjes hier in auto/ wagen etc slapen. Helaas mijn zoontje alleen in z’n eigen kamer en bed. Slaapt in middag 1x van +- 11 tot 1/2 , als ik dit aanpas is het direvt drama dus plan alles of in ochtend of na zn dutje 😃