21 Reacties

één jaar geleden

Super lastig soms! Ik ga vaak vroeg op pad, 's morgens. Speeltuin, koffie drinken, kinderboerderij etc. Dan rond 12:00 thuis en slapen paar uurtjes. Soms daarna nog wat leuks doen. Gelukkig wordt wat mooier weer. Misschien kan hij soms in de auto slapen als je wat verder weg bent?

één jaar geleden

Wij plannen om vroeg te gaan en altijd 's morgens. Kind is sowieso een ochtend kind en uiterlijk 6:30 wakker dus wij plannen dan tegen openingstijden te gaan en zorgen dat we of onderweg naar huis alvast een boterham geven, of nog daar. Dan rond 12:15 thuis en daarna lekker naar bed. Soms valt hij in de auto in slaap, dan tillen we hem slapend over als het lukt, of geven een klein flesje warme melk in bed als hij wel wakker wordt. Gister zijn we op vakantie gegaan(2 uurtjes rijden). 'S morgens naar Monkeytown in de hoop dat hij zijn 2 uur slaap in de auto zou doen, dat werden helaas maar 40 minuten 😮‍💨.

één jaar geleden

Als wij weg gaan plannen we het zo dat ze of in de auto gaat slapen, en met z'n dagje uit, blijft ze ook vaak wakker dat kan ze wel hebben zo af en toe.

één jaar geleden

Als ik een klein uitje wil doen met haar ga ik in de ochtend of middag en zorg ik dat ik met haar dutje thuis ben. Maar als we echt een dagje weg gaan slaapt ze wel een keer in de auto of in de kinderwagen of ze slaat haar dutje een x over. Wij zijn er niet zo moeilijk in

één jaar geleden

Wij gaan altijd gewoon. Is het wat langer rijden doet ze vaak al even een vroeg dutje in de auto. En anders houd ze het ook best lang uit zonder slaapje. Houd ze het niet vol dan slaapt ze in de buggy.

één jaar geleden

Wij gaan vroeg in de ochtend, vaak zijn we 9 uur al op pad, en zijn dan voor het slaapje weer thuis. Onze dochter wordt toch altijd vrij vroeg wakker. Soms als we verder weg gaan dan slaapt ze in de auto op de terugweg maar dan slaapt ze meestal veel korter en gaat ze wat eerder naar bed s avonds.

één jaar geleden

Wij doen meestal activiteiten die in een ochtend of middag passen maar dan kan je natuurlijk niet zo ver weg. Als we verder gaan slaapt ze of in de auto of gewoon in de kinderwagen.

één jaar geleden

Maud slaapt lekker in de kinderwagen/buggy als we naar de dierentuin of een pretpark gaan. Ook als we een dagje gaan shoppen. Als wij naar hullies gaan (een binnen en buitenspeeltuin) dan slaapt Maud soms wel soms niet in de buggy, ligt er aan hoe veel lol ze heeft met spelen. Mocht ze niet willen gaan we gewoon naar huis😊 Maud vind het ook fijn om in de auto te slapen dus als we alleen de ochtend iets doen dan slaapt ze vaak n half uur tot uur in de auto en dan kan ze weer door 😆 op de opvang slaapt ze ook maar n half uur en dan kan ze weer verder met strooptocht haha

één jaar geleden

Hoe doe je het de afgelopen 1,5 jaar? Ik laat haar gewoon slapen in de kinderwagen/buggy of auto.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hoe doe je het de afgelopen 1,5 jaar? Ik laat haar gewoon slapen in de kind ...
We hebben al meerdere momenten geprobeerd. Wij hebben een abonnement op de Efteling en zijn 45 min onderweg daar naartoe. Ik wil meestal gaan als ons zoontje gaat slapen, zodat hij dat in de auto kan doen. We zijn ook wel eens na zijn middagdutje gegaan, dan we hem rond 11u op bed en maken hem om 13u wakker. Ik zou het leuk vinden om een hele dag te gaan, maar vind het lastig met slapen

één jaar geleden

Onderweg met wandelen of speeltuinen slaapt hij gewoon in de buggy of in de draag rugzak. We hebben een abonnement voor dierentuin Rhenen, waar we vlak naast wonen, dus dat is ideaal. Dan gaan we smorgens na het ontbijt en smiddags na de lunch terug. Dan slaapt hij 13u

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Eigenlijk is het het beste om het gewoon een keer te proberen, mijn ervaring nu is dat hij overal slaapt. Dus neem lekker een buggy mee of als je bijvoorbeeld naar een groot reactreatie oord gaat waar je heel de dag zit kan je een bedje meenemen. Als je de kinderwagen hebt kun je rond slaap tijd gewoon even wandelen, een lekkere hobbelige weg en ze zijn zo weg. Althans die hier zo dan. Laatst is mijn kind zelf op de fiets in slaapgevallen.

één jaar geleden

En weetje.. ook het slaapje overslaan. Probeer het gewoon. Lekker een keer in t weekend als je partner er bij is. Misschien heb je een rot nacht als je kind een keer slechter of niet slaapt overdag, maar misschien valt het allemaal wel reuze mee. Gewoon lekker een beetje uit gaan vinden

één jaar geleden

Wij gaan morgen voor het eerst een hele dag weg naar een pretpark. Normaal doen we altijd in de ochtend of middag (na het slaapje) een uitstapje. Heb het ook lang spannend gevonden, wat als ze niet slaapt? Maar heb inmiddels zoiets van we zien wel. Slaapt ze morgen niet, dan maar vroeg naar bed. We gaan het maar eens uitproberen!

één jaar geleden

We hebben al meerdere momenten geprobeerd. Wij hebben een abonnement op de ...
Probeer het slapen een beetje los te laten! Als ze moe zijn vallen ze wel in slaap in de buggy.

één jaar geleden

Als ik doordeweeks met mijn kleine iets wil doen, maak ik altijd een klein uitstapje in de ochtend. Op tijd weg, boterhammetjes mee en dan zorg ik dat ik voor zijn slaapje weer thuis ben. Maar 1x in de zoveel tijd gaan we ook wel eens een hele dag weg met zn 3tjes of familie erbij. Dan valt hij vanzelf wel een x in slaap in de wagen of in de auto op weg ernaar toe of naar huis. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt als hij een keer niet of wat minder slaapt. Hij kan er ook best wel tegen. Zolang we dan de dag erna weer rustig houden kan het geen kwaad 😊

één jaar geleden

We gaan vaak in de ochtend op pad. Ze slaapt dan in de auto of doet haar dut wat later of korter. Bv naar de dierentuin (abonnement) van 10 (dan pas open helaas) tot 13 en dan rond 14 uur slapen. Na een paar uur dierentuin is het voor haar ook wel genoeg geweest. In sommige gevallen slaat ze haar dut een keer over, maar dat voorkomen we liever. Dan chillt ze even in de buggy of pakken we een boekje om even tot rust te komen. Meestal geeft ze zelf wel aan of ze wil slapen. Bij een hele dag vrienden of familie nemen we gewoon een campingbedje mee.

één jaar geleden

Wij gaan ook gewoon weg en houden en soms rekening mee. Anders slaapt ie vaak daarna in de auto of als we terug zijn en hij moe is. Maar meestal plannen we het zo: iets in de ochtend, eten en slapen en dan in de middag er nog uit. Willen we eerder weg in de middag, dan vroeger naar bed in de ochtend. En soms zijn we later terug dan hij zou gaan slapen en ligt hij later op bed. Slapen in de buggy doet hij niet, veel te veel te zien

één jaar geleden

Wij gaan toch echt naar huis voor het dutje. Dan maar een paar jaar geen lange uitjes. Hij slaap gewoon niet in de wagen en in de auto bij uitzondering wel maar dan moet je alsnog weg.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Probeer het slapen een beetje los te laten! Als ze moe zijn vallen ze wel i ...
Haha, nee hoor.