11 Reacties
2 jaar geleden
Hi, ik zit met ongeveer hetzelfde probleem alleen mijn zoontje is 7,5 maand… hij drinkt wel goed water en alles wat ik aanbied naast melk. Maar hij drinkt zijn melkflessen slecht, hij krijgt 2x 180 ml en om 16:00 al 150 ml. ‘s Ochtends krijgt hij pap van 150 ml. Vorige keer dat hij slecht dronk had hij nog 5 flessen en kon ik de fles van 23:00 uur laten vallen.
2 jaar geleden
Misschien klinkt het stom, maar ander merk water? Ik vind kraanwater ook echt niet lekker en drink altijd spa en m'n zoontje dronk ook geen kraanwater maar spa gaat er een stuk makkelijker in. Ook geef ik hem wel eens diksap. Verder geen tips helaas!
2 jaar geleden
Bij kunstvoeding zou je het aan schepjes poeder kunnen verlagen. Bijvoorbeeld 180 water + 3 schepjes ipv 6.
Wordt hier prima gedronken en daarnaast water aanblijven bieden. (Ik weet niet hoe je het aanbiedt want dat wil ook nog wel eens een verschil maken voor kinderen, die willen geen water uit de fles waar normaal melk uitkomt 😂)
2 jaar geleden
Wij geven inmiddels een tijdje 3 flessen. We geven ‘s ochtends en ‘s avonds 210+7 en tussen de middag 180+6. Water wordt hier ook niet gedronken alleen uit een glas of van een lepel maar uit een glas is gevaarlijk want die trekt ze zo uit je handen en over haar heen 😅. Diksap is hier wel een succes en dat geven we haar in een tuitbeker, 360 graden beker snapt ze nog niet (proberen we wel dagelijks). En liever diksap en uit een ‘verkeerde’ beker dan te weinig vocht vinden wij!
Daarnaast doe ik ook extra water door de fruithapjes en groentehap zodat ze tussendoor wat extra vocht binnen krijgt. Onze kleine doet het hier goed op, voldoende plasluiers etc.
Wanneer ze echt goed drinkt willen we het diksap afbouwen door steeds wat minder diksap te gebruiken en meer water!
Hopelijk heb je hier wat aan 😊
2 jaar geleden
Sinds ik water met een heel klein beetje diksap geef op kamer temp drinkt zij het wel. Daarvoor wilde ze het niet hebben. Logisch als je ineens iets kouds krijgt.